Last night in Malaga – Parador

Vår aller siste kveld, tilbrakte vi oppi fjellene på et gammelt slott kalt Parador. Det er egentlig et luksushotell, men hvem som helst kan komme og spise middag med utsikt over hele Malaga by. En tre retters middag kostet oss 33 euro og maten vi fikk servert var det beste vi fikk smake på under hele oppholdet vårt. Vi smakte på både tapas, hvitløksgratinerte scampi, gris, biff, og sjokoladekake med is, og alt sammen smakte himmelsk. Skal dere til Malaga enten på EF språkkurs, EF reise eller bare ferie så er dere nødt til å ta turen opp hit. Jeg var så lei meg fordi vi ikke hadde rukket å se den kjente “Bullfight-ringen” i Malaga, og tror dere ikke akkurat denne bygningen er den første vi får øye på når vi setter oss til bords? Utsikten over Malaga by på kveldstid var bare helt unik, og når servicen var fantastisk og maten i tillegg smakte himmelsk ble det rett og slett en PERFEKT avslutning på Malagaeventyret.

 
 
 

Rettene dere ser til venstre var det Jonas bestilte og rettene til høyre var det jeg bestilte. Alt sammen smakte nydelig, men jeg må nok ærlig innrømme at Jonas sine tre retter var de absolutt beste. Jeg tror faktisk ikke jeg har spist en så godsmakende gris i hele mitt liv. Den var VILL!

Nå er det Barcelona som venter på å bli utforsket..
Kjæresteparet skal feire 3 år og 10 måneder med Barcelona kamp i kveld!

16 kommentarer
    1. Stine Erichsen: Tusen takk for det Stine! Ja, jeg har selvfølgelig ikke veldig store forventninger, men det blir morsomt å se om stemningen er så fantastisk som Jonas skal ha det til 😀 Hehe!

    2. Hvorfor vil du bidra til å fremheve bull fight-ringen som en attraksjon? 🙁 Det gjør at fler folk kanskje oppsøker den og til og med bestiller billetter til å dra inn i den og se på ekte spansk bull fighting – som er dyreplageri av verste sort..

    3. Thea: Herlighet Thea. Det er ingen som har sagt at jeg vil dra og se på en bull fight. Bygningen er vanvittig flott og det går ann å besøke den, ta bilder av den og nyte en del av Malagas arkitektur uten å se på bullfighting og være dyreplager.

    4. Spiser tomatsuppen din i dette øyeblikk, ble veldig vellykket! Isteden for makaroni og egg tok jeg tortellini med kjøttfyll i, oppi isteden, veldig godt!

    5. det så helt fantastisk godt ut, nam!! ååh. også utrolig fin utsikt. slår virkelig ikke feil det der, noe så deilig. dit skal jeg en gang, det er det ingen tvil om. finnes ikke noe koseligere å sitte å spise med en så fin utsikt 😮 ååh!!

    6. Ååh slike scampi er SÅ godt..Det heter Gambas Pil Pil 🙂 Hvis det var samme rett da.. Har vært i spania 7-8 ganger og spiser det ofte til lunsj! 🙂 Mmm vann i munnen..

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg