I mål med julegavehandelen!

Jeg vet ikke med dere, men jeg eeelsker å handle julegaver. Jeg synes faktisk at dette er tusen ganger så morro som å shoppe og da har dere vel en viss anelse på hvor morro jeg synes dette er. Familien vår er ikke så stor og derfor synes jeg det er ekstra gøy. Da kan jeg jo kjøpe MANGE gaver til hver enkelt! Jeg har ikke rukket å tenke på hva jeg ønsker meg selv enda, men det skal jeg finne ut av og poste i et eget innlegg! Mange har ønsket seg et slikt innlegg for tips til hva en selv kan sette på ønskelisten.  

I dag har jeg handlet inn mye mer enn planlagt, og nå tror jeg faktisk at jeg nesten må si meg ferdig! Budsjettet er allerede sprengt, men noen få gaver mangler og SÅ er jeg helt i mål. Jeg skal jobbe masse i desember både før og etter jul, så det passet utmerket å bli litt tidlig ferdig i år!


Hihi. Nå gleder jeg meg ihjel til å pakke alt opp.
Hvor langt er dere på vei?

48 kommentarer
    1. noen er ferdige, andre har ikke begynt. jeg kan si meg enig i sistnevnte.. haha, må snart begynne jeg også! det finnes jo ikke noe deiligere enn når du er ferdig med å shoppe julegaver og alt er i boks. elsker å pakke inn gavene 🙂 men noe som er gøyere enn å shoppe julegaver er når du får masse gavekort til jul som du kan gå å shoppe for, det elsker jeg 😀

    2. Dæven å effektiv du er 🙂
      1 julegave er så langt vi har kommet – skal ta en liten runde til uka ..
      Også blir vel siste rest i desember, da man kjøper inn all julematen og … Vurderer å bestille noe via nett og … Jula er herlig , gleder meg masse til å kjøpe inn gaver , pakke og bytte.. NYDELIG tid vi går i møte

    3. mylife: Tommel opp for oss! 😀
      mammalarsen: Ja jeg har aldri vært så effektiv før. Jeg starter vanlgivis ikke før i desember. Hehe, men jammen er det deilig å ha kommet så langt på vei også 😀 Det er da man virkelig koser seg med julegavehandelen. 🙂 JUL <3
      helene: Hehe, alle kan ikke starte tidlig heller 😀 Enig i dette med gavekort. Man får så mye bedre samvittighet av å shoppe med bruk av gavekort og ikke penger. Hehe!

    4. Marthe, seriøst. Hjelp meg! Jeg får ikke med meg samboeren på kjøpesenter. EVER! Ikke engang til julehandelen! Jeg har fristet med middag på senteret og alt mulig, men han nekter. Det blir dårlig stemning og jeg trenger tips. Haha :p

    5. Jeg tror du må være rik 😛 Gud så mye du shopper! Du shopper jo nesten hver dag. Men fin blogg du har! 🙂

    6. Er faktisk heelt enig med deg! Jeg bare elsker å handle julegaver til alle, og jeg legger så sinnsykt mye penger i det. Men er fortsatt bare supergøy! Er veldig gjerrig når det kommer å handle ting til meg selv. Bruker som regel aldri penger på dyre klær og ting til meg selv, men når jeg vet det er noe en person har ønsket seg utrolig lenge, så er det også utrolig gøy å kunne gi det til den personen. Sånn som x’en min som ønsket seg den D&G klokka med sånn gammelt TV-motiv inni til drøye 3000kr, som han aldri har fått av foreldrene sine heller, den kjøpte jeg til han ifjor, og har aldri sett han mer glad. Kjempegøy 😀

    7. Så godt det må være 🙂 Jeg har ikke begynt engang jeg.. huff.. sier hvert år at jeg skal begynne tidlig, for å nyte førjulstiden uten å stresse for mye.. men nei da.. blir aldri ferdig med siste gaven før lillejulaften..
      God helg.

    8. jeg har kjøpt 10 gaver, det er bare begynnelsen 😀 Elsker følesen av å kjøpe jule gaver og å pakke dem, det er kjempe gøy og korselig.
      Det var så fint med så mange gaver. Åååå det ser koselig ut.
      I første bilde er det to svære pakker. Hmm lurer på hva det er 😀 Ha en fin kveld videre Marthe!

    9. Du er utrolig heldig som snart er ferdig med julehandelen!
      Begynner så smått å få litt angst om det snart bare er en måned til julaften, tror jeg skal ta meg en dag å bare handle alt så jeg blir fort ferdig:)

    10. Må bare få sagt det, ELSKER bloggen din Marthe! Du blogger ordinært og annerledes, og det er like gøy å lese om hverdagen din. Stilen din er fantastisk, og du virker som ei utrolig herlig jente. Får håpe du fortsetter i laaaang tid fremover 🙂 Ha en fantastisk dag videre!

    11. Hvor langt jeg er kommet? Kan vel si såpass at jeg ikke har begynt… 🙁 Men, har litt tid igjen da 🙂

    12. Nei… Sånn helt seriøst har jeg ikke fått begynt med julegave-handelen enda:(:(:(:(( men jeg har liksom ikke tid og føler jeg ikke trenger og begynne enda…
      Men uansett så elsker jeg bloggen din og bare sånn i tilfelle du vil ha det er bloggnavnet mitt her: annebeates.blogg.no:D Setter kjempe stor pris på om du tar en tur innom!:) forresten så synes jeg du er ubeskrivelig NYDELIG<3<3

    13. Flink 🙂 Samma her, best å bli ferdig før eksamenstida 😉 Er du alenebarn btw? Hvordan er det? Savner du søsken?

    14. Heldig du som er ferdig!:)
      Jeg har dessverre ikke fått begynt, men jeg har funnet ut av hva jeg skal kjøpe til hver enkelt så har jo begynt på en måte kanskje. Enklere å handle når man vet hva man skal kjøpe til hver enkelt syns nå jeg! Selv om det bestandig blir inn puls kjøp også!:)

    15. Så utrolig kjekt! Flinka 😀 Hvor mye bruker du sånn ca på julegavene?
      Jeg er nesten i mål med mine! Driver å strikker et skjerf til ei venninne som jeg håper hun vil like, hun er nemlig en frysepinne! Til mamsen og papsen har jeg laget en kalender meg egenfotograferte bilder! 😀
      Masse god jul til deg! <3 Gleder meg masse til ferien!

    16. Helt enig med deg! Og handle julegaver er mer morsomt enn å shoppe^^,) Når jeg er ferdig med Julegavene så blir det litt sånn, tjaa skal jeg kjøpe en ting til til den personen da? Ja ok, så blir det flere, til alle 😛 hehe

    17. Har faktisk ikke startet enda jeg… Kanskje på tide snart! Har hvertfall planlagt litt, så satser på å ta alt på en gang jeg, hehe!

    18. Wow, frøken effektiv! 😀 Har dessverre ikke begynt enda, kjipt når enn egentlig ikke har råd til å kjøpe en eneste julegave -.-

    19. Frida: Åå så koselig! <3 Det hyggeligste er jo faktisk hjemmelagde gaver. Jeg aner ikke hvor mye jeg bruker på julegaver selv, men jeg hørte på radioen i går at nordmenn generelt brukte i gjennomsnitt 10 000 kroner hver på julegaver, julepynt og julemat i desember måned. Det blir litt da til slutt 😀
      Anne-Britt: Jeg har en halvbror i Thailand, men jeg skulle gjerne hatt noen søsken å vokse opp sammen med. Savnet noen å leke med da jeg var mindre, men nå er jeg selvfølgelig glad for å være bestemors eneste jente 😀 hehe!
      Anne Beate: Tusen takk for det. Hyggelig tilbakemelding Anne Beate 🙂
      Kristin: Du tar det igjen 😀 Ingen fare!
      Martha: Å så koselig 😀 Tusen takk for en herlig kommentar 😀 Jeg skal ikke gi meg på bloggfronten jeg før disse herlige tilbakemeldingene slutter å tikke inn. Respons er alt 🙂
      iidakm: Det er noe med det! Jeg skal ikke si at jeg ikke bruker masse penger på meg selv, men jeg ville heller aldri betalt tusenvis av kroner på et spesielt merke. Hadde det vært en gave derimot. Så blir det plutselig verdt det. Det er bare så hyggelig å se de glade reaksjonene når gavene skal åpnes! 🙂
      Aida: Nei det har jeg ikke dessverre <3
      Benedicte: Haha, huff! Det høres ut som et kjent problem. Heldigvis er det stikk motsatt her. Det er vel heller Jonas som drar meg med ut på shopping noen dager. Hmm. Hva gjør man med disse vanskelige mannfolka da? Du har jo allerede prøvd å bestikke han med mat uten hell! Hehe. Hadde jeg sittet i din sitasjon så tror jeg faktisk at jeg ville prøvd å leke sur og urimelig resten av dagen. Ikke bli med på noe av det han vil og fortell han at du ikke blir blid igjen før han blir med på en liten runde med julegaveshopping. Så belønner du han massivt om han faktisk blir med 😀 Gjør julegaveshoppingen til en morro ting 😀

    20. Er nesten halveis 🙂 Jeg pleier alltid å være tidlig ute med julegavene slik at jeg er sikker på at pengene strekker til! Jeg bor i Spania dette halvåret frem til jul og neste uke får jeg besøk av ei venninne fra Norge, da har vi planlagt julegaveshopping i Alicante 😀

    21. Hei!
      Jeg må bare si at jeg elsker bloggen din!
      Jeg leser en del andre blogger også, men jeg sparer alltid din til sist fordi den er så bra! Kjenner jeg gleder meg hver gang jeg skiver inn Martheborge.blogg.no og siden begynner å loade!!
      Du har en helt utrolig stil og jeg skjønner ikke hvordan du greier å kle deg perfekt hver dag!
      Du har et fantastisk smil og en drit kul personlighet (virker det hvertfall som på bloggen). Haha elsker at du har julestemning, det har jeg også fått av å lese bloggen og jeg ELSKEEEER julestemning!
      Ville bare fortelle deg min lille mening! Hihi 😉
      Hilsen en fan som digger deg, Marthe! <3

    22. Helsiken du er flink 😀 jeg har ikke komt i gang helt enda.. må først få lønningen innpå konto, hehe!

    23. Så koselig med julegaver! Gleder meg så til å få tid til det selv:D Bare fire eksamner så skal jeg bruke litt tid på shopping selv:D Post gjerne ønskelisten din på bloggen ja:D

    24. Ojj, ser du har kommet godt i gang! 🙂
      Jeg har faktisk ikke begynt enda, typisk meg og være seint ute med det der.. men skal starte snart! Syntes det er utrolig koselig tid, handle gaver og pakke de inn, og gi de bort 🙂 Det aller beste er og pakke opp gaver du har fått, er så spennende! : D

    25. Solveig: Åå så koselig Solveig! Tusen tusen takk for en herlig kommentar. Nå ble jeg glad 😀 Godt å høre at jeg har fått frem litt julestemning hos deg også. Hihi! Her sprenger jeg nesten selv av all julestemningen. Aldri gledet meg så mye til jul. pynting og baking noen sinne 😀

    26. Christine: Ja det er en fordel å ha penger på kontoen for å få kommet i gang! Hehe 😀
      Kristin: Å <3 Det gjorde vi i går, og det var så koselig!
      Katrine: Haha, ærlig er du ihvertfall 😀 <3

    27. Ojsann, noen som har det! Tenkte å kjøre på i dag, men endte opp med 1 gave og masse fint til meg selv 🙂 begynner neste helg…

    28. Ååh, du er blitt så pen i det siste! Altså, du har alltid vært vakker, men nå er du bare helt nydelig! Eeelsker håret ditt når du har det sånn som nå! Digger deg!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg