En hyggelig overraskelse

Åå! Heldige, heldige meg. Jeg vedder på at jeg var på verdens hyggeligste varetelling i går. Drømmesjefen hadde med både pepperkaker, julebrus og brownies, og så fort butikken var stengt og oppgjøret var tatt, satte vi julemusikken på og startet med varetellingen. Varetelling er noe man ofte frykter da det fort blir veldig mange timer med telling, telling og enda mer telling. Telling blir det i massevis hos oss også, men fy søren så hyggelig det blir når alle er så blide og fornøyde.

Da jeg kom hjem fra jobb halv et i natt, ventet det meg en superhyggelig overraskelse. På veggen hang det nemlig en rød, hjemmesnikret julesokk med en 1 desembergave oppi. Jonas har kjøpt inn kalendergaver for hele desember til meg! Vi ble enige om å ikke bruke penger på kalendergaver da vi heller ville bruke litt mye på julegaver i år, men han vil jo aldri høre.. SÅ skjønn! Nå må jeg jo bare se å komme meg til senteret selv og kjøpe pakkekalender til han. Ellers blir det jo ikke rettferdig!

Har dere pakkekalender i år?

42 kommentarer
    1. Moren min pleide å lage pakkekalender til meg. Dessverre gikk hun bort i april 2011. I år har jeg selv flyttet fra vestfold til agder (grimstad) for å studere på universitetet. Derfor ble jeg EKSTRA overrasket da storesøstrene mine kom på besøk på mandag, og hadde med seg en eske med 24 pakker oppi! Verdens beste storesøstre har laget pakkekalender til meg, jeg er så utrolig rørt og stolt over å ha dem som storesøstre!

    2. jeg har pakkekalender og flaxkalender (og en liten sjokoladekalender utenom). jeg blir en skikkelig unge i juletidene, og synes kalender er så gøy 🙂 det samme med julemorgen og de juleprogrammene som går, det er så utrolig gøy å få med seg!!

    3. Heei!
      Jeg og kjæresten har også pakkekalender. Han var så heldig å slippe å finne alle tingene og kjøpte heller en pakkekalender fra Body Shop til meg. Veeldig fornøyd, meeen, jeg sitter her å fortviler over hva jeg skal finne til han. Vi har vel satt 50+- kr per dag, men jeg har bare funnet fem gaver. Har du tips siden du også skal kjøpe pakkekalender til en gutt? Lage innlegg eller bare komme noe i kommentarfeltet, er litt stressa og fantasien strekker ikke til sammen med eksamenslesingen, haha! Setter veldig pris på svar! 🙂

    4. Så søtt gjort! 🙂 Har pakkekalender det året her faktisk. Litt annerledes vel og merke. Venninna mi lager en pakkekalender med luker, hvor hun har skrevet en fin setning eller noen fine ord. Kjempe koselig!

    5. Åååå det høres hyggelig ut 🙂 I år tror jeg at vi skal ha pakkekalender og det håper jeg å! Håper du koste deg da 😀 Ha en fin dag videre

    6. Så spennende! 😀 Skal selv ha pakkekalender med kjæresenten i år også, det er bare så koselig! Har du ikke kontakt med moren din lenger? Lenge siden du har nevnt henne her på bloggen 🙂

    7. hehe, njaaaa, jeg hvet ikke helt, det spørs hva mamma finner på, men har iallefall fått vanlig julekalender fra London!!!<3<33<3

    8. Åå så snill han er mot deg! Jeg hadde tenkt å lage til kjæresten min, men fant ut at det blir fryktelig dyrt om jeg skal kjøpe de gavene jeg hadde tenkt. Får tenke litt mere på det. Elsker bloggen din og at du oppdaterer så ofte med inspirerende innlegg som får meg til å tenke positivt og får fram et smil! stå på videre<3

    9. Jeg tror faktisk det blir gavekalender i år også. Det er ihvertfall kjempe spennende hver morgen i jula. Kos deg masse i dag 🙂

    10. Så herlig kjæreste!! Det er jo utrolig koselig med kalendergaver, da 🙂 Mannen min får han også, for å si det sånn… Man blir aldri for gammel :p

    11. Koselig! Ja, jeg og kjæresten lager til hverandre 🙂 Men siden vi ikke har så mye penger og en kalender fort kan bli dyrt gir vi 12 gaver og 12 hjemmelagede gavekort til hverandre isteden 🙂 Så 1 desember åpner han gave og jeg får gavekort, 2 desember får jeg gave og han gavekort osv 🙂

    12. Så utrolig snill han er, rene drømmegutten det der!
      bor på kostskole i belgia iår så blir mye å sende for mamma og pappa, derfor har de kjøpt 24 små gaver som ligger under treet når jeg kommer hjem 23.desember men tror jeg sparer det til julaften ettersom jeg kommer hjem en dag før, ellers får jeg en kicks sminke kalender og flax kalender som de har sendt i posten selv har jeg kjøpt en sjokolade kalender til meg selv så jeg har tre enkle kalendere og en som blir til flere små julegaver når jeg kommer hjem! 🙂

    13. anonym: Åh, det blir jo nesten enda bedre! 😀 En hel haug gaver på deg i år 😀 Herlighet så heldig. Både 24 gaver, flaxkalender og sminke kalender. Det er ikke verst 🙂
      Maria: Hei Maria! Det har jeg dessverre ikke 🙂
      Linn: Oi for en lur idè! Det skal noteres ned 🙂 Kjempesmart!
      Elisabeth: Tusen takk for en kjempefin kommentar Elisabeth 🙂 Gavene behøver ikke å være dyre, men jeg skjønner hva du mener for det er fryktelig vanskelig å skulle kjøpe fine, små gaver til mannfolk. Vi jenter kan ønske oss noe så lite som en pakke fyrstikker, telys, noen søte teskjeer eller pynt til 10 kroner, men hva kan man kjøpe til mannfolk? 24 gaver blir fort dyrt om man vil det eller ei 🙂
      Helle Kristin: For en luring! 😀 Hehe. Akkurat nå sitter jeg helt tom for ideer selv, men jeg skal ut og handle litt i morgen da jeg har fri og kommer jeg på noe lurt underveis i desember så skal jeg helt klart legge det ut på bloggen og dele tipsene videre 🙂 Det er så vanskelig å komme på rimelige gaver til mannfolk.
      Har noen av dere lesere noen gode tips til kalendergaver for menn så er det bare å legge igjen en kommentar! Det tror jeg det er flere som ville satt pris på 🙂

    14. ja jeg har en 🙂 også har jeg laget en til moren min ^^digger bloggen din <3 du er et forbilde <3 <3 håper du leser komentarene !! hilsen Emilie 13 år C:

    15. hei! jeg bare lurer på om du har kristiansandsdialekt? fundert en stund på det nå, haha..:)

    16. Kristine: Hei hei! Jeg har kristiansanddialekt ja, men ikke en så voldsom som det er mulig å ha 🙂 Jeg sier ikke kage, bage og ræger, men det gjør ikke så mange av venninnene mine heller. 🙂 Hehe, jeg synes det høres så voldsomt ut når alle k’er skal byttes i g. Men jeg snakker også stavangersk med de fra Stavanger. Da snakker jeg heller ikke så voldsomt som det er mulig å snakke, men jeg prater begge dialekter 🙂
      Anonym: Tusen takk! 🙂

    17. Jeg får pakkekalender av mamma og lillesøster i år 🙂 Så heldig du er som har en så flott og snill kjæreste 🙂 Virker som dere har det veldig bra sammen.

    18. Slik er det alltid med disse mannfolka! Man må nesten prøve å ikke høre selv også! Litt vanskelig for oss damer da

    19. Tips til gavekalender for menn; dra på en butikkder de selger verktøy, så kjøper du 23 små ting som skrujern, spiker osv. så handler du en verktøykasse – og voila, en full verktøykasse! 😀 kjæresten min fikk det ifjor å han ble superfornøyd. men i år så skal han få ølventskalender! 24bokser øl, en hverdag fram til julaften. (viss noen lurer så er han bare fryktelig glad i øl, og er overhode ikke alkoholiker :p)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg