Someone’s been shopping!

 

Åjada! Etter to lærerike timer med spansk dro Jonas og jeg på shopping i Malaga sentrum. Jeg visste at shoppingen i Spania var bra (generelt), men vi ble begge bare mer og mer overveldet for hver butikk vi satte føttene våre innenfor. Det var lyst da vi dro inn på Zara og mørkt da vi kom ut igjen foråsidetsånn!

Bare for å få oppklart èn sak så studerer ikke Jonas spansk. Mens jeg sitter på skolebenken, ligger Jonas på stranda og nyter noen timer alene i solstrålene. I dag har jeg vært tre timer på skolen og resten av dagen har jeg tilbrakt med min kjære. Vi spiste lunsj sammen mellom skoletimene mine rett ved strandpromenaden, og nå har vi som sagt kost oss med shopping og sightseeing i Malaga sentrum.  

Mine favorittbutikker i Malaga sentrum ble Mango, Bershka, Pull&Bear, og Zara. Zarabutikken ligger i en sidegate fra selve hovedgaten, men alle de andre ligger på rekke og rad nedover den store shoppinggaten. Ellers MÅ dere ta en is på isbaren “Casa Mira”. Jeg kjøpte en liten is med smak av karamell, og jeg har aldri smakt en så god is i hele mitt liv. Fy søren for en SMAKSBOMBE.

Nå skal Jonas og jeg ut og spise middag på en restaurant som vi har blitt tipset om fra dere lesere. Hvis taxisjåføren klarer å finne frem til den vel og merke. Hoho, Hasta pronto! Eller.. vi skrives!

 

Denne byen er virkelig full av nydelig arkitektur!

  

 

Slik ser hovedgaten ut! Lett å kjenne igjen ihvertfall..

Da ble det et langt bildedryss fra shoppingrunden vår!
Jeg skal fortelle mer om spansktimene mine også etterhvert.

24 kommentarer
    1. Åh, elsker Malaga! Må tilbake 🙂 Den gata et virkelig nydelig!! Lykke til med spanskkurs, jeg elsker spansk!

    2. I shopping gaten er også en veldig fin butikk som kalles stradivarius. Og dere burde gå innom shoppingsenterne i Malaga der de har blandt annet, PRIMARK!!
      Og i toppen av shoppinggaten, rett ved en jalla sushirestaurant med lilla neonlys ligger det en fantastisk restaurant/cafe. Det heter Taberna & Tapas CHIQUI, der selger de verdens beste sjokolademousse etter min smak. Var der i sommer, er helt fantastisk!

    3. Åh, savner Malaga! Kos dere masse turtelduer 😀
      Kjøpte masse på bershka når jeg var der i mars <3 Men da var ikke den fine pynten over hovedgata der, det er kanskje for skygge i den sterke sommersola - var ihvertfall veldig fint 😀
      Hvis det er noen slike gateboder der nå, så må dere smake churros - det er såå godt! Jeg syntes det er best med bare sukker på, men mange som dypper de i sjokolade 🙂

    4. Kristine Adriana Olsen: Ja det var det jeg også kunne tenke meg. <3 Veldig praktisk! -Og pent! 🙂 Churros hører vi over alt så det er vi bare nødt til å smake på i morgen. 😀

    5. Synne: Åå jeg håper vi rekker å dra innom et par av shoppingsentrene også. Jeg har skrevet ned de aller største og beste, men vi har bare morgendagen igjen så drar vi til Barcelona. Jeg rakk ikke noe strand i dag så jeg håper vi både kan besøke en strand, og sightseeing, OG shoppingsentre i morgen. Hehe!

      Tusen takk for tips Synne. Da vet vi hvor vi drar for å spise sjokolademousse 🙂 Mmm!

    6. Hei!
      Málaga er fantastisk! Jeg har selv bodd der i over et år, og kjenner derfor byen godt! Jeg savner ALT der utrolig mye! 🙂 Hovedgaten, som du skriver om i innleggene dine, heter, oversatt til norsk; Marmorgaten(!), jf. marmorplatene som gaten er belagt med. Kjempefint! Ellers så er, som du sier, arkitekturen fantastisk vakker, og det finnes et hav av serverdigheter og historiske skatter! <3 Málaga har også et rikt shopping -og uteliv-/restaurantliv. Her finnes noe for en hver smak! 🙂 Strandpromenaden er også veldig fin, og man kan spasere i evigheter...helt til andre nærliggende (små)byer! Man skal imidlertid være litt forsiktig med å bade, da vannet ikke er så rent der. Det er en god del forurensning i vannet, både fra store cruisebåter som daglig legger til kai, samt fra fiskeskøyter som ikke er særlig nøye hva gjelder giftige utslipp etc. Jeg opplevde selv å få ekstrem utslett etter et bad der, og deretter ble jeg ikke så keen på å bade på bystanda - naturlignok.
      Málaga Forever! <3 Mitt andre hjem...som savnes dypt. Ha et fortsatt strålende opphold!
      Klemmer fra Ida.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg