APEHUSET – SARA GRUEN

Hmm! Hva skal jeg si om denne boken da.. Den er ikke dårlig. Overhode ikke. Den fanget bare ikke min interesse. Ettersom jeg er en liten dyreelsker, trodde jeg denne boken skulle være midt i blinken for meg. Slik ble det desverre ikke. Jeg hadde vel litt for høye forventninger da “Vann til elefantene” av Sara Gruen var så fantastisk. 

Denne nådde definitivt ikke opp. Boka handler om en ung forsker, en journalist og selvsagt disse apene. Apene får i begynnelsen av boka hjemmet sitt bombet og forskeren ved hjemmet blir skadet og sendt på sykehus. Mens forsker Isabel ligger lykkelig uvitende i sykesengen, forsvinner bonboene (apene). Her kommer journalisten John inn i bildet, som svært gjerne vil finne ut hvor dyrene er blitt av.

Både John, alle andre journalister, og Isabel selv undersøker hardt og bruker alle døgnets timer på å finne ut hvor bonboene er. De leter lenge uten hell, men plutselig dukker apene opp i tvserien “Apehuset”. En tvserie som viser seg å bli en kjempehit.

En episode av Apehuset går stort sett i at apene bestiller take away mat, spiser, har intime stunder og sender Isabel tegnspråkmeldinger om at hun må komme for å hente dem. Det blir ganske kjedelig i lengden og spenningsfaktoren synes jeg er lav fra første til siste stund. Det er mye fokus på andre ting enn selve apene noe som for meg gjør hele historien kjip og langdratt. -Men igjen.. Det er jo ingen dårlig bok. Den er informerende og lærerik, men langt ifra like rørende som Vann til elefantene.

Terningskast 3 fra meg!

– Marthe <3

10 kommentarer
    1. Jeg ble også skuffet,for jeg hadde skyhøye forventninger…
      Men en jeg kan anbefalle som jeg har lest flere ganger som
      overhodet ikke er kjedlig er:”Vindens skygge”,en helt utrolig roman…
      Synd den ikke blir filmatisert,han vil ikke at den skal filmes…
      Forfatteren er Carlos Ruiz Safone.

    2. bare lurer på en ting, håper du kan svare!
      du og kristinabe var jo ganske så gode venner for en stund siden, så hadde jeg håpet på at du kunne skrive hvorfor dere aldri er sammen lengre eller?
      hehe 🙂

    3. jeg leser aldri bøker men når det først er bøker som intresserer meg er det sånne som handler om bortføringer og krim og spenningsbøker 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg