Kjærestekveld

Åh, så godt det er med slike kjærestekvelder en gang i blant. Jonas lagde middag til fire personer i går.. Vi var bare to. Heh! Det ble mye mat med andre ord. Dere ser kanskje haugen på tallerkenen under? Sånn går det når to matmonser lever under samme tak.

Nå skal jeg hive meg i bilen og kjøre til sørlandssenteret for å handle inn ingredienser til Jonas sin minipizza. Det var så mange som ønsket oppskriften så da får jeg bare se og prøve meg på den selv! Ellers er det jo onsdag i dag og vi vet vel alle hva det betyr? ANOTHER DIY!! Wuhuu.

 

Marthe: Se litt naturlig ut! Det ser ut som jeg har sagt hold tallerkenen og smil!
Jonas: Det var jo akkurat det du sa!
Marthe: Ja, men det trenger ikke å se sånn ut.

Vi må bare nyte smilet hans mens vi kan for HOLD DERE FAST… Jonas skal få regulering! Hehe, han kommer til å bli så skjønn. Helt siden Jonas var liten har han hatt et større underbitt. Det har ikke vært noe problem for han, men ettersom at det med årene kan vokse og bli enda verre, har tannlegene tilbudt han å operere kjeven “på plass”. Han har sagt nei til operasjon i flere år (vi synes alle han er fin akkurat som han er), men nå har han altså bestemt seg for å gå gjennom den og få dette unnagjort.

MEN det er ikke noe som skjer over natten. Først må Jonas gå med regulering i et helt år og denne må han ha utenpå tennene. Hehe, ingen “skjult bak” regulering her i gården. Jeg kan selvfølgelig nesten ikke vente! Han kommer til å bli så fin med togskinner at.. <3 Håper aldri den gutten slutter å smile.

Me & You <3 Litt kliss må vi ha på slutten!

45 kommentarer
    1. glede meg masse te å se oppskriften på pizzaen! håpe dkke hadde ein fin kveld! og ha ein fortsatt fin dag!

    2. Jeg måtte også ha regulering pga underbitt..men etter jeg var ferdig med den fikk jeg underbittet tilbake så jeg må kansje også opperere skjeven..
      Du får ønske han lykke til, og kos dere videre!
      filmen case 39 er forresten ganske bra!

    3. Så koooselig! Jeg har regulering selv, men det er på grunn av overbitt og mellomrom mellom fortennene, som nå har gått vekk 🙂 Han blir sikkert utrolig søt med det, da!<3

    4. Du skal være litt forsiktig nå altså synes jeg… Det er faktisk ikke morro med reggis, fikk det selv rett før sommeren og må ha det på i tre år + og det verste er at tennis mine faktisk ikke er skeive eller noe sånt, men jeg mangler og må operere ut osv… Jeg er 15 år nå så det vil si jeg er over 18 når jeg får av “togskinna” som du kaller det… Pass på at du ikke mer av den osv fordi jeg kan si deg med sikkerhet at INGEN, absolutt INGEN, føler seg bra og vel og fin med regulering. Dessuten er det verst for deg… Kyss med regulering assa… Pass på at du ikke skraper tenna mot reguleringa for det er vondt;) og en ting til så kan du få han til å be han om å spørre tannlegen om hvit/gjennomsiktig lar seg gjøre. Hos mange er det umulig mens hos andre er det et godt alternativ

    5. Du er bare herlig Marhte, og digger bloggen din! 😀 den dialogen mellom deg og Jonas du skrev lo jeg virkelig av ,haha. Håper du ALDRI slutter å blogge!

    6. Til deg over:
      Har også hatt regulering (tipper de fleste har hatt det), og det er jo selvfølgelig ikke supergøy. Men hva annet kan man gjøre med det? Sitte og deppe i 1-3 år for å vite at du får et fint smil resten av livet? Nei, det er feil innstilling. Og det er ikke noe problem å kysse med regulering, absolutt ikke. Og IKKE få hvit regulering, den blir etterhvert gul og orange.. Altså, lite pent å se på. I tillegg tar det visst lengre tid har jeg hørt.
      Regulering er så vanlig som det kan få blitt nå til dags.

    7. haha e ingen problem å ha regulering!! hadde det i ett år på ungdomsskolen og e ferdig på vgs no. Æ har alltid vært ei supergla jenta som smile hele tia, og reguleringa stoppa mæ ikke. selvfølgelig e ikke regulering nåkka fint, men det vet alle og derfor e det ikke nåkka problem. e jo bare å se kor fint det blir når du tar den av 😉
      Marthe og Jonas, dokker e super nydelig ilag og e begge utrulig vakker. Håpe virkelig det blir dokker for alltid, og elske bloggen din Marthe 🙂 stå på videre, og lykke til med reguleringa Jonas

    8. haha, men herlighet da, jeg har ogsaa hatt regulering, og det var ikke saa ille som “navn” med sikkerhet sier at det er :p er saa vanlig naa at folk kikker ikke to ganger hvis de ser noen med reguerling, unasett, saa fine dere er, soteste paret jeg vet om! 🙂

    9. dere er sååå fine sammen!
      hvor er genseren din fra? har vært på jakt etter den perfekte hvite strikkegenseren i all evighet nå uten hell….

    10. så søte dere er! men prøv å unngå hvit regulering, siden den blir missfarget etter en stund, og du må ha den lengre enn sølv:( jeg har selv hvit regulering, og den har jeg hatt 1 år for lenge..;(
      ha en fin uke videre!<3

    11. Min bror har vært igjennom den lange prosessen. Opererte i fjor høst, og det ble såå bra! Tar lang tid før alt er på plass. Men tror absolutt det er verdt det.
      Bloggen din er super forresten! 😀 Så mye inspirasjon og mye god mat.

    12. Kjæresten min skulle egentlig også gjøre det samme, regulering og kjeveoperasjon. Han skal få på reguleringa nå i høst, men han har begynt å ombestemme seg. Noen i familien jobber med sånt og sa til han at han absolutt ikke burde gjøre det!
      Noe med å kunne miste følelsen i ansiktet og smaksansene osv. I tillegg mente hun at det kom til å se veldig kunstig ut.
      Nå vet jeg ikke hvordan operasjon Jonas skal ta, men min kjæreste skal flytte frem overkjeven. Er visst temmelig avanserte greier….?

    13. Det er jo bare å se lyst på det! Etter ett års tid med regulering så er det bare å glede seg til tannbleiking! 😉 Da får han så hvite tenner at du selv har lyst på regulering 🙂

    14. Min svigerbror har gått igjennom akkurat samme prosedyre og operasjon, kjempefint resultat og man kan ikke se at han har hatt underbitt 🙂

    15. Ida: Åå så bra! 🙂 Jeg kjenner ingen som har gått gjennom det samme og det tror jeg ikke Jonas heller har så vi vet ikke all verdens om det. Derfor var det veldig hyggelig å høre at resultatet på din svigerbror ble så bra! 🙂

    16. Jeanette: Hehe! Ja, jeg tror ikke han gruer seg all verdens. Mannfolk bryr seg ikke på samme måte som vi jenter. 🙂 Et år er ingenting hvis sluttresultatet blir så bra som han håper 🙂

    17. celina: <3 Jeg tror ikke han hadde noe valg. Han var nødt til å ha den vanlige sølvreguleringen fremme både oppe og nede. Hehe, han blir så søt at 😀 Ha en super uke selv Celina! 🙂

    18. Hei Marthe 🙂
      Jeg er 17 år, og skal ta akkurat samme operasjon om ca 1 måned, og for meg var det heller ikke så ekstremt, så jeg kunne velge. Har hatt regulering siden desember, og har ventet på at Haukeland sykehus (i Bergen) skal være klar til å ta meg i mot siden april. Jeg har vært veldig innstilt på det da, siden jeg var i 13 års alderen. Forhåpentligvis kommer operasjonen om 1 månedes tid, og etter det er det 6 uker med kjevelås (da må man bare leve på suppe og væske).
      Ønsker Jonas lykke til med operasjon og regulering. Og regulering er ikke så gale. Når man er over den der “vanlige reggis tiden” så får man hvite skinner, og mange har ikke oppdaget at jeg har hatt regulering før mange månder etterpå, selvom de ser meg nesten daglig.
      Ha en fin sommer videre, begge to <3

    19. Så koslig! Kunne ønske jeg hadde en kjæreste jeg også… men det kommer nok når det skal! 🙂 men jeg har et spørsmål, den filmen, “case 39”, er den bra? har lenge hatt lyst til å se den, men har liksom ikke hørt noe om den fra noen? 🙂

    20. Jeg var så uheldig at jeg måtte ha reguleringen på i over ETT ÅR for lenge! Fikk nylig av den i overkjeven (etter 2 år og 7 mnd), men har fortsatt på regulering i underkjeven. Selv syntes jeg det var noe dritt, om jeg får si det sånn. Satser på at det går kjappere for Jonas sin del da 🙂 Tannlegene sa at alt tok så mye lengre tid med meg, enn det vanligvis pleier å gjøre, av en eller annen grunn.. Koselige bilder, og maten så også veldig god ut!:)

    21. Hei, nydelige Marthe 🙂 Hvor har du kjøpt den hvite genseren din? Den så helt fantastisk deilig ut.

    22. Jeg har hatt operasjonen for 3 måneder siden og fikk begge kjevene flyttet på. Jeg har 95 % av følelser tilbake i ansiktet mitt, men er fortsatt litt hoven her og der. Det vanskeligste var å ikke kunne tygge mat på 6 uker, men resultatet blir forhåpentligvis bra etter at hevelsen og reguleringen er vekke 🙂 Ønsker Jonas masse lykke til!

    23. Cathrine: Oi! Huff, jeg tror han gruer seg veldig. Men forhåpentligvis vil han få det litt lettere enn deg som har flyttet på begge kjevene. <3 Men det blir nok mye suppespising i en periode! Kanskje du har noen gode tips til hva han faktisk kan få ned? 🙂

    24. Jeg fikk av kjevelås for 1 uke siden, og herregud så godt det var. Var 6 lange uker, men veldig verdt det. Gikk mest på yoghurt, smoothies, potetmos og pudding. Desverre ingen kjøtt eller grønnsaker i 6 uker, og uheldigvis mye brus og sjokolade melk for å ha energi (for det trenger man med kjevelås!!). Et tips er å ikke fokusere på det med at man ikke kan spise så mye, men heller spise slik at man ikke er sulten og være relativ aktiv og forstyrre hjernen med andre ting. Uken etter operasjonen var jeg allerede på Halloween Party, så man kommer seg fort. 🙂 Lykke til med hele prosessen <3
      Klem

    25. Min kompiss gjorde det samme! Under kjevelåstiden lagde han middag før han kjørte det i smoothie maskin! Haha, så hadde han maten i drikkeflaske og tok det med seg! Virka ganske praktisk, men var litt ekkelt! Han sa at kjøttkaker og poteter ble favoritten i suppe form, og at kebab var definitivt det værste! Haha! Men nå ser han helt fantastisk ut, plutselig var kjevelåstiden over! 🙂
      Ha en fin helg, dere to skjønne! <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg