DIY – Tubetopp av skjerf

 

Jeg vet, jeg vet. Det er alt for lenge siden forrige DIY. Unnskyld! Jeg skal prøve å gjøre det godt igjen med minst to DIY prosjekter denne uken. -Og jeg vil veldig gjerne starte med en tubetopp laget av et skjerf! Man kan selvfølgelig også bare bruke vanlig stoff, men skjerf passer altså også ypperlig til dette prosjektet. Har dere et blondeskjerf eller noe med et lekkert mønster på så vil resultatet kanskje bli enda finere! Selv hadde jeg bare dette militærgrønne, men jeg syntes toppen ble fin ensfarget også jeg! Hva mener dere? Håper dere får lyst til å teste ut dette selv. Man behøver verken lim eller nål og trå!

Du trenger:
Et strikk
Et tynt skjerf
En stroppeløs bh

 
 

Slik gjør du:
1.
Er skjerfet du bruker veldig stort eller bredt, kan det være lurt å brette det smalere før du begynner.
2. Ta på deg en stroppeløs bh og legg skjerfet rundt kroppen som om du skal knytte det rundt deg selv.
3. Samle endene på midten og fest med et strikk.
4. Dra den ene enden av skjerfet ned og trykk stoffet inn under bhen. Den andre enden drar du opp og trykker ned under bhen fra oversiden. Står du forann speilet under hele prosessen så vil det være mye enklere å sørge for at ingenting av bhen nå synes.
5. Satte du igjen med to veldig lange ender, kan det være lurt å klippe dem litt kortere før du begynner å dytte dem nedi bhen. Ellers vil resultatet bli klumpete og stygt. Lengde jeg hadde var perfekt.

Nå hva synes dere? Ble det ikke bra?

 

Her ser dere tubetoppen fra baksiden også. Helt enkel, men søt!

40 kommentarer

Siste innlegg