Marthe tipser – Et lite stykke kunst

Hihi, ville bare vise dere hva jeg har holdt på med den siste halvtimen. Farfar fylte nettopp 74 år, og mitt oppi begravelsesforberedelsene til oldemor, fikk han aldri verken bursdagsgave eller noe ordentlig feiring. Derfor dro jeg i dag tidlig til Madla Amfi og kjøpte en flaske rødvin til han sammen med noen flakslodd. Da jeg kom hjem til bestemor, fant jeg frem noen fine sølvtråer og bestemte meg for å gi vinflasken en liten makeover! Resultatet ser dere under her.. Plutselig ble vinen til et lite stykke kunst.

 

Hva da billig vin? Denne spanske vinen ser jo ut som en million kroner! Hehe. Det dere gjør, er bare å surre disse nydelige sølvbåndene akkurat slik dere vil, rundt vinflasken. Noen steder har jeg knyttet båndene sammen i en bitteliten knute, og andre steder har jeg limt med gjennomsiktig lim. Det blir nok aller penest om dere limer de bredeste båndene og knytter de tynneste slik jeg har gjort. 

En rimelig vin i forkledning.. <3

 

Er ikke dette et kjempefint tips til en personlig og rimelig gave?
Sølvbåndene kjøpte jeg kjempebillig på Panduro!

21 kommentarer
    1. Hei 🙂
      jeg lagde nettopp de sjokoladekjeks med karamell eller hva de het, og jeg hadde de i ovnen i 10 min, og ennå ble de ikke ferdige? de ble liksom så ‘deigete’ 😛 men gode ble de! 🙂

    2. Å, så flott måte å gi bort en vinflaske på! Jeg pleier å feste fast litt sløyfer, ballonger og litt annet dill når jeg gir bort vinflasker, men jeg har aldri tenkt på å pynte den sånn her 🙂 Kjempefint!

    3. Så utrolig fint dette ble! Må si du har dine kreative sider 😀 Nesten så man ikke vil drikke av denne, bare ha den til pynt, hehe

    4. Hei 🙂 står i rhodos 2012 mappa at du skulle skrive et innlegg der du anmeldte hotellet osv. har du skrevet dette innlegget? finner det ikke..

    5. herlighet du er så kreativ og flink, marthe! jeg blir helt satt ut her! farfaren din er heldig!! 😀

    6. åå, marthe du marthe! dette er en av grunnene til at jeg digger deg. du er så inspirerende og kreativ, og jeg får så mye inspirasjon fra deg. dette skal jeg definitivt gi i julegave til noen, er jo en fantastisk gave å få 🙂 tusen takk marthe for at du er så kreativ og inspirerende, så gøy å følge deg <3

    7. helene: Tusen takk for det Helene. Kjeempehyggelig å høre. 😀 Det er helt genialt som julegave! En personlig julegave som du kan gjøre så dyr eller så billig som du selv vil 🙂

    8. Linda: Jeg finner dem heller ikke på nettbutikken, så jeg tror dessverre du må gå i en butikk for å få tak i dem. Jeg har sett disse sølvbåndene både i Stavanger på Panduro og i Kristiansand, men du har kanskje ikke en slik butikk i nærområdet? :/

    9. Åssen type lim har du brukt? Har nemlig hatt dårlig opplevelse med liming! Det er så kjipt, enda jeg har spurt på butikker hvilke lim som passer for forskjellige ting…

    10. Iselin: Jeg bruker bare det jeg har i hus jeg. Liker best å bruke en variant av superlim. Det er det eneste som virkelig holder. Men sørg for at ikke limen tørker på et tiendels sekund for da rekker du ikke å plassere det du skal lime før alt er størknet. Hehe 🙂 Anbefaler deg å gå inn på Panduro for eksempel og spørre dem om en superlim som ikke tørker for fort. En som ikke er supertynn i konsistensen. Gjerne litt mykere og tykkere. Så bør den selvsagt bli gjennomsiktig når den er tørr, men det gjør vel de fleste superlimer. <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg