Splitter ny Nokia Lumia 800

For noen uker siden mottok jeg en helt ny Nokia Lumia 800 mobil som ikke engang var kommet ut på markedet. Jeg har nå testet den over en stund og må bare si jeg er døds fasinert. Jeg har aldri vært borti noe så fancy før! Det er så utrolig hvor langt teknologien er kommet. Jeg husker fremdeles da jeg satt med min første mobiltelefon og spilte det eneste spillet som eksisterte, snake. Fargeskjerm var det ikke snakk om!

Nokia Lumia 800 er Nokias aller første Windows mobil. Den er bare så vidt litt større enn en iphone 4 og er i sort polykarbonat. Et materiale som er nærmest uknuselig. Skulle du likevel være redd for å knuse den, følger det med et beskyttelsesdeksel.

Det viktigste for meg med en mobil, er at det er enkelt å skrive meldinger med den. Touch tastaturet skal være oversiktelig og stort nok til at fingrene treffer den tasten jeg ønsker å treffe. Det går uten problemer med Nokia Lumia. En annen ting jeg setter øverst på viktiglisten, er internettet. Det skal gå kjapt og enkelt for seg å surfe på internett. Nokia Lumia 800 har raskt nettverksforbindelse i form av turbo 3G. Selv har jeg brukt Internett Explorer 9 som er en effektiv nettleser.

Favoritt funksjoner 
1. Denne telefonen har noe som heter Mix Radio. Det fungerer slik at du forteller mobiltelefonen hvilke sanger du liker, så kommer telefonen opp med et forslag til en spilleliste den tror vil falle i smak. Ganske genialt spør du meg. I tillegg til det, forteller mobilen deg om de kommende konserter i nærheten av deg og skulle du ønske å bestille billett, kan du gjøre det på billettservice direkte på mobilen. Dette er alt helt gratis.

2. Ettersom Nokia Lumia er en windowsmobil er det støtte for xbox live på telefonen. Det følger ikke med så veldig mange spill på selve mobilen, men man kan enkelt legge dem til i Xbox-appen. Du kan prøve alle spill gratis før du eventuelt kjøper dem for 10-20kr.

3. Mobilen har også en funksjon kalt Nokia kjør. Dette programmet fungerer som en slags gps med taleveiledning. En dame forteller deg på norsk hvor du skal kjøre for å finne frem og alt blir forklart svær tydelig. Denne funksjonen er også gratis!

Alt i alt..
Alt i alt har jeg fått inntrykk av at dette er en funskjonsrik telefon. Jeg har mye mer å sette meg inn i for å ane hvor mye den har å by på. Nokia Lumia 800 har kontorapplikasjoner og sikkerhetsløsninger, den har morsomme spill og masse underholdning, et kamera som filmer med HD oppløsning og som knipser bilder med 8 megapiksler oppløsning. Den er veldig brukervennlig, har god lyd og musikktjenesten spotify. Ja så er den jo FLOTT å se på! Dere kan lese mer om mobilen om dere ønsker det på facebooksiden HER.

NB: Dere kan nå vinne denne mobilen ved å delta i en konkurranse blogg.no arrangerer! Få muligheten til å vinne en splitter ny Nokia Lumia 800 HER.

Noen som er fristet til å kjøpe ny mobil?

– Marthe <3

          Annonse

19 kommentarer

Siste innlegg