DIY – Blomsterkrans til hår

Blomsterkranser for hår har virkelig vært det store denne sommeren. Jeg har sett flere butikker selge både små og store varianter, men nå som jeg selv bestemte meg for å gå til innkjøp av en krans, var alt selvsagt utsolgt. Er ikke det typisk? Dermed måtte jeg rett og slett bare lage min egen!

Sent i går kveld dro jeg på sørlandssenteret for å handle inn på både falske blomster, superlim og elastisk bånd. Blomstene jeg har tatt i bruk er fra Home & Cottage, men jeg er sikker på at de også selger falske blomster på Upstairs og Plantasjen. Det elastiske båndet kjøpte jeg på Panduro for rundt 30 kroner.

Du trenger:
Elastisk bånd
Superlim
Falske blomster
Saks

 
 

Slik gjør du:
1. Ta frem det elastiske båndet og mål det rundt hodet. Det skal sitte stramt over håret, men heller ikke for stramt. Når du har funnet lengden, klipper du og limer endene av båndet sammen.
2. Finn nå frem de falske blomstene og klipp av “stilken” på hver og en av dem.
3. Lim en og en blomst på hårbåndet. Sørg for at du bruker en god superlim!
4. La limen tørke før du tar hårbåndet i bruk. Du er ferdig!

Vips nå følger også DU blomsterkrans-trenden!

 

Jeg rakk dessverre ikke å krølle håret til resultat-bildene. Jeg hadde så lyst til å ta noen fine bilder med blomsterkrans og store bølger i håret. Åh, det må være det fineste på jord! Kanskje dere lesere vil prøve dette? Selve “kransen” tar jo bare 10 minutter å lage. Det er krøllingen av håret som tar tid. Hehe!

 

Nå hva synes dere? Det blir jo ikke enklere!

30 kommentarer

Siste innlegg