Another pair of jeffrey

Flere av dere fikk med seg at det skjulte seg to Jeffrey esker i helgens shoppingsposer! Kombinasjonen av dårlig tid, salg og lite beherskelse ender sjeldent bra. Da jeg så 20, 30 og 40 % på Jeffrey Campbell sko, mistet jeg alt av selvbeherskelse. Men herlighet så fine og ikke minst behagelige disse skoene er. Et av parene jeg dro med meg hjem var dette burgunderøde fra DNA. Jeg har ønsket meg et par sko i denne fargen lenge! Eneste problem nå er at jeg kjøpte dem uprøvd i 36. Det ble rett og slett litt for lite! Er det noen som vet om akkurat denne modellen utvider seg? Spike skoene mine er i 37, men de har utvidet seg til en 38 og er nå for store. Veldig spesielt. Jeg som tenkte jeg skulle være supersmart denne gang og kjøpe litt mindre! Neste gang skal jeg være enda litt smartere, og faktisk prøve skoen på.

 

Noen som har erfaring med denne modellen?

52 kommentarer
    1. Så synd de var små, du kan jo sjekke på en butikk om de har 37 da. Og iforhold til de andre, så anbefaler jeg deg bare å kjøpe en såle. Du kan ha en som dekker hele sålen på skoen, og hvis de da enda er for store så går det faktisk ann å ha en sånn liten såle under tærne fremme i tillegg. Det blir ikke ubehagelig å gå på, og det gjør jo at du fortsatt kan bruke dem 🙂

    2. Jeg har helt like som du har der. Bruker størrelse 38, men de jeg har er utvidet litt, så det kjennes litt ut som at jeg sklir inni skoene noen ganger.

    3. Utrolig fine de var! Et tips som kan gjøre skoen litt større er å ta noen plastposer og ta litt vann oppi og legge plastposen med vann i oppi skoa og deretter legge de i fryseren, det vil mest sannsynlig strekke ut skoene litt. Men jeg har bare prøvd det på festsko da, så vet ikke om det funker med sko som dekker hele foten, men verdt et forsøk! Hvis du ikke skjønte helt hva jeg mente her så kan du bare søke på Youtube etter “Michelle Phan stretching shoes with ice”. 🙂

    4. FINEE! De utvider seg ikke i lengden, så om de er for korte er det ikke noe å gjøre med, men om de bare er trange så vil de utvide seg over vrista og oppå foten! Ang de som er for store kan du legge i en såle i hele skoen og evt en kippekappe bak, så vil de antakelig sitte ganske mye bedre på foten din 🙂

    5. De pleier som regel å utvide seg. Jeg har størrelse 38 i skostørrelse og da jeg kjøpte mine Jeffrey i 38 var de nesten for småe, men jeg måtte bare gå med de en stund og da utvidet de seg og nå passer de utmerket. Så du kan jo prøve å få de på og prøve å gå på de en stund og se om de utvider seg. Om du absolutt ikke får de på, må du jo kanskje bytte dem da? Veldig kjedelig da ;o

    6. Hei Marthe!
      Først av alt så elsker jeg bloggen din og du er en av få bloggere som faktisk tar fine bilder og bruker tid på bloggen. Stå på, du er en klar favoritt! Jeg har selv akkurat den Lita modellen, og har litt erfaringer å dele med deg!
      Jeg var så heldig å dra med meg et par Campbells hjem fra NY, og etter det har spesielt Lita modellen min blitt godt brukt. Størrelsen jeg kjøpte var i 36, og jeg bruker 37, noe som gjorde at de var litt trange i starten. Prøvde de i butikken, men hadde utrolig lite lyst på for store sko, i og med at det ofte ender med en del ubehagelige knall og fall. Så da kjøpte jeg i str. 36 og jeg har ikke angret! Etter et par bruk ble de rett og slett perfekte! Ittilegg så tror jeg at du bare burde slakke på lissene i begynnelsen så det ikke blir så ubehagelig.
      Lykke til, skoene er nydelige!

    7. Disse skoene kjøpte jeg for litt over en måned siden i str 37, nå er de ALT for store, ca str 39. De passer nå til søsteren min som vanligvis bruker 39-40! Så ja de utvider seg masse, ingenting å bekymre seg for! Elsker bloggen 🙂

    8. Så synn 🙁 Disse var utrolig flotte! Elsker fargen mot trehælen. Kjenner meg iallefall veldig igjen når det kommer til å slenge med seg det man vil ha uten å prøve om man har dårlig tid! hihi 😀 Jeg har dessverre ikke eid et eneste JC par, så jeg aner ikke om de bruker å utvide seg.. Håper det for din del iallefall 😀

    9. kjempe fine! grunnen til at spikes-skoene har utvidet seg er fordi de er i skinn, og skinn utvider seg!

    10. Jeg har akkurat de samme, ig kjøpte mine bittelitt store, noe jeg angrer på nå! For de utvider seg etterkvart som du bruker de, så ikke fortvil 🙂 gleder meg til å se deg kombinere antrekk med dem, håper på å få inspirasjon!!

    11. Sånn på generelt basis så pleier skinn å utvide seg etterhvert som det blir brukt. Nå har ikke jeg JC, så jeg kan jo ikke være så alt for sikker på om dette er tilfelle med dem 🙂

    12. det der kaller jeg perfeksjon!! jeffreys er nydelig, og det er nok de skoene alle jenter drømmer om 🙂 denne burgunderrøde fargen her var også helt nyydelig ♥ skjønner godt at du ikke klarte å holde deg unna, de er jo helt fantastiske! håper de utvider seg så du passer dem, hvis ikke er det kjempekjedelig når det gjelder disse fine skoene..

    13. Så fine! Kjøpte meg også et par for litt siden og jeg angrer ikke et sekund. Jeg får jo ikke brukt de så mye nå siden det er så mye snø ute og det er så glatt, men til sommeren skal de nok bli brukt masse!

    14. Fine! Synd de var for små 🙁
      Har du mulighet til å legge ut resten av innkjøpene fra Oslo før du drar? Vet at du har lagt ut noe, men “kjenner” jeg deg rett har du nok mer på lager. Vet du har mye å gjøre for tiden, men kanskje videoblogg om innkjøpene hadde vært en idè? <3

    15. Hei!
      Ja, de utvider seg. Jeg bruker vanligvis en 37, og kjøpte disse i en 36. De sitter nå perfekt på mine føtter hvertfall 🙂

    16. Wow, kupp kupp kupp! Har akkurat denne fargen selv, og bare elsker dem! Men nå ble jeg virkelig nysgjerrig på hvor du fant dem på salg? Er kanskje over nå, men kan jo hende det dukker opp et salg igjen! Krysser fingrene for at de kommer til å passe deg.

    17. Jeg har lik modell i svarte! Jeg kjøpte de i 36 og da var de litt trange, men etter noen bruk ble de helt perfekte 😀 Var redd jeg måtte bytte dem, men de viet seg ut ganske fort!
      Elsker bloggen din, Marthe! Stå på 😀

    18. Hei marthe! 😀 eg vett dette ikkje har någe med dette innlegget å gjørr, men eg ELSKTE den lange blå stjerne genseren din! vær så snill å sei korr an e fra, då hadde du vært en engel !

    19. Om det er skinn vil de helt klart utvide seg! Selvsagt ingenting i lengden 😉 Men om de er for små i lengden så anbefaler jeg deg virkelig å ikke bruke dem. Jeg jobber selv i skobutikk, og det gjør VONDT når jeg ser folk som tror de kan gå ut en sko uten problemer i lengden. For det første vil skoen kun bli ødelagt om man prøver å gå den ut i lengden, og for det andre krommer tærne seg helt automatisk om det ikke er plass til dem, som da gjør at du senere har store muligheter for å få nakkeskade (!! faktisk) – om man gjør dette ofte, og/eller i lengre perioder…

    20. Kjedelig når sko er for trange, men som veldig mange sier her, så om det er skinn så utvider de seg. Men disse her var bare rett og slett fantastiske. Herregud for noen sko! Hadde gjort mye for å gått i de!

    21. prøv å fyll en pose med vann, knyt godt og ta gjerne en ekstra pose rundt så vannet ikke renner ut. legg posen på det område skoen skal utvides, hælen, tuppen elller begge, deretter legger du de i fryseren, vannet skal da ha frys og formet seg etter skoen på det område du la posen hvor du ville det skulle utvide seg. Funker på flere par sko, må ikke være skinn men funker best på skinn, funker på de skoene også mest sannsynlig 🙂

    22. Hvis de er i lær, så utvider de seg, akkurat slik som alle her sier. MEN! Fremst på skoene er det et par “skruer” på hver side. Hvis skoen er for liten, vil disse presse ned mot foten, og de blir umulige å gå i. Har du smale føtter med lav vrist, tror jeg ikke du behøver å bekymre deg for dette, men tenkte jeg skulle si ifra 🙂 Måtte nemlig plages i nesten et år med å få mine store nok.. Til slutt hadde jeg gått så mye i andre hæler, at foten min formet seg etter skoen :p

    23. Siden det er skinn vil de gå seg til, det du kan gjøre hvis de er litt trange er å kjøpe en stretchspray/blokkemiddel som du sprayer inni og utpå skoene slik at du går dem fortere til når du bruker dem. Jobber selv i skobutikk og anbefaler dette til kunder som har sko som presser. Hvis de er veldig trange i lengden vet jeg ikke om det hjelper, men hvis de er trange over tærne, rist osv. kan dette middelet funke. Du kan også gå innom en skobutikk eller skomakeren og spørre om de kan blokke skoene for deg. Tar ca 24 timer og koster ikke så mye heller 🙂

    24. Fresasi: Jeg tror ikke de har dem i denne fargen her i Kristiansand. Jeg har ihvertfall ikke sett dem på DNA verken i byen eller på senteret, og jeg tror neppe jeg orker å dra tilbake til Oslo bare for å bytte 😀 Hehe.
      Christine: De hadde alle! Vanlige lita, disse, sorte med sølvtupp, spike skoene, og noen til. 🙂 Men det var kun de sorte med sølvtupp som var på hele 40%. Disse var kun på 20% og selv om det høres fantastisk ut så sparer man ikke veldig mange kroner 🙂 Det fant jeg først ut da jeg kom hjem. Hehe!
      HVOR fantastiske er ikke dere? Tusen tusen millioner takk for så mange flotte svar. Her var det mange gode tips! Å bytte dem blir ikke så lett ettersom jeg ikke tror de har disse skoene i Kristiansand, men nå skal jeg jammen prøve å ta vann i poser for å så å legge dette oppi i håp om at skoen vokser litt 😀 Fungerer ikke det så får jeg prøve stretchspray, og fungerer heller ikke det så får jeg jammen dra til skomakeren og be han blogge skoene! Noe av alle disse tipsene må ihvertfall fungere 😀 Jeg har lært min lekse og skal heretter alltid prøve alle sko før jeg kaster dem over disken. <3

    25. har disse i grå, kjøpte de i 36 og var litt for små.. gikk i de noen få ganger og de ble mer som en 37! utrolig fornøyd:-D tror nokk de utvider seg litt!

    26. Hvis det ikke funker å utvide dem kan du bare selge dem til meg 😉 Finner ikke disse skoene her i nord-.-

    27. Vet ikke om noen har sagt dette allerede, men det som et greia med JC lita er hvilket materiale det er.. Jeg hat tre par, et i burgunder suede, et i beige suede og et i svart skinn. Burgunder og beige utvider seg ikke siden de er i suede, det er bare skinn som utvider seg! Jeg har 36 i skostørrelse, måtte kjøpe de svarte i 37, som nå har utvidet seg til litt for stort, også kjøpte jeg de beige i 37 som er litt forstort(nastygal) også er de burgunder i 36 og er helt perfekte uten å utvide seg! 🙂 håper du får bytta, for tror ikke de vil utvide seg så mye! Kanskje litt om du finner noen smarte kjerringråd! Lykke til!

    28. Samme problem selv, MEN det gleder veeeeldig høye pumps :s de er en str for store, akk som om jeg sklir nedi de hehe, men skal prøve med såle, håper det funker med pumps også 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg