DIY – Slik blir strømpebuksen en topp!

God morgen! Jeg dro på jobb etter gårsdagens blogginnlegg, og ble der helt til tolv om kvelden. Varetelling høres tungt og kjedelig ut, men det er virkelig bare en drøm med Vero Moda jentene. Vi teller og scanner i timesvis, men passer også på å få flettet inn litt hyggelig jentesnakk. Morsomme historier blir fortalt og etterhvert som timene går og jentene blir overtrøtte, ler vi oss ihjel av hver minste ting. Jeg følte nesten at jeg fikk betalt for å være på jentekveld i går. Hvor fint er ikke det?

I dag er det onsdag og jeg har allerede satt i gang med dagens DIY prosjekt. Denne gang har jeg laget en rålekker topp av en strømpebukse! Tro det eller ei. Haha, resultatet var gikk over all forventning så nå skal jeg jammen dra og kjøpe meg noen billige mønsterstrømpebukser på salg. Man kan bruke både tykke og tynne strømper, noe fargerikt med mønster, (kanskje aztec?) eller bare noen helt vanlige sorte!

 

Du trenger:
En gammel, slitt strømpebukse
En saks

  

Slik gjør du:
1. Start med å klippe av nedre del på strømpebuksebena. Her skal etterhvert armene inn!
2. Ta så med deg saksen opp mot skrittet på strømpebuksen og klipp rundt sømmen som omtrent alle strømpebukser har her. Ved å klippe tett inntil sømmen, vil du få et rett og fint resultat.
3. Du vil nå sitte med et rundt hull som du tenker er alt for lite, men så fort du har tatt toppen på så vil hullet utvide seg og bli mye større. Bare se hvor mye min topp utvidet seg på bildene under.
4. Toppen er klar og du kan velge om du ønsker å brette opp armene eller ha de ned.

 

Do not disturb.. I’m DIYing!
Haha! Likte dere idèen?

97 kommentarer

Siste innlegg