Marthe tipser – Romantiske filmgleder

Jeg har lenge hatt lyst til å skrive et innlegg hvor jeg kommer med litt filmtips til dere! I første omgang blir det en oppsummering av mine 15 romantiske favoritter. Hvis innlegget faller i smak så kommer jeg gjerne med litt gode tips til thrillere også? Dere får gi en lyd fra dere om dette er ønskelig. Under kommer ihvertfall en liste på 15 helt fantastiske kjærlighetshistorier. Noen vil man grine seg ihjel av, mens andre er fulle av latter og kjærlighet. Uansett perfekt å kose seg med på en ordentlig sur høstkveld!

  
    
  
  
1. The Lucky One 2. Titanic 3. The Vow 4. Letters to Juliet 5. PS: I Love You 6. Dear John 7. How to lose a guy in 10 days 8. Charlie ST Cloud 9. Enchanted 10. A walk to remember 11. The Notebook 12. Den blå lagunen 13. Something Borrowed 14. The girl next door 15. Pretty Woman 
 
Var ikke dette en fin blanding av både nye og gamle favoritter? 
Håper ikke dere har sett alle! Kanskje har dere også noen tips på lur?

81 kommentarer
    1. Tusen takk for tips! Akkurat det jeg trenger nå! 🙂 Hadde vært utrolig gøy med innlegg om thrillere også eller andre filmer! <3
      Hilsen fast bloggleser

    2. Har sett en del av disse filmene og elsker alle jeg har sett til nå! 😀 tror jeg skal prøve ut de jeg ikke har sett enda. Er jo ekstra koselig å sette seg i sofaen under pleddet å se en film på en deilig høstkveld! 😀

    3. Åhh, vær så snill å lag flere sånne innlegg!❤️ Elsker filmer, og synes det er kjempe greit å få forslag!!😊

    4. Hei Marte! Jeg ser du liker Dear John, A walk to remember og The notebook. Jeg kan anbefale Safe Haven til deg. Det er en utrolig flott film basert på boken som Nicholas Sparks har skrevet. Og denne forfatteren har skrevet bøkene jeg først nevnte. Så denne filmen passer nok godt for deg!

    5. Hei Marthe! 🙂 Hver dag får du spørsmål angående din mor, det begynner å bli ganske åpenbart at du ikke vil svare på noe om dette, så hvorfor skriver du ikke som svar at du ikke ønsker å skrive om det? At det er privat, eller hva som helst?
      Hvis det er slik at det er et sårt tema for deg syntes jeg synd på deg som må lese slike spørrende kommentarer hver dag og bare ignorere dem.. Hvorfor ikke heller få en slutt på alle spørsmålene?
      Dette er kun ment som et “råd”, absolutt ikke noe kritikk! Og jeg er heller ikke interresert i så private spørsmål- bloggen din er flott som den er 😀

    6. så mange nydelige filmer, åhh!
      tror jeg skal sette meg ned med netflix på skjermen for å prøve å finne noen av de jeg ikke har sett ennå hihi 🙂

    7. Masse fine tips ,noen har eg sett og likt andre skal eg se 🙂
      Har noe forslag til vakre filmer
      The Lakehouse
      TopGun
      The Fountain ( litt vanskelig film for noen,men UTROLIG vakker )
      Just like heaven
      Nottign Hill
      åhhhhhhh det er så masse flotte filmer. Triste, nydelige, vakre,søte 🙂
      Takk for at du minnet meg på å dra fram dvdspilleren og stearinlysene 🙂

    8. Lisa: Tusen takk Lisa! Safe Haven er nå notert ned 😀 Jeg så en del bilder av denne da jeg googlet frem litt bilder til innlegget mitt, men ettersom jeg ikke hadde sett den selv så turte jeg ikke å ta den med. Men nå skal den definitivt sees! <3

    9. tusentakk for tips! har lenge trodd at jeg hadde sett alt av romantiske filmer, men nå ser jeg jo heldigvis at jeg har mange flere å kose meg med fremover 🙂

    10. Ah, jeg elsker romantiske filmer! Har sett omtrent halvparten, så jeg skal virkelig se resten også 🙂
      Jeg vil også anbefale The Time Travelers Wife, verdt å se 🙂 Romantisk film det og, med Rachel McAdams 🙂

    11. Marthe, du burde se: My sassy girl! Hvis du liker romantiske filmer, se den! Drama, romantikk, trist! hvis du ikke allerede har sett den.

    12. Elsker slike filmer! Har sett omtrent alle! Lag flere slike innlegg med flere sjangre om du vil! Klem 😊

    13. Åeee, for et gøyt innlegg, har sett de fleste filmene, jeg elsker blant annet pretty woman, er en kjempe fin film (min yndlings film). Dette var et bra innlegg, Marthe! Kan ikke du være så snill og lage flere innlegg! <3

    14. safe haven.. ååh for en fin film <3 også må jeg bare tipse deg om My sisters keeper. Ikke en romantisk film da, men verdens vakreste! den må du bare se

    15. Anna: Så godt å høre at innlegget falt i smak hos flere 😀 Jeg så faktisk Pretty Woman for første gang bare for et par uker siden, og forelsket meg helt i den. Utrolig at jeg ikke har sett den før. <3

    16. Safe haven er deffinetivt en film du bør se Marthe, det går virkelig ikke ann å gå lei av den.
      Kjempebra innlegg. Nå som det begynner å bli kaldt ute er det godt å kose seg med en film og noe varmt å drikke 😀

    17. Så flott innlegg 😀 Har ikke sett alle filmene over, men skal sørge for at jeg får sett dem 😀 og the notebook, ååhh elsker den filmen <3

    18. How to lose a guy in ten days må være en av de beste filmene som finnes! Den er så morsom og gøy 😀
      Det var noen filmer jeg ikke hadde sett, så de får jeg prøve meg på 🙂 Kjekt om du lager flere slike innlegg ja 😀
      She`s the man er også en utrolig morsom film! Og chocolat er jo en veldig søt kjærlighetsfilm <3

    19. åhh, så mange bra filmer! noen av disse har jeg ikke sett, de må jeg ta en titt på 🙂
      hva er forskjellen på å ha blogg på blogg.no og blogspot?

    20. Hei, Marthe 🙂 Jeg har sett alle, og elsker slike filmer. Om du ikke har sett “The Last Song”, så bør du se den. Den er faktisk kjempe bra 🙂 Lov meg at du ser den 😀

    21. Hei Marthe!
      Tusen takk for filmforslag. Nå vet jeg hva jeg skal bruke resten av denne tirsdagen på! 🙂 Jeg bare har et spørsmål; Er det noen spesiell rekkefølge en burde lese bøkene til Cecilia Samartin? Tenkte å prøve meg på hennes bøker, da jeg har elsket de andre bøkene du har anbefalt. Hvis du har lite litteratur for tiden kan jeg VIRKELIG anbefale “The fault in our stars”. Jeg leste den på engelsk og elsket den, hvordan oversettelsen er vet jeg ikke, men boken er hvertfall fantastisk!
      Mvh Ida, fast leser 🙂

    22. Så gøy innlegg Marthe:D Elsker når du kommer med slike tips, så må gjerne komme med mer:D Veldig kjekt at du også hadde lagt ut bilde tilhørende hver tittel:)
      Nå har jeg mange filmer å se fremover:D hihi! Du er goood:)
      Klem til deg søta:)

    23. Har sett alle filmene og de er helt fantastiske<3
      Mine favoritter er Titanic, The Notebook og A walk to remember<3
      Her er noen andre anbefalinger: Safe Haven, Just Married, The Wedding Planner, How to loose a guy in ten days, 27 dresses, Sweet home alabama, 10 things i hate about you. Bare for å nevne noen^^,

    24. Du leser nok ikke denne kommentaren, ettersom du har hele 52! ( wow) andre kommentarerer og bla igjennom, men vis du gjør..:
      Jeg ville bare si at du er en utrollig bra blogger. Bildene dine, man kunne tro du var en fotograf. Utseendet, man kunne tro du var en modell. Antrekkende dine, man kunne tro du var en stylist. Måten du skriver på, man skulle tro du var en profosjonel jornolist. Humoren din, man kunne tro du var en komiker?
      Alle DIY innleggene, Marthe tipser alt gir inspirasjon! Du inspirerer såå utrolig mange, blandt annen meg. Et stort forbildet, vil jeg si! ikke slutt å blogg!

    25. Elsker slike innlegg, bare å komme med anbefalinger innen thrillere også, hehe 🙂 Alle filmene over er favoritter her også! Anbefaler å se safe haven og silver linings playbook. Fantastiske filmer begge to!

    26. Herlig med litt variasjon i innleggene dine, det er du så flink til! Har faktisk sett alle, men kom gjerne med flere sånne innlegg 😀 du måå bare se the time travellers wife, den er helt nydelig <3 jeg elsker grinefilmer og trenger masse tips, haha 😀 så kom gjerne med flere 🙂

    27. Dette trengte jeg virkelig akkurat nå. Å drømme meg bort i en romantisk film er den perfekte avkoblingen for meg. Ser på “letters to juliet” nå, så tusen takk for dette innlegget!

    28. Så mange fine filmtips, elsker mange av disse av filmene! Anbefaler deg å se Love in Manhattan, love and other drugs, made of honor, no strings attached og the switch 🙂

    29. Neei er du seriøs?? Jeg trodde virkelig ikke dagens ungdom hadde hørt om the blue lagoon. Jeg bare elsker den filmen, og også den nye filmatiseringen med Brian Krause. Også må nok favoritten her være how to lose a guy in 10 days. Det kan vel ikke slå feil med Kate Hudson og Matthew Mcconauhey??? Jaaa til thriller og forsåvidt en topp 10liste med absolutt favoritter uansett sjanger.
      Stå på Marthe. Du er virkelig en inspirasjon i hverdagen!!!

    30. Sweet home alabama! Den må du se, om du ikke allerede har sett den 🙂 kjempe koselig film, som jeg har sett titalls ganger 🙂 bra innlegg Marthe! :*

    31. Jeg syntes du kan ta action og komedie også, for å fylle hverdagen litt mer med spenning og humor. The New Guy er en utrolig morsom film! 😀

    32. A walk to remember er verdens fineste film i hele verden. Den er så søt, fantastisk og trist på en gang, garantert en av mine favoritt filmer!

    33. Anita: Tusen takk for en herlig tilbakemelding Anita! Hehe, nei jeg tror ikke det er så mange som har hørt om den. Jeg så tilfeldigvis første film på tv en kveld for 15 år siden. Så bestilte jeg både film 1 og film 2 hjem i posten. Siden har disse blitt to av mine favorittfilmer. <3 How to loose a guy in 10 days er også bare fantastisk. Jeg blir aaaldri lei av den! Toppliste med thrillere skal bli 😀

    34. Julia: Tusen tusen takk for en fin kommentar Julia 🙂 Flere slike innlegg skal definitivt bli! Og takk for filmtips. Jeg har ikke sett the time tavellers wife, så den er notert ned 😀

    35. Martis: Klart jeg ser kommentaren din og klart du skal få svar. Herlighet for en fantastisk tilbakemelding. Tusen takk for gode ord! For en oppmuntring. Herlighet. Jeg setter så stor pris på slike kommentarer. Ingenting som gir mer motivasjon, så tusen takk skal du ha! Håper du følger meg i lange stunder fremover. Jeg skal i hvert fall gjøre mitt for å opprettholde de inspirerende innleggene! 😀 Stor klem

    36. Elsker filmtips! Kom med flere, for ja, det er perfekt på høsten!
      Ser vi har ganske lik smak i film, tror jeg har sett alle utenom Den Blå Lagunen.. Jeg har sett den nyere versjonen “The Awakening: Blue Lagoon”. Den er veldig fin den også!
      Ellers må jeg bare anbefale deg å se Safe Haven, er vel en av de fineste jeg har sett på lenge! Basert på Nicholas Sparks’ bok den også, så den liker du nok 🙂

    37. Åå, så bra du likte kommetaren 🙂 du er den første bloggeren som faktisk noen gang har svart i kommentarfeltet. det er bare en ting jeg ikke forstår..
      Hvorfor er du ikke på 1.plass?

    38. Er så glad at du tok med Charlie st. Cloud.
      Er absolutt min favoritt film over alle filmer, jeg elsker den og grein noe sykt når jeg så den.
      Jeg skal absolutt se mange av disse filmene i høst og kose meg med <3
      Elsker at du har laget en sånn liste med filmer og gjør det gjerne igjen <3
      Elsker bloggen din, Klem 😀

    39. ser du ikke har sett safe haven!!!! beste fineste filmen som e lagd. favoritten no for tia, kjempefilm! ellers va resten av lista og en goodfeeling liste, ska se dæm æ ikke har sett! kos dæ masse med safe haven, og god høst!!

    40. Jeg så du hadde en del filmer som er basert på Nicholas Spark sine bøker, da vil jeg sterkt anbefale Safe Haven! En kjempebra film som er verdt alle minutter og sekunder! 🙂

    41. Var akkurat dette jeg trengte!!! Tusen takk for gode tips, var en del jeg ikke har sett enda 🙂 Må også tipse deg om en film som heter “Safe haven”! Den er såå romantisk og fin, men likevel fylt med action! Anbefales virkelig!!

    42. -Its complicated
      -Must love dogs
      -Red og red 2
      -Must love Mary
      -Wedding planner
      -Laws and attraction
      -Serendibity
      -Life as we know it
      -Flaskeposten
      -Rumor has it
      -Overboard
      -Housesitter
      -When harry met sally
      -out of towners
      -two week notice
      Her er også noen film tips innenfor samme sjanger.
      🙂

    43. du burde såå se safe haven!! det er den fineste filmen jeg noensinne har sett!! <3
      håper du får en fin valentines day! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg