Chanel 5001

I går gikk jeg til innkjøp av en vanvittig god Chanel øyenskygge. Etter å ha kjøpt dårlig, billigsminke og spesielt dårlige øyenskygger gang på gang, bestemte jeg meg for å teste et dyrere merke. Jeg har lenge vært på utkikk etter en matt øyenskygge til hverdagsbruk, men omtrent alle øyenskygger jeg kommer over er full av glans og glitter. Jeg bruker ofte litt øyenskygge til hverdags og da foretrekker jeg matte farger. Chanel hadde akkurat det, i nøyaktig de fargene jeg så etter til rett under 400kr. Bra er dyrt!


Jeg bruker foundation på øyelokket før jeg legger skyggen. Dette for at skyggen skal holde mye lengre.


Venstre – med hverdags øyenskygge. Høyre – Uten noe skygge.

 
 
Min hverdagslook: 1. Legg på foundation, 2. Mørk skygge øverst, så lys skygge under, 3. Mascara.

Det er ikke mye som må til, men jeg føler meg så mye mer våken med litt skygge!

 

Hva synes dere? Øyenskyggen kjøpte jeg på et parfymeri.

45 kommentarer
    1. Du burde gjøre øyenbrynene dine litt smalere på enden og ikke fult så tegna, det vil se mye penere ut.

    2. Så fint, og nydelige øyne 🙂 NARS duo Portobello er fantastisk, en fine matt skygger. Ellers må du teste de fra mac, masse fine farger og holder lenge. Anbefaler allcosmeticswholesale.com, billigere priser og man slipper å betale toll osv. Max factor-mascaraer og lignende koster ca 30 kr!:)

    3. Fredrikke: Det tror jeg at jeg begynte smått med i 8 klasse. Da gikk det i eyeliner og ingenting anner. Jeg så mildt sagt ikke ut. Hehe! Men ordentlig sminke begynte jeg vel med i 9 klasse og siden har jeg jo som de fleste bare lært mer og mer. Har enda masse å lære, og godt er det! 🙂

    4. Fine farger! Jeg har også en skygge fra Chanel som er vanvittig fin. Et merke som er veldig bra og relativt billig er Barry M. Jeg elsker skyggene derfra, og her i London koster de hvert fall ikke mer enn ca 5 pund. Sikkert litt dyrere på Coverbrands som også selger de tror jeg, men billigere enn Chanel hvert fall 🙂 og minst like bra!

    5. Bare for å være hyggelig sier jeg dette til deg: Du sminker deg ganske unaturlig, og du burde gjøre noe med måten du sminker hud, leppe og øyenbryn! Man ser veldig tydelig at det ikke er naturlig. Men det kan jo hende du synes det er fint da!

    6. Kjære Marthe,
      Nå har jeg lest bloggen din i over et år og jeg har følgt deg siden. Ikke en dag har jeg gått glipp av hva du har skrevet og jeg blir alltid like glad når jeg ser at du har postet et nytt innlegg. Du har absolutt ingen skrivefeil, masse fine bilder og du poster ofte, og det er bare supert! Ikke bare er du en gladmoms, som alltid smiler! Nei du er også mitt største moteikon og inspirasjon! Du går med hva du vil, når du vil det, uten å bry deg hva andre sier, uten å bry deg om du får sendt et blikk i din retning(vertfall som jeg har forstått det). Og det må jeg si er utrolig inspirerende, i det siste har jeg følt at jeg har fått mye mer selvtillit og jeg har tørt å bli mer meg selv, mye på grunn av folkene rundt meg. Men når det kommer til klesveien så har jeg mye å takke deg for! Etter jeg begynte å lese bloggen din har jeg blitt mye flinkere til å matche og trikse. Jeg har blitt mer bevisst på hva jeg tar på meg og blitt mer obs på hva som passer sammen og ikke. Jeg har blitt mer vågal. Jeg har til og med gått med skjørt! Noe jeg ikke har gjort på år og dag, jeg har kjøpt meg mint grøne fjær ørdedobber som jeg bare ELSKER! Og jeg går i det jeg vil, så TAKK Marthe for at du lærte meg at det ikke betyr så mye om hva jeg går i, så lenge jeg føler meg bra i det! Du er en STOR inspirasjon for både meg og andre, og du er virkelig den BESTE bloggeren jeg vet om! Stå på videre og fortsett med det du gjør!
      Hilsen en fjorten(snart femten!) år gammel jente som takker deg for å ha hjulpet henne med å forstå at så lenge du syns du ser bra ut, så er det alt som teller!

    7. De virket bra! Selv sliter jeg med dårlig øyenskygge som bare går av. De fra booby brown skal visst sitte i 16 timer tror jeg det var.
      Men istedet for å bruke foundation, bør du heller kjøpe concealern fra YSL. Den er verdens beste! Fjerner mørke riger under øynene og kviser eller hva det skal være. Og den kan du bruke oppå øyelokket i stedet for foundation, og det blir så mye finere! 🙂

    8. Den var kjempefin, øynene dine er SÅ pene 🙂 Hvordan er den foundationen egentlig? Er den klebete?
      ♥ Lizbethosnes.com – Behind the scenes (ja, jeg kommenterer tilbake!). Min hverdag med mine interesser, og den psykiske lidelsen Anorexia Nervosa. Lizbethosnes.com

    9. Anna Maria: Okei! Det må jeg få notert ned 🙂 Tusen takk for tips!

      Lizbeth: Tusen takk. 🙂 Jeg elsker denne foundationen. Jeg har brukt den i alle år og den er helt fantastisk. Bruker den både under øynskyggen og på leppene og på de stedene i ansiktet som behøver å bli dekket litt ekstra. Poser under øynene eller kviser dekker den også 🙂

      Love: Åh, for en glad-kommentar! Herlighet, her var det mange gode ord å ta inn 😀 Tusen tusen takk til DEG for at du har tatt deg tid til å skrive dette. Slikt er så oppmuntrende og motiverende at det nesten ikke kan beskrives. Jeg blir kjempeglad for å høre at jeg kan være til hjelp på noen områder, foreksempel på inspirasjonsfronten. Det er ingenting som gleder mer! Takk for tidenes tilbakemelding. Håper du følger med i lang tid fremover. Jeg har ihvertfall ingen planer om å gi meg med det første 😀

      Marianne: Mest sannsynlig så synes jeg nok at jeg kler den måten jeg velger å sminke meg på ja. 🙂 Jeg regner ikke med at folk flest sminker seg på måter de ikke liker.

      anonym: Tusen takk for det! 🙂

      Veronika: Tusen takk <3

      Seeliiine: Tusen takk Seline 🙂

    10. Hei 🙂 Ville bare si at både chanel og max factor dyretester :p
      Men det ble ganske fint da, og du har utrolig fine øyne!

    11. ahh, du reddet meg. Har lenge undret på hvordan jeg skal ha øyneskyggen på, har hatt flere “måter” men nå har jeg bestemt meg! Er veldig lik din! hehe, takk xD

    12. Hei Marthe.
      Siden du elsker dyr, vil jeg bare si sminkene du bruker er testet på dyr.. chanel, maxfactor..

    13. hei! Må bare si at du er utrolig pen og har vanvittig rååå stil 😀
      meeen, kan du prøve å bruke litt mindre farge på brynene dine og legge ut bilde av deg med det ? Ikke noe frekt liksom, men er nysgjerrig på hvordan du ser ut uten mye sminke på de:D

    14. Øyenskyggen var utrolig fin! Men kanskje du skal prøve ut litt mer naturlige bryn? Ikke så mørkt og hardt tegna, ikke fult så tykke ytterst og litt mer naturlig form? Bare et tips 🙂

    15. Bare et lite tips: I stede for å bruke foundation før du påfører øyenskygge (som kan føre til at øyenskyggen samler seg i fettete “striper” på øyelokket) burde du heller gå til innkjøp av en øyenskyggeprimer, som gjør at øyenskyggen sitter på i en EVIGHET, i tillegg gjør den også at fargen(e) du påfører blir sterkere/mer pigmenterte, og du unngår at øyenskyggen samler seg i disse “stripene” 🙂
      Jeg kan virkelig anbefale Too faced sin shaddow insurance, som du for eksempel får til 149 kr på beautybay.com <3 😉

    16. A<3: Jeg skal definitivt prøve noen av disse tipsene dere har kommet med angående erstatning for foundation. Jeg hadde en primer før, men den syntes jeg ikke var så god. Jeg hadde sikkert bare ikke et godt produkt da. Denne too faced shaddow insurance, er dette er primer? Den var jo veldig rimelig 🙂

    17. Dyrt er ikke nødvendigvis bra, og selv om Chanel har mange gode produkter (Chanel Vitalumiere aqua foundation er jo FANSTASTISK), så er ikke øyenskyggene deres verdt den prisen.
      Urban Decay har helt fantastiske øyenskygger med både matte og shimmer utvalg til en brøkdel av prisen til Chanel.
      Too faced, MAC, Bobbie Brown, Nars, MUG, Benefit, Sigma og Costal Scents er andre merker som har mye bedre kvalitet og er anbefalt av utallige “beauty-guruer” og make-up artister på nett, og ingen av disse merkene er i nærheten av så dyre som Chanel.
      Så det er jo verdt å sjekke ut disse merkene 🙂

    18. Ja, too faced shaddow insurance er en øyenskygge primer 🙂 Jeg har selv brukt den i litt under ett år nå ca, og er kjempe fornøyd! -Den er veldig drøy i bruk, hehe :)) (Direkte link: http://www.beautybay.com/cosmetics/toofaced/g/shadowinsurance/ jeg bruker den som heter “original” ) <3
      Du kan faktisk kjøpe den fra nelly.com også, men da til 249 kr! - Så det lønner seg åpenbart å kjøpe den fra utenlandske nettbutikker som beautybay.com, som forresten også har gratis frakt 😉

    19. istedet for å bruke foundation så burde du prøve en øyeskygge base fra artdeco , den er utrolig bra og koster fra 79- 110 kroner der jeg har kjøpt den. Den er rimelig og den varer lenge. !

    20. Liker at du har litt variasjon på bloggen 😀 liker det veldig godt faktisk! chanel og dior lover aalt!

    21. Elsker bloggen din, den er veeeeldig ryddig og fin! Du er inspirasjonen min, du har utrolig fin klessmak 😀 du har utrolige fiine øyner! <3

    22. Synes du bruker for mye og for mørk farge på øyenbrynene dine! Tror du hadde vært finere hvis du ikke sminket de så unaturlig :p

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg