En halvdramatisk onsdag

Herlighet. I dag har det vært en halvdramatisk dag for familien Nilsson. Pappa skulle bare kjøre hjem fra sin aller siste arbeidsdag i Stavanger, og tror dere ikke at han kræsjer lånebilen sin? Jeg hadde akkurat blitt hentet fra togstasjonen i Stavanger da farmor ringte og sendte oss videre for å hente pappa. HELDIGVIS slapp han selv unna med en strekk i ryggen, og heldigvis fikk ikke personene i den andre bilen noen skader. En forderdelig kjip avslutning på Norgesbesøket, men det kunne tross alt gått enda verre. Stakkars pappa tok en piruett på veien og havnet på fortauet med oppblåste airbager. Jeg hadde sikkert vært helt hysterisk selv, men pappa er pappa…

Farfar: Er du skadet?
Pappa: Nei, jeg fikk bare en strekk i ryggen.
Farfar: Oi, oi, oi du må gå til legen for en sjekk Fredrik!
Pappa: Også er jeg døv på det ene øret, men det går nok fort over. Kjekt med spenning i hverdagen!  

Over til det dette innlegget egentlig skulle dreie seg om! Det var nemlig ikke bare pakking jeg brukte morgenen min på i dag. I går kveld gikk jeg til innkjøp av ingredienser til både hjemmelaget sjokoladefondant og sitronmarinerte jordbær med mascarponekrem. To nydelige desserter til sommeren! Foreløpig har jeg bare knipset steg for steg bilder, men innlegg med full oppskrift får dere senere. Begge dessertene smakte himmelsk. Åh, *vann i munnen bare av tanken*..

 

Så det ikke deilig ut? Hihi, oppskrift kommer! Stakkars pappa, nå går han rundt her som en stiv stokk, og fredag morgen har vi en 10 timers flytur forann oss. Får da virkelig håpe at denne ryggskaden går over til den tid. Ellers kan flyturen fort bli rene torturen for hans del.

18 kommentarer
    1. Det er veldig viktig å gå på legevakta uansett etter en bilulykke, fordi hvis han skulle få problemer senere vil han ikke få dekket noen hjelp for dette hvis ikke det kan bekreftes at han har vært på legevakta.. de spesifiserer dette når vi har om akuttmedisin på sykepleiestudiet 😉

    2. kristine vold: Ja vi får tvinge stakkaren på legesjekk! 😀 Hehe. Kjempekjedelig om han skulle få skader senere og mangle bekreftelsen på å ha vært på legevakten. <3

    3. Huff!! Stakkars. høres ikke godt ut. vikitg og få det sjekket! Farfar var i bilulykke for to uker siden, da han skulle hente meg.. veldig kjedelig og skummelt! Sure penger 🙁 God bedring til han, håper flyturen går bra 😉

    4. eg var i bilulykke som 2 åring og begynte først og slite som voksen med nakken . Så best å sjekke.!!!!!
      God tur!!!!!!! og lykke til med ryggen!!!!

    5. Stakkars pappan din !
      Elsker bloggen din , du er helt fantastisk, helt annerledes enn alle andre toppbloggere ! Stå på videre !!! 🙂

    6. Uff, det hørtes ikke noe godt ut! Bra det ikke endte verre, men han burde sikkert sjekke seg hos en lege allikevel 🙂 God bedring til han, hvert fall! Og dessertene så himmelske ut, gleder meg til oppskrift 🙂

    7. Stakkars din far, kjipt og sitte 11 og en halv time i fly me vond rygg 🙁 håper alt går bra.
      God tur foresten 🙂
      Desserten så kjempe good ut.

    8. er du sikker på at du ikke tok kokkelinja på vidregående? jeg vet ikke med deg men du har hvertfall et sykt talent når det gjelder mat. ser ut som kaker osv jeg kun ser på bilder men som ingen får til å lage. wow, du er dritgod 😀 sjokolade foundanten så sinnsykt god ut, nam!!

    9. haha, ikke lurt å lese bloggen din når man er sulten! fikk vann i munnen, så dødsgodt ut! herligfred å flink du er til å lage mat og dessert!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg