SVAR – DEL 1

Hvordan håper du livet ditt ser ut om ti år?
Om 10 år vil jeg ha en 8 til 16.00 jobb med en fast, god inntekt. Jeg har et stort, flott hus som jeg har brukt fem år på å innrede perfekt og jeg har en mann som elsker meg over alt på jord. Kanskje er jeg gravid? Kanskje har jeg allerede et barn? Nei… Så langt tørr jeg ikke å tenke. Hehe!

Hva er dine planer for høsten?
Jeg skal studere igjen! Jeg har søkt på hele 10 ulike studier da jeg ikke klarte å bestemme meg. Noe av det som ble plassert på søkelisten min i år var sykepleien, tannpleie, mange ulike fag for medie og kommunikasjon, filmstudier og fotojournalistikk, rettslære, og et reiseleder-studie. Jeg har også søkt på skole både i Bergen, Stavanger, Oslo og Kristiansand så vi får sjå hvor det blir. Oslo blir det nok ikke. Jeg kan bare ikke tenke meg å bo der. Jeg trives på hotell i et par dager, men jeg ønsker ikke å bo i Oslo.

Når faren din bor i Norge annen hver måned, bor han hos foreldrene sine?
Besteforeldrene mine har et gigantisk hus som han får bo i når han er hjemme annen hver måned. Pappa har også en leilighet i Norge, men den leier han ut.

Når har du bursdag?
Jeg fyller 21 år 31 august! Skal du sende meg gave? Jaaaa!

Hobbyen din? Utenom bloggen?
Jeg har mange hobbyer jeg! Jeg liker foreksempel både å lage mat og å bake. Elsker å prøve ut nye, spennende oppskrifter! Ellers liker jeg å drive med scrapbooking. Det er sjeldent jeg får tid til å drive med dette om dagen, men har jeg tid så sitter jeg gjerne noen timer med det om kveldene. Så elsker jeg å ri. Får jeg muligheten til å låne en hest så tar jeg gjerne en ridetur i skog og mark. -Også elsker jeg selvsagt å lese. Nå om dagen er det Fifty Shades for alle penga, men vanligvis leser jeg alt bortsett fra krim.

Bruker du mye tid forran pc hver dag? Utenom bloggen?
Hvis jeg sitter på facebook så er det for å publisere innlegg på fansiden min, eller besvare meldinger fra samarbeidspartnere. Jeg bruker minimalt med tid på å se på andre bilder, eller legge ut personlige bilder selv. Chatting med venner gjør jeg heller aldri. Jeg ringer hvis jeg skal prate med venninnene mine.

Hvem rydder mest av deg og Jonas?
Jonas. -Men jeg har lovet at jeg skal bli flinkere.. Når vi får en større leilighet. Hehe, jeg har jo ikke plass til å legge klær og sko et annet sted enn på gulvet!

Hvem lager mest middag av deg og Jonas?
Det varierer veldig. Akkurat nå er det nok meg, men i andre perioder så kan det være Jonas. Synes vi har det veldig likt på det området jeg!

Hva hadde dere med dere i køen til JB konserten? (mat, drikke, snacks osv)
Annika og jeg hadde med oss hvert vårt teppe, hver vår paraply, drikke, sandwich, kjeks og godteri. Ettersom vi bare sto i kø i en time, ble ingenting spist og alt måtte kastes før vi gikk inn til konserten. Jeg stappet vel og merke lommene fulle av godteri, men bortsett fra det var det litt meningsløst å kjøpe med SÅ mye. Man skulle nesten trodd vi hadde stått i kø fra morgenen av!

Hvilke fremmedspråk hadde du på ungdomskolen? (Eventuellt vieregående også)
Jeg hadde fransk på ungdomsskolen og tysk på videregående. Jeg likte ingen av fagene da jeg syntes språk var vanskelig, men jeg skulle likevel ønske jeg kunne prate flytende fransk. Det er så fint!

Har dere tenkt til å flytte til en ny leilighet?
Jeg må først finne ut hvilke studier jeg skal inn på til høsten. Det er ikke vits i å finne ny leilighet i sør nå hvis jeg snart skal til Bergen eller Stavanger.

Hva er det beste en leser har gjort for deg?
Å det er så mange hyggelige ting! Det kommer nesten daglig bort noen herlige jenter som vil ha bilde og som sier de fineste ting. Jeg får også vanvittig mange lange mail fulle av gode og oppmuntrende ord. Det setter jeg også stor pris på. Så setter jeg uendelig stor pris på dere som daglig legger igjen herlige kommentarer i kommentarfeltene mine. Den dagen dere slutter å legge igjen tilbakemeldinger, kommer jeg til å legge ned hele www.martheborge.blogg.no. Uten respons er ikke bloggingen mye morro! Ellers har jeg fått de fineste brev både på døren og i postkassen. Jeg har fått påskeegg av en lesergjeng på jobb og i forrige uke kom det en råskjønn, ung gutt innom og spurte hva som var favorittfargen min. Jeg svarte rød, og to sekund senere lå det en rød neglelakk på disken. Jeg tok betaling og da gutten hadde betalt sa han værsågod, den er til deg. Hihi, SÅ skjønn! Et par timer senere kom han inn igjen og kjøpte enda tre neglelakker til meg.

Liker Jonas at du reiser så mye?
Jeg reiser jo ikke mye nå? Jeg har vært på èn reise i år og da tok jeg Jonas med meg. -Men nei, han er ikke særlig glad i å bli reist fra. Heldigvis reiser jeg ikke så fryktelig lenge om gangen. Nå skal jeg ikke reise igjen før 31 mai og da blir jeg bare borte i to små uker. Tiden kommer til å fly!

Hvor mange år har du tenkt å blogge?
Så mange år dere har lyst til å følge meg.

Er du rik som kan reise så mye og kjøpe så mye klær? Er du rik, liksom?
Jeg tjener ikke millioner i året og har heller ikke noen formue. Jeg vil ikke kalle meg selv rik, men jeg tjener bedre enn de fleste på min alder takket være bloggen.  

Har du/dere noe lån?
Nei det har vi ikke, men vi holder på å spare til egenandelen som må til for å kunne få ta opp et! Vi vil jo gjerne ha et eget hus en dag og da må det nok et lån til.

Hva liker du best å gjøre i (fineste) Kristiansand?
Om vinteren.. boltre meg inne i vår varme, fine leilighet.. se film etter film, lage deilige matretter og kose meg med kjæreste og jentekvelder! Om sommeren.. Pynte meg ekstra mye, være ute hele dagen, spise på fiskebrygga hver dag, gå i dyreparken hundre ganger, dra på båttur, sole meg på en holme, bade masse, nattfiske etter krabber, plukke blåskjell… Listen er uendelig lang. Alt er fantastisk med å bo i sør om sommeren.



*Savn på kjole..*

Hvor mange år tenker du å fortsette hos Vero Moda?
Så lenge jeg bor i Kristiansand og Vero Moda vil ha meg der!

Hvordan er håret på armene dine nå siden du vokset de for ikke så lenge siden? Angrer du?
De er akkurat som før. Jeg har vokset armene to ganger nå, men de er i dag like lange og lyse som før jeg gjorde det første gang. Jeg angrer derfor ikke og kommer helt sikkert til å gjøre det igjen til sommeren. Det er bare så herlig å være hårfri fra topp til tå!

Hvordan fikk dere billetter til justin konserten i Danmark? Er du så fan?
Vi bestilte en hel gjeng billetter til konserten i Danmark i fjor sommer. Vi tar det både som en jentetur med shopping, og for å kose oss på enda en konsert!

Kan du fortsette med å ha sånne dialoger under bilder og sånt, slik du har av og til?
Ja det skal jeg prøve å bli flinkere til. Jonas og jeg spesielt, har utrolig mange morsomme dialoger daglig. Jeg tror faktisk noen burde sette opp et filmkamera både i bilen og i leiligheten vår for å filme alt vi sier og gjør på et døgn. Vi er kanskje normale hver for oss, men sammen blir vi… La oss bare si at vi er et spesielt par!

Del 2 kommer muligens i morgen!
Vi skrives igjen litt senere.. Nå skal vi ut og utforske København!

31 kommentarer
    1. Hei! Jeg vil bare si at du har en utrolig fin blogg. Du er kjempe pen og du har så mange fine bilder:) Jeg ELSKER stilen din! Du fortjener virkelig å være på topplisten!:)

    2. Åå! kjempebra svar 😀 Jeg synes du har så bra blogg og når du skriver innlegger så blir de så bra! Noe helt annet og spennende enn andre blogger. Har fulgt deg lenge før du kom så langt opp på topplista som du er nå, og digger fremdeles bloggen din! <3 Bildene, teksten og morsomheten din er gøy å lese!

    3. Hvis du flytter til f.eks stavanger eller bergen for å studere, vil jonas flytte sammen med deg da? 🙂

    4. Kjempe morsomt å høre om hvor du har søkt studier!! Jeg har et år igjen på videregående så skal jeg søke skoleplass, men jeg vil helst studere i Oslo eller i stavanger, jeg bor i Bergen nå, er verdens fineste by, men vil litt bort fra Bergen, jeg har selv familie i Oslo, så det ville ikke blitt noe problem med plass eller hybel. Lykke til inntakene da, Marthe! 🙂 Håper du kommer inn på det studiet du vil! 😀

    5. Jeg blir så inspirert av deg! Av klærne dine, personligheten du formidler via bloggen, for ikke å snakke om forholdet til deg og Jonas! Hver gang jeg leser om dere, tenker jeg over hvor deilig det er å ha en kjæreste som elsker meg! Typen min skal i militæret til høsten, men hver gang jeg leser om dere kjenner jeg lysten til å klare det året, med tanke på både skole og forholdet så vi kan flytte sammen, jeg blir så gira! Heier på deg og dere!

    6. Åh, jeg tror virkelig jeg elsker deg, Marthe! Du er jo bare superskjønn! Også virker du mye eldre enn det du er! Og det mener jeg positivt, haha! Altså at du virker så moden 🙂 I tillegg er jo utseendet ditt til å dø for!
      Men tror du at du kunne ha laget en videoblogg en gang? 🙂 Og kanskje en med Jonas? Dere virker jo som verdens søteste par!
      Også virker det som om du har god selvtillit. Kunne du kanskje ha skrevet et innlegg om dårlig selvtillit og hvordan man kan bedre den?

    7. Bra svar 😉 Jeg bare lurer, hvis du f.eks kommer inn på studiet i Bergen, stavanger eller andre steder utenfor Kr.sand, kommer Jonas til å flytte med deg? 🙂

    8. HEI, MARTHE!
      Kan du redigere bloggen, slik at det går an å lese gamle innlegg. Har ikke alltid tid til å lese bloggen, men når jeg kommer innom og leser kan jeg ikke se bilder på gamle innlegg, bare på de nye. (når jeg f.eks. trykker på innlegg fra MARS, kommer det ikke opp bilder, bare tekst )HÅPER DU KJØNTE HVA JEG MENTE 🙂

    9. kos deg på konsert! å, hvis du får tak i noe av det han kaster ut på scenen, er det en bry å dele det ut på bloggen? hehe 🙂

    10. MEN hva skjer dersom du får studieplass i f eks Bergen eller en annen plass? Jonas blir vel med? 🙂 avstandsforhold er ikke gøy.

    11. du er utrolig flink til å svare bra på spørsmålene, og det liker jeg. du svarer kjempe utfyllende og ordentlig 😀 er dødsgøy med spørsmålsrunder for man får vite så mange nye ting!! skulle ønske du og jonas kunne hatt videoblogg sammen en gang, for dere er det skjønneste paret jeg noen sinne har sett. selvom du synes det er kleint så hadde det vært dødsgøy, så du må vurdere det 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg