Mine betakaroten!

Flere har spurt hvilken type betakaroten jeg går på, så jeg tenkte jeg kunne skrive et lite innlegg om akkurat det! To uker før jeg dro til Egypt mottok jeg en helt ny type for å teste disse mens jeg var på ferie. Ettersom solen ikke er så sterk i Egypt på denne tiden av året, ville jeg bruke alle hjelpemidler som var aktuelle for litt ekstra farge.

Jeg har gått på betakaroten før, men jeg har aldri virkelig følt at det fungerte. Etter å ha hørt flere bloggere anbefale denne typen betakaroten, bestemte jeg meg for å teste den selv. Jeg får vel bare si at jeg ble veldig positivt overrasket. Dette er den eneste typen som faktisk har fungert på meg. Jeg hadde ingen tro på at jeg kom til å få farge i den svake februarsola, men det gjorde jeg jammen meg! Mye mer enn jeg fikk da jeg var der i (enda varmere) desember. Så jeg kan ikke annet enn å anbefale dette videre jeg!

Hvis flere ønsker å teste denne type betakaroten så kan de kjøpes fra banneren i sidemargen til høyre her på bloggen. Hvis dere bare blar dere litt nedover og ser til høyre så finner dere banneren der. Det koster 69kr for en pakke med 60 tabletter!

Flere som går på betakaroten?

– Marthe <3

61 kommentarer
    1. Marthe, har du noe tips på hvordan få en fin brunfarge ved bruk av solarium? Burde jeg smøre meg med noe før jeg tar sol? Hva burde jeg gjøre? :S
      Vil gjerne få en fin og jevn brunfarge.

    2. Sara: Ikke smør deg inn rett før du legger deg i solariumet. Da vil du svette mer og fargen du får vil bare legge seg på kremen. Når du da dusjen vil du dusje av fargen også. Det samme gjelder disse kremene man får kjøpt på solsentrene. Man blir dobbelt så brun av dem, men det går også av igjen dobbelt så raskt. Bare sørg for at huden din ikke er tørr så blir du brun. Sørg for å smøre deg med en god krem hver kveld foreksempel 🙂

    3. Sara: Nei det fungerer så lenge du får solt deg 🙂 Men du blir ikke brun av selve tablettene. Det må noen solstråler til 🙂
      motebloggen.com: Jeg var i Hurghada 🙂 Og i Sharm el sheik, naama bay i desember <3
      Bellahopepedersen: Ja da vil du nok få masse farge! 🙂

    4. Lurer på å begynne med det til sommeren, er liksom ikke no vits i hvis jeg ikke tar sol, eller? Pleier bare å knaske masse gullerøtter, funker det, men det blir jo vedlig mange gulerøtter da, haha 🙂

    5. sandra: Nei? Betakaroten er ikke farlig. Det er et kosttilstudd som øker pigmentdannelsen i kroppen slik at du skal få en raskere, mer dyp og varig brunfarge. Det finnes helt sikkert dårlige betakaroten fra useriøse steder som kan gjøre huden mer gul/oransje enn brun, men heller ikke det skal være farlig.

    6. Jeg syns betakaroten er helt supert! Jeg har brukt det to sommere på rad nå, pluss i høstferien da jeg var i Spania. Har aldri vært så brun før 🙂 Og nå skal jeg til Egypt om tre uker, så da skal jeg definitivt begynne igjen!

    7. Anna<3: Nei hvis ikke du skal ut i sola så vil det ikke fungere 🙂 Men hvis du skal ut og reise så burde du begynne på dem 2 uker før du drar for best effekt <3

    8. Jeg har hørt at hvis man betakaroten når man er blek i huden, at man da blir helt orange eller at brunfargen ikke blir noe fin, er det sant ?

    9. Betakaroten er ikke farlig. Men er som alkohol…begrens inntaket.. Forskjellen fra alkohol(hvor man blir fyllesyk) er at man med for mye betakaroten blir orange, og ser ut som en veiarbeider i statens vegvesen.. Men Frk. Borge holder seg tydeligvis under den kategorien, så da går det bra…

    10. Hvis man bestiller betakaroten fra den sida, er det da slik at etter første pakken får man ny pakke hver 2 mnd til en høyere pris, eller kan dette evt avbestilles? Ofte blir det jo automatisk dannet et abonnement når man bestiller slikt, og bare den første pakken er billig.

    11. Kristine Vold: Hvis du ikke ønsker mer enn en pakke så sender du bare en mail til dem og sier at du vil avslutte abbonomentet 🙂 Det er kun første pakke som er til 69kr. Vil du fortsette å motta betakaroten så koster de rundt 270kr. Men det er ikke noe problem å kun bestille en pakke 🙂

    12. Jeg vet hva betakaroten er, ja 🙂 Norske helsemyndigheters kostholdsanbefalinger sier at daglig inntak av betakaroten øker sannsynligheten for dødelighet av hjerte- og karsykdom samt lungekreft. Det er også korttidsvirkninger som vondt i mage, pigmentflekker osv. Leveren blir også skadet.
      Kanskje ikke direkte farlig, men heller ikke lurt å reklamere for til unge og lett påvirkelige lesere, synes jeg 🙂

    13. Selv har jeg bra med pigmenter, og blir veldig fort brun, så trenger ikke disse, men uansett så virker de jo kjempe bra! 🙂 flott at du anbefaler slike produkter. Og jeg er sikker på at Marthe ikke hadde anbefalt disse om de var farlige 🙂

    14. sandra: Joda.. Man dør også av sjokoladespising, te og kornflakes nå til dags. Det er vel svært få ting her i verden som ikke gir økt sannsynlighet for kreft, hjerte og karsykdom, men man kaller det ikke farlig av den grunn. 🙂

    15. Jeg ville bare gjøre deg obs på det, men ser etter dette svaret at det ikke er noe poeng i å prøve. Kosttilskudd kan ikke sammenlignes med vanlig kost..

    16. Line: Jeg går ikke på dem hele tiden, men 2 uker før jeg drar på ferie, mens jeg er på ferie og litt etter 🙂 Når jeg da går på dem tar jeg 1 tablett daglig. <3

    17. Betakaroten er ikke farlig, det inneholder naturlige vitaminer som finnes blant annet i gulrøtter! Så å gå på det rundt den tida man drar på ferie, er ikke skadelig i det heile tatt. Er jo ikke snakk om å erstatte vanlig kost her.

    18. jeg har 2 betakaroten pakker liggende til sommeren, håper jeg får se resultater. har hørt kjempemasse godt om det og håper alt er sant også 🙂

    19. Går ikke på betakaroten, og har heller aldri gjort det. Blir lett og fin brun uten. Men det er nok aboslutt et godt tips for de som har litt svakere hudpigmenter. 🙂

    20. Da hadde jeg bestilt! 😀
      Det er 18 års grense på kjøp av betakaroten så syns ikke det hadde noe å si at Marthe tipset om dette!

    21. Hei! Håper du kan svare meg på det her;
      Jeg skal til syden i sommer, og ønsker virkelig å bli brun mens jeg er der. Jeg er bare 16 år, og lurer egentlig på om det er litt tidlig å begynne på betakaroten? Er det noen bivirkninger, eller får du solflekker av det (jeg har hørt at man kan få det) ? Har lyst til å teste det ut!
      Btw så elsker jeg bloggen din 😉
      Klem <3

    22. Jepp, det gjør jeg! Har flere brett med betakaroten og tar 2 ganger om dagen på sommeren, og det funker så utrolig bra på meg, spesielt da jeg skal til syden! Blir brun med en gang omtrent og jeg blir ikke så fort solbrent 🙂

    23. guro<3: Av disse får man ingen bivirkninger. Verken flekker, eller gul/oransje farge 🙂 Men jeg ville ikke kjøpt betakaroten i utlandet foreksempel 🙂
      Silja: Man må ihvertfall være 18 for å få bestilt fra den siden, men jeg tror ikke det er noe aldersgrense på å ta dem 🙂

    24. Vurdere å kjøpe, vet du hvor lenge de kan ligge uten å “gå ut på dato”? Om jeg kjøper og venter med å begynne på de liksom 🙂

    25. Jeg har denne type betakaroten! Men har kastet “bruksanvisninga”! høhø.. Kan du si når og hvor mange tabletter om dagen? 😛 husker virkelii ikke!

    26. kan du være så snill og legge ut link til siden?
      her hos meg er hvertfall ikke banneret på siden av bloggen.

    27. Hei! Jeg bestillte betakaroten fra den banneren din tidligere i dag, men da jeg trykkte bestill kom det bare opp en blank side hvor det stod øverst til venstre at bestillingen var godkjent eller noe… Betyr det at jeg får regning i posten da når betakarotenen kommer? 🙂

    28. Hvordan sier man opp abonnentet? Kan man gjøre det etter bare å ha motatt første pakke? 😀
      Vurderer å prøve ut den typen som du bruker siden jeg selv skal til syden

    29. Anne: Man må sole seg når man går på det. Man blir ikke brun av selve tablettene men de får i gang pigmentene i kroppen slik at man blir raskt brun så fort solstrålene treffer huden 🙂

    30. Høye doser med betakaroten øker faktisk risikoen for lungekreft. Referanse: Kåresen og Wist: Kreftsykdommer.

    31. Hei! jeg vurderer å bestille disse, men på den nettsiden man bestiller på, får man bare en pakke, eller er det et abonnement?

    32. Hei!
      Veldig gammelt innlegg ja, men jeg kom over det, og siden jeg har bestilt de samme, så må jeg bare spørre; hvor lang tid tok det før du fikk dem ?
      Jeg har liksom ventet i en evighet nå, og det er kun to uker til jeg reiser .. :/
      Takk for svar ! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg