Atlètico Madrid – FC Barcelona

 

 

Det ble en rolig, pleiende kveld på oss i går og i dag vil vi tilbringe noen avslappende timer på Barcelona Beach. Vi har ikke rukket å besøke noe strand her enda, så dette skal bli godt! Tenkte bare først å fortelle dere litt om fotballkampen vi var på for et par dager siden. Jonas bestilte billetter til denne kampen samme dag som han bestilte flybilletten sin, men er man på EF språkkurs i Barcelona så er fotballkamp en av aktivitetene skolen tilbyr elevene å dra på. Skolen hjelper da til med bestilling av billetter og sørger for at studentene ikke blir lurt til å bestille dårlige sitteplasser for en alt for høy penge.

Selv hadde jeg så og si ingen forventninger. Jonas var i ekstase, mens jeg var litt mer likegyldig. Jeg kunne liksom ikke helt se for meg hvordan 90 minutter med fotball skulle bli noe gøyere i Barcelona. HEH! La oss bare si at jeg hvert femte minutt så opp på klokken i redsel for at kampen snart skulle ta slutt. For en stemning! Jeg ble døv på begge ører hver gang Atlètico Madrid fikk ballen. Vi fikk aldri oppleve noe mål, men vi fikk to røde kort, et straffespark, mye krangling, og en tilskuer på banen. Kan jo ikke få i bøtter og spann! Passe gode plasser hadde vi også, så alt i alt var opplevelsen bare fantastisk.

Det er fire timer til kampen starter..
Jonas:
Ååå Marthe, blodet mitt bobler!
Marthe: …… Oh my god.

Jonas knipser 678 bilder fra kampen..
Jonas: Ikke slett et eneste bilde! Jeg skal henge alle opp på veggen når vi kommer hjem!

 
 

Neste gang er det Real Madrid – Barcelona kamp! Hehe, det må være VILT.  

Flere som har fått oppleve dette?

26 kommentarer
    1. Dette høres jo lovende ut. 🙂 Jeg reiser straks til Newcastle. Og siden jeg er gift med en Newcastlesupporter skal vi såklart på fotballkamp i morgen. Er redd de 90 minuttene skal gå veldig sent. Men de har bar der, så jeg trøster meg med det. Haha.

    2. Sjømannsfruen: Haha, nå måtte jeg le. Jeg vet ikke om det er like artig med engelsk fotball, men jeg er sikker på at det etter noen øl blir god stemning der også 😀 Lykke til!

    3. Jeg har vært der, med en mann som er GAL etter Barcelona! Jeg er litt care, men herregud for en opplevelse!! Vi kjøpte plasser omtrent midt på, langt nede på langsiden, så det var perfekte plasser. Magisk stemning og jeg fikk frysninger mange ganger:p SÅ mye bedre enn Norsk fotball! Kan anbefsles til de som ikke er så int i fotball :p sånn som meg! Hehe..

    4. Er ikkje så sports intressert så eg følte at eg var veldig forelsket når eg satt i 5!!!! timer og så en live Yankee Baseball match på Yankee Stadium- geeez nutthing like in the movies let me tell ya.
      Varer jo i EVIGHETER hahaha
      neste gang var en 7 times cupfinale i cricket………eh jepp you read right,all we do for luv

    5. Var i Manchester i februar og så United spille mot Everton! Syk stemning med mange mange tusen tilskuere! Skal definitivt gjøres igjen, men da er drømmen Real Madrid – Barcelona <3
      Bra dere koste dere 😀 Litt misunnelig, hehe 😉 Håper dere får det fint resten av ferien 🙂

    6. Hehe. Jeg synes det var en helt utrolig opplevelse. Vi fikk ikke så mye action med tilskuer på banen. Men vi fikk to mål og begge to de siste 10 minuttene. Det var ekstremt. Folk ble gale!!

    7. Å, misunner deg så syykt! Elsker Barcelona, er storfan her! ♥ Aldri vært i Barcelona derimot, haha

    8. Åh, så utrolig morro!! Jeg vil såå på en storkamp en gang. Så søt Jonas er, haha, er vel nesten like engasjert selv!

    9. Nåja, fikk oppleve Barcelona mot et lite lokalt lag for mange år siden. FOR EN STEMNING. Har enda den ene sangen tilskuerne sang på hjernen. “Tot el camp” http://www.youtube.com/watch?v=Vp5vLVBF77Y haha 😀 Det er litt av en opplevelse, stemningen og du merker virkelig hvor viktig fotball er for de i deres kultur! 🙂 En viktig og spennende opplevelse som jeg synes man bør få med seg uansett om man er fotballtilhenger eller ikke 😀

    10. Var der i 2011, og det jeg nå skal fortelle deg, er vel egentlig noe ytterst få klarer. Jeg har aldri likt fotball, syns det er gørkjedelig og egentlig veldig overrated.. Så i 2011 var jeg altså da på treningssamling med toppidretten. Siste kvelden skulle alle på fotballkamp. Jeg ble amazed over hvor stor arenaen var og hvor hysteriske fansa var. Men så skulle det skje at ro-entusiasten som ble tvunget med på fotballkamp, presterte å sovne etter det hadde gått 5 min av kampen. Der satt jeg og sov helt til venninna mi dulta borti meg og sa at det da var ut på byen. Jeg hadde ikke fått med meg veldi0g mye av den kampen kan du si….

    11. Så gøy! Må ha vert litt av en opplevelse 🙂 Så at både Nicky Hilton og Shakira var på samme kamp, det må også ha vert litt stas 😀

    12. “Det er fire timer til kampen starter..
      Jonas: Ååå Marthe, blodet mitt bobler!
      Marthe: …… Oh my god.
      Jonas knipser 678 bilder fra kampen..
      Jonas: Ikke slett et eneste bilde! Jeg skal henge alle opp på veggen når vi kommer hjem!”
      Kjempe bra innlegg, og er helt engi med Jonas der. Elsker bloggen din og at du skriver så mye varriert. Det blir alldri kjedelig å lese den 🙂

    13. altfor heldig!! synd det var relativt kjedelig kamp, men må ha vært magisk alikevel. kun sett de spille i norge, vil så gjerne at lommeboken skal bli litt tykkere så camp nou blir realistisk hehe 😀 skal dere ned å se barca – real i oktober? fyttirakkern :p

    14. Så bra at dere begge koset dere! Ser i hvert fall veldig gøy ut :)Lurer på om hvem av Real Madrid og Barcelona liker du/Jonas bedre?
      Og må ikke minst glemme å si at du virkelig er flott, marthe!

    15. Fant igjen dette innlegget ditt. Jeg skal til Barcelona i januar, og jeg skal å se FC Barcelona spille mot Atletico Madrid 🙂 og det jeg lurte på var om det er lov å ha med seg speilreflekskamera inn på stadion? For jeg har et kamera med et objekt som kan zoome nærme spillerne, som jeg ser du har. Og når jeg har vært på RBK-kamper på Lerkendal, har det ikke vært lov. Så er det lov? Håper du kan gi meg svar på det 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg