Svar – DEL 1

Her kommer første svarrunde! Det blir nok noen runder til..

Kan du fortsette med Moutfit på video?
Ikke hver dag, men kanskje en gang i blant ja.

Her dere flytta inn i det nye huset, enda? Og kommer det bilder?
Vi starter innflyttingen 26 oktober! Så nå er det ikke lenge igjen. Bilder kommer så fort leiligheten er innredet og fin. Gleder meg!

Hvor lenge har du og Jonas vært sammen?
28 oktober, 2 år! Tiden flyr..

Går du på skole?
Nei jeg har tatt meg et friår for å forhåpentligvis skaffe noe av skolelysten tilbake til høsten. Jeg har allerede hatt tre fantastiske måneder av det, og jeg skal virkelig nyte de neste!

Hva har du i sminkepungen?
Det har jeg skrevet et innlegg om HER.

Hvor vil du bo i fremtiden?
Bor jeg i Norge, så vil jeg i hvert fall bo i nedre del av landet. Skal jeg bo i utlandet så vil jeg helt klart til varmen. Men det blir nok som pensjonist!

Hvordan fikk du den blonde fargen du hadde på håret før?
Å gå fra sorthåret til plationa blond tok et godt år å få til. Jeg startet med avfarging hos frisøren og fikk oransje hår. Noen elsket det, andre hatet det. Jeg elsker fargen nå, men hatet den da jeg hadde den selv.. Typisk. Fra oransje startet blekingen med striper og stripebleking holdt jeg på meg i et veldig godt år hos frisør før håret var ordentlig platina blondt uten gulskjær. En LANG, kjedelig og dyr prosess.

Hva synes du om at leserne kommer å hilser?
Det er det koseligste. Mye hyggeligere med lesere som kommer bort å hilser, eller vil ha bilder, enn lesere som bare ser og gjerne peker. Hehe, jeg vet jo ikke om dere kjenner meg igjen pga bloggen eller om dere peker fordi dere synes jeg ser dum ut. Veldig veldig hyggelig med hilsing!

Din absolutte favoritt innen mat, godteri, kaker, desserter osv?
ÅH. Jeg tror ikke jeg kan velge mellom misslykket sjokoladekake, gulrotkake, ostekake (bestemors oppskrift) og marengskake når det kommer til desserter og kaker. Av godteri må jeg alltid ha litt av alt. Litt chips, litt sjokolade og litt smågodt. Å gud matfavoritt kan jeg ikke velge. Det er alt for mye godt!


 
Hvilke planer har du for studie/jobb videre?
Etter at jeg skrev dette innlegget om hva jeg ville bli og om dere kunne komme med kommentarer til hva dere trodde jeg ville passe som, har jeg plutselig alt for mange ønsker! Det var ikke et eneste forslag som var “dumt” av det dere kom med. Så nå må jeg bare sette meg ned og vurdere hva som passer meg aller best. Jeg er som dere helt sikkert vet dyrefrelst, så å få jobbe med dyr er virkelig en drøm.

Favoritt tv-serie?
Hmm. Jeg ser ikke på noen serier jeg. Det eneste jeg synes er gøy på tv nå for tiden er dyrepasserne, idol og dagens mann. Haha!


Senkveld med Thomas og Harald er heller ikke dumt. Haha!

Har du en artist/gruppe du liker veldig godt?
Nei. Jeg liker Rihanna og beyoncè. Ellers er jeg ingen storfan av noen artister. Haha, jeg var faktisk på en konsert i Oslo spectrum i forfjor? Men jeg husker ikke engang om jeg så Chris Brown eller Neyo! Haha, hvor galt er det? Kanskje dere kan fortelle meg hvem av dem som var i Oslo på denne tiden?

Hvordan var karakterene dine på ungdomskolen?
Jeg husker faktisk ikke helt. Enten så var snittet 4,4 eller så var det 4,8. Helt sikkert ikke sistnevnte. Jeg kan i hvert fall ikke huske å være så flink på ungdomskolen.

Hva ønsker du deg mer enn noe annet akkurat nå?
Hmm. Jeg har egentlig ikke noe jeg bare MÅ ha for øyeblikket, men nytt kamera og ny pc ville vært supert..

Har du lyst å flytte tilbake til Stavanger en gang, eller trives du best i Kristiansand?
Om jeg bor i Kristiansand eller Stavanger er i grunn det samme for meg. Jeg synes Stavanger er en finere by og nesten hele familien min bor her. Jeg har også noen venninner fra barndommen her, så å studere i Stavanger hadde ikke gjort meg noe!

Konfirmerte du deg i kirka?
Ja det gjorde jeg. Hånes kirke.

Jeg lurer bare på åssen du og Jonas har det sammen? Krangler dere av og til?
Vi har våre småkrangler vi også selv om jeg ikke skriver om dem på bloggen. Vi kan krangle om hva vi skal spise til middag, men svært sjeldent om større tema. Vi er veldig ofte uenige, det er vi. Men kanskje det bare er bra? 

Hvilken kjendis av gutter synes du er kjekkest?
Jeg er hemmelig forelsket i fotballspiller John Carew. Hoho..


Så han da han var på senkveld med Thomas og Harald og da var jeg frelst.
 
Hva er det som gir deg motivasjon til å blogge?
Stort sett dere. Kommentarene deres, ønsker fra dere angående tema jeg kan blogge om, og hyggelige mail fra dere gir meg masse masse motivasjon. Ja og å se statistikken stige fra uke til uke. Det gjør meg sjeleglad.

Hva komme vi aldri til og se deg i?
Slengbukser. Aldri aldri aldri.

Hvor mye kostet skinnbuksene du kjøpte på New Yorker?
300 kr. Har dere lyst på en skinnbukse i høst? H&m har skinnbukser i brun og sort til 200kr. Cubus har skinnbukser i blå og rød til 400kr. Lindex har også noen i lilla om ikke jeg tar feil. Prisen på disse vet jeg ikke. Kappahl har også noen i sort og Bikbok har helt sikkert også sine varianter. Kan noen tipse meg om dere ser hvite skinnbukser noe sted?


 
Hvor mange lesere har du daglig?
Mellom 8000 og 10 000 lesere. Søndager har alltid best leserantall.

Har Jonas vært i militæret før?
Nei der slapp han billig unna gitt. Astmabarn han også akkurat som meg.

Har du dyr?
Nei jeg har kun en katt som vi passer fra dyrebeskyttelsen, men etter halvannet år ser jeg på henne som vår selv om hun ikke er det.

Har du alltid hatt langt hår?
Nei, ikke da jeg var liten! Da var det bobb og pannelugg.
 
Hva var favorittfaget ditt?
Hm. Kanskje historie? Vi hadde nemlig en genial historielærer.

Hvor høy er Jonas?
1.82.

Har du din egen hest og hvor ofte rir du?
Jeg har ikke min egen hest lengre nei. Jeg har hatt tre hester tidligere. To egne og en på helfor sammen med ei venninne. Nå rir jeg kun når får tilbudet om det. Men jeg kunne gjerne hatt en hest på halvfor!

Hvor lenge har du hatt bloggen?
Et halvt år i går! ÅNEI jeg glemte å feire det ordentlig! Jeg får bake kake i dag eller noe da..

Er det greit hvis noen “stjeler” litt av klesstilen din?
Stjel alt dere vil! Jeg skriver ikke hvor klærene er fra hvis jeg er redd for at noen skal kjøpe det samme. Det er bare hyggelig.

Hva syns du om de andre toppbloggerne? De på topp ti for eksempel?
Jeg leser faktisk ingen av dem! Jeg leser flest blogger som  ligger under andre domener. Favoritter er fremdeles ulrikke lund, lene orvik, elise Bahia, fotballfrue og Annette Haga. Det er disse jeg MÅ innom hver eneste dag.

Når begynte du å gå med høyehæler sånn fast på en måte?
Jeg startet sånn smått med det i andre klasse på videregående. Etter dette ble hælene bare høyere og høyere, og mer og mer behagelige. Nå synes jeg nesten alt er behagelig. Kunne sikkert gått på fjelltur i høye hæler jeg..

Hvor høy er du?
Fremdeles 1.62.

Når begynte du å drikke?
Jeg drakk min første rusbrus i 9 klasse, men begynte ikke å gå på fest før sommeren til første. De begynner vel mye tidligere nå tenker jeg.

Gikk du på noe sport da du var ung? Fotball, hånball?
Jeg turnet i mange mange år. Før dette gikk jeg på ballett og etter det spilte jeg håndball i flere år. Ja så red jeg litt da jeg var liten også, men begynte ikke med hest i det store før jeg flyttet til Kristiansand. I Stavanger red jeg mest på rideskole både på Klepp og på Ålgård.


Fine Billy Umulis..

Er du mest sjenert eller utadvent?
Jeg tror faktisk jeg må settes i en mellomting kategori. Jeg er verken sjenert eller utadvent så da må jeg vel være en mellomsak?

Vært mobber eller blitt mobbet?
Ingen av delene. Håper jeg!

Hvor mye tid går til bloggen?
Minst 3 timer hver dag. På en slapp søndag kan jeg godt sitte hele dagen bare med kommentarsvaring, blogging og ikke minst mailsvaring.

Hvem får du til å ta outfit bildene av deg?
Stort sett mamma eller Jonas. Neida, de blir aldri lei! Haha.

Topp fem filmer?
Det har jeg skrevet et innlegg om HER.
 

Må nok tilføye the resident ja!

Hva synes dere?

– Marthe <3

24 kommentarer

Siste innlegg