Last day in school

Min siste skoledag med EF er over, og nå reiser vi hjem allerede i morgen. Jeg har lært så mye på så kort tid! Vanligvis drar man på språkkurs i minst 2 uker, men jeg har som jeg allerede har nevnt, kun vært på et tre dagers kurs i Malaga og Barcelona for å skrive om de ulike byene, EF skolene, undervisningsmetodene de bruker her, og litt om studenthjemmene. Jeg håper noen av disse innleggene har vært til hjelp for dere jenter og gutter som planlegger å dra på EF språkkurs i fremtiden!

Ja for det er slett ikke bare jenter som drar på kurs til utlandet. Både i Malaga og i Barcelona besto faktisk halve klassen min av gutter. Herlig å se at også dere synes det er interessant å lære et nytt språk! Ellers vil jeg si at aldersgruppen også er vanvittig variert. I Malaga var det litt flere yngre studenter, men her i Barcelona har jeg gått i spanskklasse med både kvinner og menn oppi førtiårsalderen. Synes det er flott at klassene består av begge kjønn, litt unge, og litt “eldre”.

 
 

 

Se på de lærerne da! Kjekkasen i rosa er læreren jeg har hatt under mine spansktimer i Barcelona. Tidenes gentleman, også så flink! I dag lærte vi nye spanskgloser ved hjelp av mimelek. Hvor gøy er ikke det? Aldri lært så mye på en skoletime jeg. Ja til mer lek i undervisningen! Er det noe jeg virkelig har blitt imponert over ved begge EF skolene så må jeg si variasjonen på undervisningsmetodene. Står læreren med et kritt i hånda time etter time så er sannsynligheten stor for at jeg sovner. Kombinasjonen mellom tavleundervisning, oppgaveskriving, videoavspilling, sanger, miming og lek har gjort at jeg ikke har kjedet meg en eneste time. De gode lærerne her fortjener all skryt de kan få. Jeg kommer til å savne dem!

 

Tusen takk til EF som har gitt meg en sånn fantastisk, lærerik uke!

9 kommentarer
    1. Thale: Åh, de er bare fantastiske. De har alt her. De dyreste designerklærene, flere Zara butikker, Mango, H&M, Bershka, Pull & Bear, Diesel.. Jeg kan holde på i det uendelige. Hehe! Tenkte jeg skulle skrive en reiseguide når jeg kom hjem. Da skal jeg huske på å nevne shoppingmulighetene også 🙂

    2. Må bare si til hun som var interessert i shoppingen at det også er en ok stor topshop i Barcelona. Den jeg snakker om ligger også på (i?) La Rambla som mange av de du nevnte Marthe. 🙂 Så vet dere det til en evt tur til Barcelona. 🙂
      Syns jo det virker som et kjempebra opplegg. Kunne trengt sånn for fransken, haha. Og forresten – Det øverste bildet av det var utrolig fint!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg