DIY – Et ødelagt smykke

 
 

Kall meg gjerne dronning av DIY! Jeg er visst helt i siget om dagen. Det må være de herlige leserne som motiverer meg! Hehe. I går klarte jeg dessverre å ødelegge et av mine splitter nye smykker. -Men vet dere hva? Alt skjer for en grunn! Da jeg så den sorte tråen løsne fra resten av smykket, fikk jeg en glimrende idè. Nøyaktig hva denne idèen innebar får dere se under her. Har dere et lignende metallisk smykke, så kan dere jo alltids prøve dette ut selv! Jeg ble faktisk STORfornøyd med resultatet.

Du trenger:
Et metallisk smykke gjerne med litt bredde 
En eller to farger med trå
Superlim
Saks

 
 

Slik gjør du:
1.
Start med å finne frem en fin farget trå. Sørg for at du har en hel “rull” med sytrå å jobbe med. Surr denne tynne tråen av rullen. Litt om gangen slik at ikke tråen blir full av knuter. Jeg tok ut 4-5 meter trå av gangen, og brettet den helt til jeg satt igjen med en lengde på ca 30 centimeter. Nå vil det være mye enklere å surre den rundt smykket!  
2. Lim dem ene enden av den brettede tråen midt på baksiden av smykket.
3. Når limen har tørket, begynner du å surre tråen rundt og rundt smykket til tråen tar slutt. Lim den andre enden på samme måte på baksiden av smykket. Det virker kanskje avansert når jeg skriver det, men alt er veldig logisk når man sitter med smykket i hånden.
4. Blir du lei av fargen på tråen så kan du alltids tilføye en ny farge slik som meg!
5. Gjenta denne prosessen til du har surret trå rundt hele smykket.

Kort forklart: Brett trå, lim første ende på baksiden, SURR, lim andre ende på baksiden.. Gjenta!

 

Her ser dere smykket før det ble ordentlig ødelagt..



Hva synes dere? Alt kan fikses med litt kreativitet eller hva?

31 kommentarer

Siste innlegg