Gjør en gammel topp ny!

 

God morgen! Eller formiddag? Jeg skal ut og knipse antrekksbilder til dere hvert øyeblikk, men først vil jeg vise dere dette andre plagget som fikk en liten DIY makeover på søndag! Jeg ble så fornøyd! Ante ikke at litt klorin kunne gjøre et gammelt klesplagg til noe så spesielt. Jeg håper dere liker innlegget og vil teste ut prosjektet selv. Dette er jo gjort på en,to,tre! Nå blir det mange DIY innlegg på dere her. I morgen er det onsdag igjen og da har jeg et helt annet prosjekt på lur! Hihi, masse å glede seg til..

Du trenger:
Klorin
En gammel topp
En tom sprayflaske

 

Slik gjør du:
1. Start med å fylle den tomme sprayflasken din med klorin. Fyll den ca halvfull. 
2. Ta med deg plagget du ønsker å bruke utendørs. Klorin lukter ikke særlig godt!
3. Legg toppen flatt på asfalten og gi den et spray der du måtte ønske litt farge.
4. Etter 20 sekund skal du kunne se hvor klorindråpene har truffet. De vil allerede nå ha fått farge.
5. Ser du ingen forskjell etter 20 sekund så har du valgt et stoff som ikke farges av klorin. Du må da velge en annen topp. Jeg gikk selv til innkjøp av tre billige h&m topper som jeg skulle eksperimentere med, men ingen av dem ville reagere på klorin og dermed skjedde det nada da jeg sprayet dem.
6. Spray toppen med en skvett av gangen og vent 10-15 sekund for å se hvordan resultatet blir. Ikke bare spray i vei og risiker at hele toppen blir oransje. Ta deg god tid så blir toppen din perfekt!

 

Hva synes dere? Noen som har prøvd dette før?

38 kommentarer

Siste innlegg