Pakking – Et tre timers prosjekt


07.00 startet jeg på pakkingen i dag morges, og kvart over ti var kofferten endelig fullpakket. He-rre-gud. Sånn er det når man må lage 13 antrekk på en gang! Jeg bruker som regel 20-30 minutt bare på å finne èt.. Resultatet ble heldigvis bra, og jeg kan nå være 100% sikker på at jeg ikke har overpakket. *Kremt*. Tipper pappa gleder seg halvt ihjel til å knipse antrekksbilder av meg. Hehe, stakkars mann. <3

Hvis noen lurer på hvordan stuegulvet ser ut når jeg pakker, så kan jeg godt vise dere det! Haha. Alle først river jeg alle klærene mine ut fra klesskapet og ned på gulvet. Deretter finner jeg favorittplaggene, lager antrekk med disse som utganspunkt, og prøver alt på til jeg er fornøyd. SÅ legger jeg alle de ferdige antrekkene på gulvet og knipser bilder av dem slik at jeg skal huske hvilke plagg som skulle til hva når jeg endelig kommer frem og skal ta klærene i bruk. Smart ikke sant?

Tre timer(!) så ser det likevel ut som jeg bare har kastet alt oppi! *oppgitt*..

Nå sitter jeg på toget på vei til Stavanger om to små timer!
Ønsker mine fine lesere en flott onsdag så lenge.

29 kommentarer
    1. Åå, du er så sykt heldig som skal på ferie! Bare to uker til så skal jeg også til varmen <3
      Hvis du skulle være der i 14 dager, hvorfor ta med 13 plagg? Jeg pakker alltid med meg mange plagg, men ender alltid opp med å kjøpe nytt eller bruke det samme! Det tar jo bare masse plass. Plassen kunne du brukt til å kjøpe nye antrekk 😀

    2. Veit du hva jeg gjør når jeg skal pakke kofferten? Jeg finner bare de første plaggene jeg ser, putter det i bagen/kofferten og så tar jeg toalettsakene helt til slutt. Trur jeg bruker maks et kvarter, jeg. Hihi.
      Men nå er jeg ikke en sånn fashionista som må knipse bilder, matche og teste som en gal før jeg blir fornøyd heller. Akkurat der er jeg ganske enkel. Ellers er jeg bare veldig komplisert med det meste.
      Jeg er likevel litt for flink til å pakke med meg mer enn det jeg trenger – til mammas store frustrasjon. Hehe. Jaja – jeg burde lære, men det skjer aldri 😛

    3. Haha, sånn pakker jeg også! Det tar tid og blir kaos underveis, men gud så deilig når du er bortreist. Da er du sikker på at du ikke har pakket med deg klær du ikke kommer til å bruke, hvert fall 🙂

    4. Hei:)
      Hvor har du kjøpt den “bag/pose inndelingen” som du har i kofferten?
      Den var supergenial, da slipper man alt rotet.
      Mange fine plagg!

    5. iselinni: Heisann Iselin! Den følger med i kofferten den. 🙂 Det “nettet” sitter fast i overdelen av kofferten. Kjempegreit til å ha truser, bikinier og litt produkter i. 😀 Kofferten er fra Europris!

    6. Sara Katrin: Hehe! Nå måtte jeg le 😀 Det er nok slik de fleste pakker tenker jeg 😀 Tipper jeg hadde pakket nøyaktig slik selv om det ikke hadde vært for bloggen og alle antrekksbildene. 😀

    7. kristin: Begge de sorte shortsene er fra Bikbok 🙂 Jeg har vel bare fått med en av dem på bilde her, men jeg har to eller tre sorte shortser og alle er fra Bikbok 🙂 Tusen takk Kristin!

    8. Hei! Har du vært i Thailand før? Jeg pleide og pakke akkurat som deg, men etter jeg hadde vært der første gang så tror jeg at jeg aldri pakka mer enn 2-3 plagg senere! Det er så mye og handle der, det koster ca 20-50 kr for en shorts eller t shore. Og kanskje 50-100 kr for jeans eller sko eller vesker. Så anbefaler å ikke og ta med så mye for prisen for overvekten er svinedyr og da er ikke klærne like billig lengre, snakker av egen erfaring, kofferten min var full eller di 2 første dagene! Måtte faktisk kaste masse på flyplassen for de er såpass strenge! Og i den varmen det er i Thailand er ikke som noe annet! Høye heler og stramme klær tror jeg ikke du kommer til å klare å ha på i mer enn 2 min før du er gjenomvåt:) men ha en riktig fin tur!! Gled deg! :)<3
      June

    9. hahah vi bruker samme måte. jeg MÅ finne antrekk før jeg pakker det ned. det funker ikke å bare ta randome topper og shorts/bukser og håpe det passer.. her skal det gjøres ordentlig og antrekkene skal være planlagt og klar til bruk 😀 haha godt jeg ikke er den enste

    10. Heheh morsom måte å pakke på. Jeg bruker flere måender og planlegger litt og lit av antrekkene istedet jeg! 😀 Også pakker jeg alltid ALT for mye.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg