2012 – Flotteste reisedestinasjoner


1. EGYPT: Egypt med undervannslivet i Rødehavet er etter min mening et av de vakreste stedene på jord. Jeg var i Sharm el Sheik i desember 2011 på en av de beste reisene jeg har hatt i hele mitt liv. Jeg ble så forelsket i Egypt at jeg måtte tilbake allerede i januar 2012. Annika og jeg bodde 2 uker på fem stjerners hotell med frokost inkludert for rundt 6000 kroner. Egypt har mange tilbud som er mye billigere enn dette, men ettersom reisen ble en av mitt livs beste, var den virkelig verdt enhver krone. Vi hadde bestemt oss for å virkelig leve i luksus disse to ukene, og det gjorde vi! På disse ukene svømte jeg med delfiner, red på kameler, kjørte firehjuling i ørkenen og red på arabere langs stranda i solnedgang. Savn!


2. MEXICO: En dyrere reise, men nydeligere omgivelser har jeg aldri sett i hele mitt liv. Ikke engang på tv. Jeg måtte virkelig klype meg i armen da jeg ankom dette stedet. At noe kan være så nydelig! Hotellet, strendene, parkene.. Alt sammen var helt idyllisk. Hallo i luken, jeg svømte med hai! Holdt, matet og klappet ville rokker! Gud bedre hit SKAL jeg tilbake. Jeg skal ta med meg Jonas på romantisk ferie. 


 
 

 
 

3. ZIMBABWE: Så var det Zimbabwe med sin helt spesielle sjarm! Zimbabwe hadde verken grønne skoger eller turkist hav, men fy søren så flott det var her likevel. Dagsturen jeg hadde i Zambia for å bade på toppen av Victoria Falls tror jeg fremdeles er den beste dagen jeg har hatt. Ihvertfall i 2012! Å gå fra lionwalks i den ville bushen, til å svømme over strømningene i Victoria Falls og henge over fossefallet var bare ubeskrivelig. Jeg har ingen bilder som kan beskrive godt nok hvor bra denne opplevelsen var.

 
 

Tenk i år har jeg både vært i Egypt, Mexico, Spania, Hellas, Sør Afrika, og Zimbabwe! Jeg har vært på badeferie etter badeferie, tidenes safari med verdens beste kjæreste, og jeg har dratt alene til Zimbabwe for å jobbe som frivillig med løveunger! Åh, jeg er faktisk verdens heldigste jente. FOR et år det har vært.

30 kommentarer
    1. Misunner deg! Jeg har faktisk lest bloggen din så lenge at jeg har lest disse innleggene om forskjellige steder da de kom ut (fra du du oppdaterte hver gang du var i utlandet)

    2. Åååh, så morsomt! Håper jeg har muligheten til å reise og oppleve så mye når jeg bli eldre også! 😀 såå fine bilder du har tatt da! Bildene, og minnene, vli helt sikkert noe du vil sette pris på så lange du lever! 🙂

    3. Det er helt utrolig hvor mye du har fått opplevd og sett (og vi også gjennom oppdateringene dine 😉 ). Jeg skulle så gjerne ønske at jeg kunne reist og sett så mye og enda mer jeg også! Jeg får så lyst til å reise for du er så inspirerende Marthe 😀
      Ha en flott dag videre!

    4. Så heldig du er, Marthe, og så fantastiske bilder du tar! Spesielt de fra Mexico 😀 Får bare lyst til å reise dit med en eneste gang *drømmer*
      Apropo Mexico… Det er lenge siden du har skrevet om moren din på bloggen, og lurer på hvordan det går med henne? Har dere like godt forhold som dere hadde da dere bodde sammen? Husker hun hjalp deg mye med bloggen osv.. Slo meg bare nå som jeg så bildene fra Mexico, siden du var der med henne.

    5. Guuuud! Så heldig du er, Marthe! 🙂 Høres ut som du har hatt et fantastisk år! Misunner deg utrolig mye!

    6. Du er så heldig!! 🙂 Misunner deg med alle de reisene du er på!
      Men jeg lurer på noe, har spurt om det før men jeg har ikke fått noe svar.
      1. Mars/februar neste år skal jeg til Gran Canaria, Egypt eller Thailand. Så da lurer jeg på hvilke av de landene du anbefaler? 🙂 Ikke med tanke på hvor langt det, priser eller noe slikt. Vil bare bli brun, bade og slikt.
      2. Blir man brun i Thailand hvis man soler seg mye? Mamma sier man ikke kan få noe særlig farge der, fordi det er for varmt til å være i sola. Var der i 2004 da jeg var fem, men husker ingenting..
      3. Hvor mange grader var det i Sharm el-Sheikh da du var der i desember?
      Elsker bloggen din, og håper du svarer, hadde blitt super glad 😀

    7. Holdt på å falle av krakken da jeg leste “red på arabere langs stranda i solnedgang”
      Helt til jeg skjønte at du selfølgelig mente hester! haha 😀

    8. sharm el sheik, er det det samme stedet som kristina andersen er nå? er hvertfall veldig fint der i følge henne, ser ut som de storkoser seg 🙂 jeg SKAL bare til mexico før jeg dør – det er noe jeg alltid har drømt om og det er jo så sinnsykt fint der at jeg smelter helt av å se på bildene 😀

    9. Det er ikke for å mase eller grave i ditt personlige liv, men hvorfor nevner du aldri mammaen din? Ser at veldig mange lurer på det, ettersom hun så og si ble nevnt annenhver dag før, og nå går det mest i pappa og besteforeldre? 🙂

    10. helene: Ja det er det. Misunner henne såå! Det er helt nydelig der 🙂 Mexico også. Helt idyllisk! <3
      Iselin: Tusen takk!
      Julie: Den er fra http://www.modekungen.se 🙂
      Johanna: Hei Johanna! Gran Canaria ville jeg utelukket med en gang. Det er verken superflott eller varmt her på denne tiden. Det er selvfølgelig varmt, men ikke så varmt at du får den brunfargen du har lyst på. Det er det heller ikke i Egypt på denne tiden. Jeg var der i desember i fjor og fikk nesten ikke farge. Det var deilig å ligge i solen, men den er ikke sterk nok til å gi den virkelige brunfargen så da står du igjen med det dyreste alternativet, Thailand. Desember er den beste måneden å reise til Thailand på. Temperaturen skal være perfekt på denne tiden av året. 🙂 Og i Thailand blir du veeldig brun hvis du klarer å ligge i den varme solen selvfølgelig. 🙂 Jeg ville gått for Thailand i desember!
      anonym: Vet du hva, jeg husker ikke! Haha, jeg tenker og tenker på hva dette stedet het, men jeg kan jammen ikke huske det! Det var ihvertfall en time med taxi unna Playa del carmen 🙂 Det er alt jeg kan si faktisk! Hehe.
      kristina=): Tusen takk for det Kristina! Hyggelig å høre 😀 Jeg fikk ordentlig reiselyst selv av dette innlegget 😀

    11. åå, det der ser helt fantastisk ut, alt sammen!! 😀 Heldig er du så absolutt!
      Jeg har faktisk nettopp funnet bloggen din, og er innom her hver dag! Kjempebra blogg 🙂
      Jeg vurderer selv å dra til Zimbabwe for å være frivillig. Ser ut som en utrolig opplevelse 🙂
      Så jeg lurer bare på, hvor lenge var du og hvor mye kostet det? Og når på året var du der ? 🙂

    12. Hvor bestiller du reisene dine? har du allinclusive?
      er litt redd for å bestille fra finn siden hvis du ser på tv2 redd ferien min så ser du så mange som ender opp men dårlige hotell og blir matforgiftet. vi bestilte også et 4 eller 5 stjerners hotell i london det var ikke do på rommet vi måtte ned 2 etasjer for å gå på en felles do og dusjen var midt i rommer det var køye senger og madreassen var sikker 2cm tjukk.

    13. Hver gang du har lagt ut det siste bildet, hvor du ligger på kanten av fossen, sitter jeg å stirrer på det i sikkert flere minutter! Et sånt bilde skal jeg også ta en dag, det er et mål!
      Men hvordan tok du det? er du sikret på noen måte?

    14. HEi, lurte på hvordan kan man dra dit for og jobbe med løveunger og løver og syr ogsån ? hvordan fant du det, hvem kontaktet du ? osv håper på svrár!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg