4 retters på gladkjøkkenet!

Da var det klart for litt mer matfristelser på www.martheborge.blogg.no! Passer det seg ikke å bli sulten nå, så ville jeg klikket meg ut fra denne siden med det samme. Hoho! Gårsdagens meny på gladkjøkkenet besto av en fire retters, og absolutt alt sammen falt i smak. Det var full fest i munnen for å si det mildt.

>Annika< og jeg havnet på gruppe med et kjempehyggelig par. Vi tok ansvaret for første hovedrett og dessert, mens det andre paret tok seg av hovedrett og andre forrett. Et kurs som dette varer fra 18.00 til 22.00 og koster 800kr. Det er verdt enhver krone da man lærer hvordan man lager sitt livs måltid, man får med oppskriften hjem og all mat + brus er inkludert. Her får man virkelig noe for pengene!  

Gladkjøkkenet har også et opplegg fra mandag til lørdag hvor minst 10 personer kan ha hele lokalet for seg selv med valgfri meny. For mer informasjon om det, kan dere kontakte Charlotte på [email protected].


I gang med desserten!


Hva kan dette være til tro?


Nesten ferdig..


Pynting av dessert-tallerkner.


Annika i gang med å legge opp til første forrett.


Pynting og stelling av andre forrett..

RESULTAT..



Her må jeg ærlig innrømme at jeg var livredd. Det var nesten så jeg trodde dommens dag var kommet da jeg skjønte at dette skulle spises. RÅTT REINSTYRKJØTT? -Og med tyttebær som jeg ikke kan fordra? Jeg tok en så liten bit som det overhode var mulig å få på gaffelen, tok den forsiktig inn i munnen og buste ut med “WOW!”. Jeg har aldri vært så sjokkert over en matrett før. Det var så godt! Helt ufattelig hvordan litt pesto, tyttebær, rått reinstyrkjøtt og pepperrotkrem kan smake så fantastisk sammen. Det var faktisk denne retten som overrasket meg aller mest! SKAL lages igjen!


Forrett 1 – Reinstyr carpaccio med basilikum persto, pepperrotkrem og kurvertbrød.


Og med disse brødene til da.. Jum jum JUM!


Forrett 2 – Varmrøkt ørret med ristede pinjekjerner, syrlig salat og urterømme.


Supergodt sammen! Hvem skulle tro at jeg likte pinjekjerner!?


Hovedrett – Fløtegratinerte poteter og…


..Helstekt elgfilet med rosin og rødløkskompott, og skogssoppsaus.


“Mmm så mørt og Oh my god”, var å høre fra alle bordets kanter..


Dessert – Creme Catalanene med sitrussalat og brungebørcoulis.


HELT utrolig!

Fristet et lignende besøk?
Ring 38174144 for bestilling eller send mail til
[email protected]

– Marthe <3
   
      Besøket er sponset

22 kommentarer

Siste innlegg