Fotball cupcakes!

God morgen! Husker dere bursdags cupcakesene jeg lagde til Jonas i januar? Fotballcupcakesene som ble så vanvittig gode? Oppskriften skulle egentlig deles med dere da jeg var i Egypt, men det ble rett og slett aldri noe av. Derfor tar vi det igjen nå! Har kjæresten, eller kanskje en bror bursdag i nærmeste fremtid? Overraske han med noen fotball muffins vel? Her kommer oppskriften på deilige vanilje cupcakes!

Du trenger – 24 fotballcupcakes:
1. 4.egg
2. 4 dl sukker
3. 250 gr. margarin (romtemperert)
4. 2 dl melk
5. 3 ts bakepulver
6. 6 dl hvetemel (siktet)
7.1 ts vaniljeessens

Du trenger – Frosting:
1. 250 gram margarin
2. 2 ts vaniljeessens
3. 12-16 dl melis
4. 1 dl melk
5. Fottballpynt

 
 

Slik gjør du – Fotballcupcakes:
1. Varm ovnen til 175 grader.
2. Sett 24 cupcakeformer i to muffinsbrett.
3. Rør margarinen og sukker hvitt. Visp til du får en myk og luftig konsistens.
4. Visp inn eggene ett av gangene.
5. Tilsett melken vekselsvis med mel og bakepulver.
6. Tilsett vaniljeessensen.
7. Fyll cupcakes formene ca. 2/3 fulle.
8. Stek kakene midt i ovnen i ca 20 minutter.
9. Ta dem ut av ovnen og avkjøl dem i muffinsbrettet i ca. 5 min. La cupcakesene avkjøle.

Slik gjør du – Frosting:
1. Visp margarinen luftig.
2. Tilsett vaniljessens.
3. Tilsett vekselsvis siktet melis og melk. Bland inn nok melis til at frostingen blir smørbar.
4. Tilsett noen dråper grønn konditorfarge.

Jeg fant alt av pynt på Ultra og Panduro hobbybutikk.. ENJOY!

29 kommentarer
    1. INGER H.: Jeg har aldri brukt glutenfritt mel, men jeg har brukt mandelmel noen ganger bare for å teste ut det 🙂 Blir like bra det, men mandelmel er dyrt! <3

    2. De er jo så kule! Ingen tvil om hva broren min skal få på sin bursdag i år, hvertfall! 😀
      Ha en fin dag, nydelige deg!

    3. Nam nam nam 😀 Og så kule de ble! Men et lite tips er å bruke ekte meierismør i stede for margarin. Smaken blir såå utrolig mye bedre med meierismøret at du vil ikke tro det engang!

    4. Ja, ok, det står nemlig glutenfritt mel i oppskriften :p Men da regner jeg med det går bra nesten uansett hvordan mel man bruker 🙂 Ha en fortsatt topp dag, søta!

    5. Kan man bruke vanlig hvetemel ? 🙂
      Skal lage sånne til kjæresten min som har bursdag på mandag 25. Dette var midt i blinken med tanke på at han er en super fotball fan. 🙂

    6. Har en venninne som er fotballglad, tror du disse passer til henne også? Hun har bursdag snart skjønner du, og er en ekte fotballspiller for å si det sånn :))

    7. jeg som har spilt fotball i over 10 år hadde synes det var dødsgøy å fått disse muffinsene på bursdagen, men kanskje litt guttete til en jente? haha. utrolig fine hvertfall, du er virkelig flink. kanskje du burde satse på et yrke innenfør kjøkkenet, for du har virkelig talent der 😀

    8. Hei, marthe! Bestevenninnen min er utrolig glad i bloggen din, og rett og slett digger deg. Men her er tingen hun har bursdag om en måned trur jeg.. Hvertfall 8.april. Lurte på om du kunne skrevet gratulerer med dagen til hun?på bloggen din? Vet at hun hadde blitt utrolig glad for det.
      Hennes navn er Maiken Tønder 🙂
      Hilsen meg!
      (Nora Nesset)

    9. helene: Du kan jo lage en jentete vri på dem? 😀 Lage rosa gress eller finne noen litt mer jentene fotballspillere 😀 Hehe! Panduro og Ultra har veldig mye på lur av slik pynt <3 Hehe, jeg elsker å stå på kjøkkenet, men jeg tror ikke det er like gøy hvis man må stå der hele dagen hver dag. 🙂

    10. Nikshitha: Da synes jeg at du skal overraske henne med noen fotball cupcakes 😀 Da blir hun superglad! Jeg ville hoppet i taket om noen lagde disse til meg på min bursdag 🙂 Hihi!

    11. INGER H.: Endret dette nå! 🙂 Har vært i drømmeland jeg da jeg skrev dette. Hehe! Man kan altså bruke begge deler 🙂 Tusen takk og i like måte Inger! <3

    12. Det så supergodt ut! Men et spørsmål: Tror du at du kan lage en videoblogg snart? Foresempel en sminkelook til en av outfitene dine, eller hvordan bake (cupcakes, kake osv), eller noe av de prosjektene du lager på gamle klær.
      Hadde vært så utrolig stilig, også det å se hvordan du er i “virkeligheten”. Bare et tips! 😀

    13. Hvorfor bruker du ikke heller tine meierismør. Resultatet blir så mye bedre, og hvis du synest det er salt. Bruk usaltet smør, da blir det bare enda mer himmelsk! Smør<3

    14. Ser du har kjøpt mye fra Panduro. Så utrolig dumt at jeg ikke var på jobb da du kjøpte det! Du er jo favorittbloggeren min! <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg