Hvordan slutte å bite negler!


Okei, dette er litt småpinlig men jeg har faktisk akkurat klart å slutte og bite negler! Huff. Jeg har ikke klart å holde fingrene fra munnen i over et år og neglene mine ble bare styggere og styggere. Helt til jeg dro til Afrika. Det er helt sant! Afrika reddet de stakkars fingrene mine. Å stappe dem i munnen etter å ha lekt med elefantbæsj fristet ikke noe særlig. Jeg følte liksom aldri jeg ble ren nok til å kunne bedrive neglbiting. Faktisk så har jeg ikke rørt dem siden jeg reiste, og i dag er det blitt såpass med lengde på dem at jeg for første gang på år har tatt neglfilen i bruk. Jeg er så stolt over meg selv. Haha!

Så nå har jeg gått til innkjøp av utallige kremer og neglelakker. Uvanen om å bite er nå erstattet med påføring av neglelakk. Jeg legger ny lakk hver eneste dag og gjerne til og med to ganger daglig. Det er så gøy! I dag gikk jeg til innkjøp av et lite sett fransk manikyr sammen med fire nye lakkfarger. Hoho!


Hånd og neglkrem fra Body Shop


Neglbåndsolje også fra Body Shop

Konklusjon:
1.
Sørg for å alltid være skitten!
2. Kjøp mange neglelakker

35 kommentarer
    1. Haha! Jeg slutta en eller annen gang jeg ikke husker, tror det var fordi jeg brukte “Go´negl”! Det er en sånn lakk du tar på som smaker pyton, og hvis man rører det i munnen så sitter smaken virkelig lenge..
      Jeg har skikkelig dårlig erfaring med depent-lakkene.. Håper du ikke får samme problem som meg! De jeg har brukt har vært seige og vanskelig å få fint på 🙁
      God helg! 😀

    2. ELSKER BLOGGEN DIN! Kan du ha ett innlegg som hjelper oss søte lesere å finne julballkjole til en Oki pris!? <333

    3. Hei flotta 🙂 Har lest bloggen din så lenge jeg kan huske, og har vel aldri vært noe særlig flink til å kommentere. du har vært en inspirasjon både med stil og det som har skjedd på privaten. Nå har jeg laget meg blogg, mest fordi jeg vil holde venner og familie oppdatert når jeg flytter fra bodø til fredrikstad. Men også for å skrive om hvordan det er å leve med en kronisk sykdom. Så jeg har brukt deg som inpsirasjon når sykdommen har vært på sitt verste og når jeg da leser bloggen din blir jeg i bedre humør og vet at jeg ikke er alene om å ha det kjipt til tider. Derfor vil jeg nå skrive om sykdommen min på en positiv måte for jeg er ikke ute etter sympati, men forståelse 🙂 har til og med vært så tøff at jeg har lagt ut bilde av arret på magen min som jeg har vært så redd for å vise før. Man må bare ha litt baller til tider og si det som det er 🙂
      hilsen ei jente på 22år som digger deg for den du er <3

    4. haha, neglelakk er så fint! Men min neglelakk detter av hele tiden!! Har du noen forslag på hvordan det ikke detter av med en gang?? Blir kjempe glad for svar! 🙂

    5. Så bra at du har klart å slutte! Husker jeg bet negler for noen år siden selv, men jeg kjøpte sånn som du smører på neglene som smaker dritt, det hjalp for meg 🙂 Har ikke bitt negler siden! Og så hjelper det jo med pen neglelakk, for den vil du jo ikke ødelegge ved å bite neglene, hihi 

    6. jeg prøvde og slutte med sånn go’negl, sånn at det skal smake vondt men det fester seg på alt du spiser. Så fikk jeg regulering og da gikk det ikke lenger. Og nå har jeg nesten slutta – gjør det bare hvis de er “myke”
      anbefaler og bruke en type sterkere negl håndkrem og neglebåndskrem.

    7. Vet du hva? Jeg sliter med akkurat samme problem bare at jeg river også. Det er veldig vondt at plutselig alt det hvite og mere til på neglen rives bort! Hvis dette kommer tilbake, at du starter og bite neglene så kan du bare ta på plaster på hver negl eller bare lakke uansett hvor stygg de er. Det gjør jeg ihvertfall. Er jo ikke noe godt og bite negler med negllakk..

    8. du bør prøve “gonagl” trur jeg det heter, det er en blank neilelakk som samker vemmelig sånn at du ikke vill bite negler:)

    9. Hah! Genialt. Heldigvis biter jeg ikke, men gjorde det i et år fra jeg var 11 til jeg var 12.. Så nå tar jeg godt vare på neglene mine!!
      Kan jeg spørre om hvor du har kjøpt O.P.I neglelakkene, og hvor mye de kostet?
      GOD fredagskveld videre! 🙂

    10. haha, jeg sliter så utrolig med å bite negler så dette her var kjempebra tips for meg! men desverre er jeg en sånn person som ikke takler å være skitten, vasker hendene hver gang jeg går forbi en vask så hendene mine er alltid rene. Og som regel går neglelakken av etterhvert, noe som suger. Men det går absolutt ann å slutte, fordi for lenge siden var jeg veldig innstilt på det og da klarte jeg faktisk å spare til lange fine negler. Ingenting er finere enn lange negler, så kanskje jeg må bli innstilt igjen og begynne å spare? 🙂

    11. Problemet med å bite negler er rett og slett at du ikke synes det er behagelig å ha lange negler. Om du blir fristet til å bite, begynn å klipp dem istedenfor. Etter hvert så klarer du å la dem bli lengre og lengre, og voila så har du slutta. Sånn klarte jeg det i alle fall, etter å ha bitt negler siden jeg var lita…

    12. Kjempebra at du har sluttet å bite negler=)
      Ser du skriver at du legger ny neglelakk hver dag, og noen ganger to ganger om dagen. Et lite tips til det er at du innimellom lar neglene “hvile” litt innimellom. Dette vil si at du tar en dag, eller gjerne to, uten neglelakk. Viktig at neglene får “puste” litt.
      Bare et lite tips fra meg til deg søta:-D
      Må du ha en fantastisk helg! Her er det rolig kveld i dag etter å ha vært på farten fra 08.00 til 20.00 i dag. Godt å sette seg da=)

    13. har faktisk hatt samme problem !
      men nå har jeg klart å slutte, det er bare noen ganger når jeg ser på skumle eller spennende filmer glepper jeg!
      men det finnes faktisk negllakk som smaker pyton!, æsj, en vennine hadde den en gang og jeg måtte ut å spytte det ut igjen! aldri mer bite negler, også så sluttet jeg etter at jeg hørte at det er like mange bakterier i do som ved neglen elleno 😀

    14. karine: Åh, det har jeg ikke gjort enda! Det må jeg jammen huske på også eller kommer jeg til å gå i samme fella selv. Skal jeg se en skrekkfilm så skal fingrene bindes! 😀

      aminablu: Hehe! Jeg kan heller ikke påføre det pent, men jeg prøver. Øving gjør mester 😀 Jeg liker ihvertfall å tro det.

      Silje Jensen: Hei! Ja jeg må nok la neglene få litt pusterom de neste dagene. I dag påførte jeg først en hvit neglelakk og så fransk manikyr. Huff, som de fingrene får gjennomgå. Hehe. Må nok ta til meg tipset ditt Silje! Håper du fikk en like fin og rolig kveld som meg:-)

      idaaa: Jeg kjøpte den på body shop i Johannesburg for rundt 70 rand. 50 kroner? 🙂 Tror det er noe i den duren.

      helene: Det er ikke lett! Det vet jeg alt om. Men når neglene endelig begynner å komme seg så blir sparingen med en gang mye enklere. Da ser man jo hvor mye penere og ikke minst slankere fingrene blir! Aldri mer biting her i gården 😀

      Marthe K: Så flink du er Marthe. 🙂 Opi neglelakkene kjøpte jeg på et parfymeri. De er vanligvis dyre, men jeg kjøpte alle tre på tilbud. På vanlig pris koster de vel mellom 100 og 150 kroner. Men de er virkelig nydelige og holder godt!

      bberre: Åh, har du noen spesielle produkter du vil anbefale meg? Setter stor pris på det om du har noen gode erfaringer 🙂

      Anna: Da må du nok gå til innkjøp av en bedre neglelakk. Jeg bruker disse billiglakkene som egentlig ikke er gode, men så legger jeg et lag med en blank lakk oppå i et dyrere merke slik at hele lakken holder seg lenge 🙂 Opi lakkene er veldig gode, men jammen er de dyre også. En lakk koster mellom 100 og 150 kroner, men det er nok det som må til. 🙂

      Mathilde: Det skal jeg gjøre vet du! 🙂

      Frida: Jeg har faktisk prøvd noen av de vonde lakkene, men vil jeg bite så vil jeg bite samme søren. Hehe! Jeg gjorde det uansett om jeg fikk den forferdelige smaken i munnen. Depend lakkene er ikke veldig gode, men jeg legger alltid et blankt lag med et dyrere merke over disse igjen slik at hele lakken holder seg så lenge jeg ønsker. 🙂 Veldig lurt! Da behøver ihvertfall ikke alle lakkene og koste mer enn 30 kroner.

      Camilla: Hei Camilla! Nei så hyggelig med en kommentar fra deg. At jeg har vært til inspirasjon og glede under den vanskelige tiden din gleder meg masse å høre. Kjempemorro at du har startet din egen blogg. Jeg tror du kommer til å få masse god støtte og forståelse gjennom den. Jeg synes det å blogge er supergøy så nå håper jeg bloggingen kan gi deg like mye glede 🙂 Jeg skal inn og titte litt med det samme jeg 😀

    15. Bra du har sluttet 🙂 Ikke kjekt og ikke få brukt noe negllakk når man biter… Men pass på å ikke ha på negllakk hele tiden alle dager. Da får ikke neglene puste, og da kan det bli sopp 🙁 som nesten skjedde med meg…!

    16. Jeg også sluttet å bite negler for en god stund tilbake, men da brukte jeg ikke noen metode, jeg bare innstilte meg på å slutte å bite negler. Så nå har det blitt vanlig at jeg ikke biter negler noe lenger, men nå sliter jeg med at de knekker av hele tiden, haha 🙂

    17. Det er så sant! Har alltid hatt en uvane med neglebiting, men da jeg var i Brasil med sand under neglene konstant, ble det slutt! Klarte å holde det slik et par måneder etter jeg kom hjem, men så var det på’n igjen, dessverre… Skulle ha gjort som deg og lakkert neglene ofte!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg