KRUGER NATIONAL PARK

God kveld dere! Da var jeg plassert på internettcafè igjen! Jonas og jeg måtte opp 04.30 i natt ettersom dagens safaritur startet 05.00. Vi var så hjemme igjen klokken fem og da var det bare å spurte for å hente dataen og løpe opp til resepsjonen for å få ringt en taxi. Jeg tryglet resepsjonistene om å bestille taxi til meg denne gang ettersom jeg måtte vente i 45 minutt på privatsjåføren i går, men taxi var livsfarlig så da ble det privatsjåfør igjen og 45 minutters venting. Nå er det bare en time igjen til internettcafèen stenger så dette må gå kjapt! I morgen begynner ikke safarituren før klokken tre, så da står jeg tidlig opp for å endelig få noen timer med kommentarsvaring, mailsvaring og ordentlig kvalitetsblogging. Jonas får sove ut i mens, noe han sikkert bli sjeleglad for! Det har ikke blitt mange timene med søvn her nede.

Dagens opplegg var å besøke Kruger National Park. En helt gigantisk park full av alle afrikanske dyr, og planter. Parken er like stor som Holland mente en av guidene så det går selvsagt ikke ann å komme gjennom alt på bare noen timer, men vi fikk sett UTROLIG mye. Jeg tror faktisk at vi fikk sett absolutt alt vi ønsket bortsett fra leopard i dag! Både Zebraer, løver, giraffer og elefanter som jeg hadde så lyst til å se var over alt! Bøfler, neshorn, flodhester, og albsolutt alle dyrene som hører til i løvenes konge. Til og med fuglen fra løvenes konge Sazu så vi! Kjempespennende.


Kjæresteparet på safari!

Håper det står bra til med alle sammen!

37 kommentarer
    1. Nydelige bilder! Kos deg videre der nede!
      Er sikkert verdens største fan av deg, jeg synes du er så nydelig! Du er kjempegod til å blogge, kle deg, lage mat og du virker som en utrolig hyggelig jente! Du og Jonas er også supersøte sammen! ♥

    2. kjempefine bilder. det ser ut som dere har fått sett masse og har det kjempefint, men slutt og stress med bloggingen. det er flott av deg at du vil opptatere masse fra afrika og kanskje føler litt press, men prøv og nyt turen og slapp av. du er på ferie og da er det ikke noe morsomt å stresse

    3. Bra du bryr om leserene dine, men syns du bør ta deg en velfortjent ferie og la bloggen ligge litt siden det er så mye styr.. Vil tru det øydelegg for turen deres!
      Liker absolutt å lese bloggen din og gler meg til det hver dag, men syns du fortjener ein ferie.
      Kos deg på FERIE!!:-)

    4. Så sykt kult! Heldige deg, nok en gang! 🙂
      Men Marthe, du trenger virkelig ikke stresse med bloggen. Ikke la dette ødelegge den fine ferien deres. Fokuser på å kose deg, og la heller bekymringene om bloggen ligge til du kommer hjem. Det er ikke så farlig om du ikke får svart på alle kommentarene, vet du. 🙂 Og det holder massevis med et par blogginnlegg i uken. Tror nok de fleste skjønner hvorfor du ikke får blogget like mye. 😉 Kos deg masse, masse videre, Marthe! <3

    5. tror du er en av få bloggere som bryr deg om å blogge og opptatere ofte når du er på ferie. de fleste hadde gitt faen og sagt at de ikke hadde tid til å blogge. veldig få bloggere svarer på kommentarer og de hadde hvertfall ikke giddet å gjøre det når de er på ferie. de kunne sikkert ikke brydd seg mindre. det er flott av deg å tenke på leserene dine, men nå syns jeg du skal tenke mer på deg selv og jonas og kose dere. bloggen går ingen steder og det gjør heller ikke leserene dine. du kan blogge masse om turen når du kommer hjem, og du trenger ikke bruke tid på å svare på kommentarer når du er i afrika. bruk heller tiden på noe annet

    6. Åh, så utrolig herlig! Har skikkelig lyst til å dra til Afrika, er en drøm. Er så annderledes miljø og mye mer å “oppdage” da. Er nesten som en annen verden, haha! 🙂 Digger bloggen din

    7. Hei! Leste akuratt igjennom mailen min og da fikk jeg denne meldingen:
      Hallo
      Hvor er du? Mitt navn er Miss Vera, ble jeg bare surfer p? denne nettsiden. (martheborge.blogg.no) hvor jeg s? e-kontakt, jeg vil at du skal sende en epost til meg. slik at jeg kan sende deg mine bilder for deg ? vite hvem jeg er.
      savner Vera.
      Kan du vær så snill å svare hvis du vet hva dette er? Leser bloggen din fast, og det var litt skremmende…..
      – Fine bilder forresten! <3

    8. Hei Marthe! Må bare legge igjen en kommentar her på bloggen for å si at du har en kropp to die for!! Seriøst jeg har aldri sett en så P-E-R-F-EK-T kropp før! :O Hvordan trener du? VIL HA KROPPEN DIN! Ellers virker du som en kjempesøt og snill jente med god klessmak. Du og Jonas(?) er skikkelig søte ilag og du har så gode mattips/oppskrifter!
      Men en ting som alltid har irritert meg, mener virkelig ikke å hakke, være frekk eller negativ, er øyenbrynene dine. De er alt for mørke for hudfargen og hårfargen din men de er og ikke helt “riktig” tegnet. Dette er kun ment som et tips til deg som vil få resten av deg til å “falle på plass”, eller hva nå enn jeg skal si.. Klem!

    9. Nydelige bilder, det ser jo helt uvirkelig ut nesten! Men du får lov til å slappe av, nyte ferien og legge bloggen til side, jeg hadde slitt meg selv helt ut hvis jeg var så flink som deg til å blogge, hehe 😀

    10. Johanne: Tusen takk Johanne, for en veldig hyggelig 🙂 Jeg trener ikke så mye nå, men jeg prøver å løpe et par ganger i uken og tar en del situps. Det er i grunn det eneste jeg gjør fast, og av og til drar Jonas meg med på treningssenteret for å løfte litt vekter 😀 Hehe.
      Karina: Ikke sant! Naturen, dyrene, menneskene og alt er så annerledes fra alle andre steder jeg har vært. Helt utrolig å få oppleve 🙂
      anonym og Mari H : Tusen takk for to kjempehyggelige kommentarer 🙂 Jeg skal definitivt nyte ferien og stresse mindre med bloggingen. Jeg har så forståelige lesere at det skal gå fint. 🙂 Men litt blogging må jeg få lov til. Ingen heltopp ferie uten blogging 🙂 Hehe.
      anonym og Kristin: Tusen tusen takk dere to! Snille dere er. <3
      Tusen takk for alle fine ord og tilbakemeldinger! Det betyr mye 🙂 Vi storkoser oss på de ulike safariturene som er lagt opp til oss 😀 -Men litt blogging må jeg få ha tid til. Det er ingen ferie uten blogging ettersom jeg liker å blogge. 🙂 I dag skal vi besøke 100 hvite neshorn og får komme veldig nært dem så det gleder jeg meg ordentlig til! Skal selvfølgelig knipse bilder i massevis. Jeg får ikke svart på absolutt alle kommentarer nå, men dere vet jeg tar det igjen når jeg kommer hjem. Setter stor pris på tilbakemeldingene dere kommer med 🙂

    11. Åå, du e heldige. Eg har vert i Afrika to ganger så ska eg der også neste år. Min stefar jakter så det e derfår me reiser bort der. Eg har faktisk besøkt den parken sjøl. Med brukte kanskje 5 timer der men såg bare en 4del av ann. En helt fantastisk opplevelse. du må kosa deg videre. Kanskje dere drar andre steder i afrika eg har vert. Sist gang eg var der reiste med fust på jakt i en uke. Også reiste med videre til cape-town som var veldi koseligt.

    12. Misunnelig – misunnelig – misunnelig og atter misunnelig !! Nyt turen, sola, varmen, dyrene, naturen, maten, servicen, opplevelsen, lydene og alt. Og del det med oss 😀
      Men det ene bildet hvor en “løvinne” går over veien, og det er masse biler .. er det slik at man kan kjøre egen bil i denne safarien osv? At man da går igjennom en “kontroll” først da i forbindelsen med hva som er i bilen (ettersom at man kan ikkje stole på at alle mennesker har hensikten med å være snille med dyr dessverre, og dekke et område like stort som Holland ikkje er “piece of cake”), også kan da man da bruke den tiden man ønsker på å kjøre rundt selv, knipse bilder og nyte turen? 🙂

    13. Åh, dere er helt utrolig heldige! For en opplevelse det må være! Det første bildet var utrolig fint, men sjiraffen i bakgrunnen.
      Kos dere masse! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg