Den store dagen!

Åh! I går var så hyggelig. Jeg jobbet som sagt til halv ti om kvelden, men det var bare en fryd. Etter toppen en time på jobb, dro en av de ansatte og kjøpte tidenes deiligste oreo kakestykke til meg. De er så greie! Og vet dere hva. Opus sin oreokake MÅ dere prøve. Den bare smeltet på tungen!

Da klokken nærmet seg ti og jeg ankom leiligheten, ble jeg møtt av en meget kjekk mann stående i dress. Leiligheten var helt strøken og mannen sto alledere og kokkelerte på kjøkkenet. En halvtime senere var det festmåltid på gang med gelè til dessert. Er jeg heldig, eller er jeg heldig? På kommoden sto også dataen min åpen med et nytt bakgrunnsbilde. “Cesar Millans regler. På vei til jenta mi!” 

Dere skjønner sikkert ikke hva jeg skal med en bok om hundeoppdragelse, men planen er å skaffe meg en hund i fremtiden og faktisk så setter jeg i ukedagene på alarm hver eneste dag 09.20 for å få med meg programmet på TV Norge. Hihi! Jeg ELSKER hundehviskeren. Beste programmet noen sinne.

 
 

I kveld blir det mer feiring med jentene!

50 kommentarer
    1. Nemmen! Så nydelig mann i dress! Det virket som er kjempe fin dag og du er veldig heldig som har en kjæreste som er så snill som gjør så mye for sin kjæreste! Jeg har hund og det vet hva de sier hunden er menneskets beste venn! Og du har masse å glede deg til!
      Ha en fortsatt fin dag videre, Marthe!

    2. hmm.. hvis det er sånn du skal drive hundeoppdragelse, så stakkar hund… jeg vet at alle har forskjellig meninger når det gjelder disse tingene da 🙂 men det står tydelig i hver episode at disse metodene ikke skal prøves hjemme! vi har ei jente som driver med dette, rett hvor vi bor, og det er hjerteskjærende å se på. hun bruker foten til å “korrigere” som det kalles, men hun sparker han. hun kaster hunden i bakken osv. HUSK at på det programmet får du kun se en brøkdel av hva som egentlig skjer..

    3. Cesar har “peiling” foran og når kamera står på… Ellers er det mye arr på mannen pga måten han behandler dyr bak kamera 🙁 Vet du hva, google og youtube 100% positiv hundeoppdragelse! 🙂 Det er flinke folk det!!

    4. anette: Jeg tror ikke mannen kunne hatt sitt eget tv program, egne live show rundt om i verden og gitt ut en egen bok hvis han virkelig misshandlet dyrene sine bak kamera. Jeg har sett omtrent hver eneste episode og synes han er genial. Alle de dyrene han har reddet som har vært så nært avliving pga aggressjon. Han gjør helt sikkert feil som alle oss andre han også, men i mine øyne virker han som en kjempegod mann. 🙂
      Celine: Ja det er litt av en kjekkas jeg har kapret meg 😀
      Tusen takk alle sammen! Vi storkoste oss i går, og nå håper jeg på en like fin kveld i dag 😀

    5. du har verdens beste kjæreste. det sier jeg ikke bare for å si det, men han gjør virkelig alt for deg!! kristiansand søteste par uten tvil 🙂 håper du hadde den beste feiringa di og at dagen gikk over alle forventninger!!

    6. Så herlig med en mann som kan lage mat! 🙂 Veldig søtt gjort!
      Vet du forresten om noen som selger den lange, beige H&M-blazeren du har? Jeg gikk glipp av å kjøpe den når den var i butikken, og finner den ikke nå. 🙁 Det er noe jeg MÅ ha som når jeg skal ut og kle meg fint, har ingen blazere eller cardigans..
      Hvis noen selger den i srt 36-38, så hadde jeg blitt kjempeglad!

    7. Du er heldig med en så herlig kjæreste!! Kjæresten min har aldri gjort noe lignende.. må nesten vise han dette innlegget jeg, haha. Gratulerer med dagen som var forresten 😀

    8. Hvis du vil oppdra hunden din ved hjelp av frykt og smerte så syns jeg virkelig synd på hunden du skaffer deg. Cesar Millans metoder står i strid med alle metoder jeg har lært, og jeg er utdannet hundetrener. Jeg vet ikke om et eneste “hundemenneske” som tollererer den mannen, selv får jeg vondt inni meg hvis jeg kommer over programmet hans. Han bruker blandt annet støthalsbånd, og spesielle bånd som nesten kveler hundene… Vær så snill å skaff deg en annen hundebok itillegg, og gjerne søk litt på netttet om han, da finner du mye som ikke vises i tvprogammet! 🙂

    9. Gratulerer på etterskudd nydelige marthe!
      Men jeg anbefaler deg å lese diskusjoner om cæsar millan. Det ER en grunn til at så mange hundefolk hater metodene hans, og at han faktisk blir nektet å holde seminarer i visse land. Jeg tror på en positiv treningsmetode hvor hunden jobber fordi den oppnår noe, ikke fordi den vil ungå noe. Anbefaler deg å kjekke ut hundesonen.no og canis.no for å lese om denne mannen – og kanskje få noen nye synspunkter på hvordan du vil oppdra hunden din.
      Jeg mener ikke dette som kritikk. Har selv trent hunder på tradisjonelt vis, men er sjeleglad for at jeg begynte med klikkertrening. Mye morsommere for meg, og for hundene!

    10. Du vet at hundeviskeren behandler hundene helt forferdelig? Det er ikke noe å se opp til. Selv bruker vi kun 100% positive metoder for å trene hundene våre, med belønning istedenfor straff, og det funker helt topp. Nå har vi to glade hunder som er glade i oss, og ikke bare ut av frykt.

    11. Så hyggelig 🙂 Nå blir jeg nok nummer femti i rekken som forteller deg at Hundehviskeren IKKE er veien å gå? Prøv å lær deg klikkertrening i stedet, prinsippene der er så utrolig mye bedre enn å skulle være et menneske å frykte. Jeg vet at metodene til CM fungerer, men det gjør samme nytten å rope og skrike til hunden for en minste ting også.. Huff, nei, prøv å følg de rådene du får – og som sagt, kan du love meg å lese litt om klikkertrening? Canis.no kan hjelpe deg STORT 🙂
      Jeg mener overhodet ikke å rakke ned på deg på noen som helst måte, jeg har FULL forståelse for at man aldri blir ferdig opplært, og med hund blir man det aldri 😉 Håper du vil tenke litt over dette, jeg er sikker på at du vil velge fornuft fremfor den enkle veien det er å gå å få hunden til å frykte deg 🙂
      ♥ Lizbethosnes.com – Behind the scenes Vinn gavekort på 500,- i kategorien min “Konkurranser”

    12. Jeg har selv sett mye på Hundehviskeren, og har aldri sett CM behandle hundene dårlig, skade de fysisk eller rope og skrike til de. Og det kan heller ikke noen andre som har sett programmet vite, med mindre de har vært på settet. Uansett, du og Jonas er fantastiske sammen!

    13. Nå ser jeg her at mange forbinder CM med mishandling, og der vil jeg gjerne si at det er selvfølgelig FEIL. Nå trener han på en helt annen måte enn meg, men han MISHANDLER ikke dyrene sine. Han straffer fremfor å rose, noe jeg er helt imot. Hunder er ikke skapt til å se på oss som “dyr” som har rett til å verken straffe de, kaste de i bakken eller rykke i båndet for hver gang de drar. De skal oppfordres til å oppføre seg pent, de får belønning når de gjør som vi vil – og det vi da ender opp med å skape er hunder som vil gjøre som vi har lært de (oppføre seg) fordi de vet at de er lønt med det. De trener fordi det er moro, og de er lydige fordi de er moro. Ikke fordi en eller annen fyr slenger de i bakken og later som om han er ulvemamma 😉
      ♥ Lizbethosnes.com – Behind the scenes Vinn gavekort på 500,- i kategorien min “Konkurranser”

    14. Jeg må nok slenge meg med flertallet her; Hvis du skal skaffe deg hund, så lær av noen ordentlige hundefolk!! CM har helt misforstått når det gjelder hundeoppdragelse – du får ikke en snill og rolig familiehund ved å skape redsel. Hunder skal belønnes og bruker positive forsterkninger, DA skal du se at du får en bra hund 🙂 Jeg tror ikke han mishandler hundene, men det er en grunn til at han har fått mye kritikk. Jeg håper ikke du ser deg blind på hans metoder, og heller går på kurs med hunden, feks på Din Beste Venn, de er helt geniale 🙂
      Lykke til med hund 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg