Nyttårsforsett – Nummer 1

Åja! Mitt største og vanskeligste nyttårsforsett i år blir faktisk å trene. Jonas klager nesten hver eneste dag på at jeg snart kommer til å råtne innvendig hvis ikke jeg starter treningen. Jeg skal ikke si at tiden ikke strekker til, for ved å se på fotballfrue så forstår jeg at dette kun handler om prioritering. Jeg kunne stått opp en time før jeg også og kastet meg i det, men motivasjonen min er borte. Jeg sa faktisk denne uken opp medlemskapet mitt på treningssenteret jeg har betalt for (uten å dratt til) i hele år.

Joggesko og treningsklokke har jeg allerede ønsket meg til jul, og så fort 2013 er i gang skal motivasjonen være på topp. Jeg skal starte på et splitter nytt treningssenter og ta helsen min på alvor.

Bildene er tatt på denne tiden i fjor. Det var en gang en liten muskelbunt..
Hoho! Har dere noen nyttårsforsetter som dere vil dele med meg?

32 kommentarer
    1. Skal akkuratt det samme,var veldig flink å trene før sommeren,men vært en slapp periode nå. Så etter nyttår blir det full skjerpings;) må ned noen kg til bryllupet i august;)

    2. Samme forsett som deg..! Var på et motivasjonsforedrag her om dagen, der jeg lærte at man kan “lure hjernen sin” ved å fortelle seg selv f.eks. “jeg er sunn og jeg liker å trene” – til slutt vil den tro på det, og setningen blir sannhet. Verdt å prøve, det skal i hvert fall jeg!! 😀 Lykke til!

    3. Du får begynne med noe nytt på bloggen som handler om treningen, for da er det nok lesere som venter at du skal skrive noe om det, og da må du! 😉 hehe. Lykke til.

    4. så bra trent ut der da 😀
      mine er å trene enda mer og bygge mer muskler, ikke ha noe fravær på jobb. Det er mine viktigste jeg har kommet frem til nå egentlig 🙂

    5. Cathh: Høres veldig fornuftig ut! 🙂
      iidakm: Ja det er ingen dum idè! Kanskje jeg skal begynne med å legge ut bilde en gang i måneden av fremgangen på treningsfronten. Da er jeg jo helt nødt til å ha resultater og få stumpen min på treningssenter 😀
      Inger H: Ja det stemmer nok det! I mitt tilfelle må nok disse ordene gjentas et par hundre ganger før jeg tror på det selv, men det er jo bare å starte! Hehe 😀

    6. du har helt fantastisk kropp fra før så dette kan bare bli bedre! jeg har og som 1.prioritet å begynne å trene på treningsstudio, enten ved siden av fotballen eller så skal jeg slutte på fotball 🙂

    7. Jeg skal fortsette å trene slik som jeg gjør nå for å bli mer komfortabel med kroppen min, og nå nye mål, det er mitt nyttårsforsett

    8. Mitt nyttårsforsett er å ta skolen mer på alvor, og trene 5 dager i uken.
      Begynner også på nytt treningssenter med masse mer tilbud ganske etter nyttår, så nå gleder jeg meg masse til å begynne med både trening, og lesing på skolen:-D
      Man må bare tenke at det er gøy hver gang man skal trene eller lese!:-D

    9. Mit nytårsfortsæt er at være mere social. Er nemlig lidt svært med tiden da jeg har skole og træning også.

    10. Kom med fler nyttårsforsett!
      Kan du gi tips til hva man kan kle oss når man har den spikes bhen? 🙂 du har så god smak på klær, kom med forskjellige tips 🙂 tusen takk og håper du svarer i et innlegg

    11. Tren gjerne, men ikke blogg om det! Synes det er nok bloggere som legger ut treningsprogram og stadig skriver at de skal “hive seg rundt” og komme seg på trening. Liker bloggen din nettopp fordi jeg kan gå inn her uten å ha dårlig samvittighet over å ikke ha løpt 10km.

    12. Jeg har også nyttårforsett om å bli flinkere til å trene og få et sunnere kosthold! Motivasjonen er sporløst forsvunnet hos meg også, spesielt nå i desember, er så lett å hive i seg noe enkelt og ligge på sofaen og sløve, fremfor å dra å trene!! Men vi satser på en bedre start i 2013, gjør vi vel ikke? 😀

    13. Er du som bestemmer om du skal trene eller ikke. Prøv å tenk at det skal du klare:) Har trent nå 3-5 ganger i uken siden 2008:) Så om jeg klarer det, klarer du det også!:) Mitt nyttårsforsett er å slutte å bite negler:) Lykke til! 🙂

    14. Jeg har samme nyttårsforesett som deg.. Trente flere ganger i uken på denne tiden før jeg også! Skjønner ikke hvor motivasjonen ble av.. men jeg tenker på flere ting som er motiverende akkurat nå:
      Man får MASSE energi!!
      Man er oftere blid
      Man får lyst på sunn mat, i stedet for all sjokoladen jeg dytter i meg om dagen..
      Hehe, håper dette gir det litt motivasjon, det driver meg til å sette i gang i januar i hvertfall. I tillegg så er det greit å stramme opp mot sommeren 😀
      Masse lykke til, og god jul:)

    15. I år er mitt nyttårsforsett å ikke shoppe.
      Dette høres sikkert umulig ut, men det fins visse “unntak”: Det er lov å handle brukt (fretex/loppemarkeder/vintage osv…).
      Det er lov å handle presanger til andre i spesielle anledninger (bursdag, jul osv…)
      Håper jeg klarer det!! 😀

    16. Bare for å komme med et lite tips til deg Marthe.. Trenings motivasjonen kommer aldri til å komme ved at du sier jeg vil begynne å trene og at folk klager.. Jeg tok meg ikke sammen før jeg bestemte meg for hvorfor og et bilde som skulle klistres i minnet mitt hver gang jeg bare ville gi opp å løpe.. Du må finne en god grunn for hvorfor, så lover jeg den kommer. Nå løper jeg 4-6 ganger i uken gladelig, helst ute nå også 😉 ha en fin dag og lykke til med trenings motivasjon.

    17. Camilla Ackermann: Tusen takk Camilla! Det er nok helt sant det du sier her. Jeg tror jeg blir nødt til å lage meg min egen grunn, og kanskje lage meg et motivasjons-bildekollage som jeg kan titte på i ny og ne. Det har fungert hos meg da jeg var mer aktiv tidligere. Denne gang SKAL jeg klare det!

    18. Det er bra at du skal starte å trene Marthe!((: Stå på!
      Det er så rart med oss mennesker, for noen er det er skikkelig ork å trene, mens for andre er det stikk motsatt.
      Jeg trener selv 3- 4 dager i uken og har trent siden jeg var liten. Jeg blir aldri lei, aldri(:
      Trening for mer er terapi, spesielt løping eller jogging med fin musikk på ørene! Da jobber jeg med pysken min, tankene mine. Dessuten blir jeg super glad!
      Ellers så skal jeg ikke nekte for at det også er for å ha en fit og sunn kropp. Jeg er like gammel som deg og er størrelse small, og jeg har ikke tenkt å gå opp noen størrelser, for å si deg sånn!(:
      Du trenger ikke trene på en helsestudie for å trene. Jeg har en tredemølle hjemme jeg bruker masse, ellers så sykler jeg og jogger ute når det ikke er snø + yoga.
      Jeg anbefaler virkelig at du starter å jogge!(: Kjøp deg en tredemølle du har i huset + noen vekter og en yogamatte. Flere og flere trener ute eller bruker hjemmetrening, framfor å trene sammen med masse andre folk på en treningsenter.
      Valget er mange, men du finner nok ut hva du liker etterhvert!(:
      I tillegg har du jo en kjæreste som du kan trene sammen med, så du har ingenting å klage på:D
      Du må ha masse lykke til!
      Å husk, hvis trening for deg blir et ork, da har du valgt feil treningstype.. Det skal være lystbetont, man skal glede seg til trening(:

    19. joo, blogg så mye du vil om det! det ligger mere motivasjon i det! treningsforesettet mitt har jeg allerede startet på 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg