Muang On Cave

Jeg har helt glemt å fortelle dere om helgens grottebesøk! Pappa kjørte oss helt opp i fjellene hvor vi måtte klatre opp sikkert 1000 trappetrinn før vi kom til en “hule” inn i fjellet. En SKUMMEL hule! Her var det nemlig bekmørkt og gjennom en trang, liten gang INNI selve fjellet skulle vi gå ned noen nye, enormt bratte trapper. Vi fikk hver vår lommelykt og jeg skal ærlig innrømme at jeg konsentrerte meg mer om å se etter flaggermus enn selve attraksjonen de første åtte minuttene!

Gjennom tusenvis av år har steinen i denne fjellgrotten utviklet seg til rene kunstmuseet. Man kunne se gigantisk dryppstein som helt naturlig var blitt formet som både dinosaurer og andre dyr. Vanvittig fascinerende! Flaggermusene så jeg heldigvis aldri noe til, og dermed kunne jeg puste lettet ut. Dere som har lest bloggen i noen år, vet hva jeg mener om flaggermus. Hehe! *Hysterisk livredd*

Man får et slags adrealinkick når man ser hvilket sort, bratt hull man er i ferd med å tre inn i. Skal dere til Chiang Mai så er fjellgrotten absolutt noe dere må få med dere. Den ligger nesten rett ved siden av “Hot springs” område med de varme kildene så her kan man fint ta to utflukter på en og samme dag!

Så ble det iskrem etterpå! Haha, nok et blinkskudd av lillemann. <3

10 kommentarer
    1. wow så flott. Inrømmer at eg har litt klaus så vet ikkje om eg hadde dradd. Var i katakombene under Roma………..eh trangt

    2. åhh, lillebroren din som ikke ville gi deg klem første dagen holder deg nå i hånda. så herlig han er, og for et fantastisk søskenpar dere er 😀 det så utrolig gøy ut i den grotta, og man får nok et skikkelig kick av å være der inne. når man først begynner er det nok litt skummelt med tanke på flaggermuser som du sa, men når det er over så er nok alt verdt det 😀 jeg vil og inn i en grotte en gang, det er på min what-to-do-list 😀

    3. Helt siden jeg så The Descent for en åtte-ni år siden, har jeg ikke gått inn i en hule :p
      men det så skikkelig kult ut 😀

    4. Anonym: Hehe, ikke sant? Han er ikke så sjenert så det gikk ikke mange dagene før vi var blitt venner 😀 Det hjalp veldig med det Angrybirds spillet som jeg kjøpte for å gjøre det godt igjen etter klemmen. <3 Hehe! En fjellgrotte må du bare se å få besøkt en gang 😀

    5. A visit to the Muang On caves is only for the fit. Firstly there is a long climb up a Naga staircase from the car park, about 180 steps, before reaching the entrance to the cave.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg