DIY – Twist your dress

Er dere klare for dagens Do it yourself? Det er ihvertfall jeg! SOM jeg koser meg med disse prosjektene. Denne idèen har jeg ikke funnet på selv. Jeg fant en glimrende DIY video på youtube og ble bare nødt til å prøve meg på noe av det samme. Linken til inspirasjonsvideoen er lagt ved nederst i innlegget. 

Jeg var gal nok til å bruke en av favorittkjolene mine til å eksperimentere med i dag. Stoffet på kjolen virket bare så perfekt til akkurat dette! Heldigvis ble resultatet bra også. *Glede*. Det fine med dette prosjektet er at det ikke koster noe som helst! En saks og en kjole er alt som trengs.


Slik gjør du:
1. Ta kjolen på deg for å måle sånn ca hvor du ønsker å ha snittene dine. Du vil nødig klippe for langt opp og ende opp med å vise puppen. Å få med en halv navle tror jeg heller ikke er særlig pent.
2. Merk sidene på kjolen med en tusj eller en penn slik at du vet hvor du skal klippe.
3. Når dette er gjort tar du kjolen av og klipper en rett strek inn mot midten av kjolen på hver side. (Fra punktene du nettopp markerte). Du skal ikke klippe helt over. La en god del stoff være igjen midt på midten av kjolen. Lar du midtdelen bli for tynn, vil ikke resultatet bli like pent.
4. Flytt nå saksen et hakk opp eller ned og klipp en ny, skrå strek inn mot midten av kjolen på begge sider. Nå vil du sitte igjen med en liten stoffbit som bare kan dras bort og kastes.
5. Ta til slutt hånda inn gjennom venstre hull (som du nettopp klippet), før hånden ned og ta tak i høyre nederste del av kjolen. Trekk den opp og ut av hullet igjen slik at kjolen vrenges.
6. Gjenta bevegelsen en gang til, og kjolen har fått en søt snurr på midten!

Forsto dere det? Det var så og si umulig å skulle ta bilde av min egen hånd mens jeg holdt på. (Fotografen er på jobb). -Men dere kan se hvordan det gjøres på videoen som jeg har lagt ved under her.

 

Nå ble ikke mitt resultat perfekt, men det gjør bare kjolen enda litt søtere!
Se videoen av hvordan dette gjøres HER

38 kommentarer

Siste innlegg