Moutfit – 02.10.11

Speilrefleksen min tar bilder som et ubrukelig digitalkamera for tiden! Bildene blir helt utydelige og grå i fargen enda til at det bare står på auto. Jeg tror det synger på sitt siste vers etter 2 harde år.. Det samme gjør i grunn dataen min, men det er mer forståelig ettersom den snart er 6 år gammel! Love acer <3 Ellers kom jeg akkurat hjem fra en HARD treningsøkt. Nå skal Jonas og jeg lage oss noe deilig taco etterfulgt av grønnsaker med dipp! Ønsker dere alle en fortreffelig søndagskveld!


Skjønner dere hva jeg mener? Håret mitt ser gul/grønt ut og det er det faktisk ikke! Ellers blir bildene mye mer uklare enn de har vært før. Kanskje jeg bare er uheldig med lyset hver eneste dag? Haha.


Både skjerfet og veska ser blå ut på bilde, men er egentlig helt sort. Håret er totalgult her også. Åh, jeg blir gal jeg.. 

Har dere et nytt kamera å anbefale meg?
Og har noen peiling på hvilket kamera Elise Bahia bruker?

– Marthe <3

49 kommentarer
    1. Jeg bruker nikon d3100 og er utrolig fornøyd med det! Skal du ha brae bilder går det ikke ant å bruke auto 😉 Da bestemmer kameraet selv hvordan bildene blir, og det er fotografen som er sjefen 🙂

    2. Jeg bruker Nikon D5100 og det har kommet ut i best i test, OVER Canon EOS 550D og de der, så anbefaler Nikon D5100! Koster 6000,- + minnekort på 500,- men det er absolutt verdt pengene!! Anbefales på det sterkeste 🙂 Nikon er også et enklere kamera synes jeg + at kamerahuset er mindre og designet til Nikon er finere enn Canon sitt, mener jeg!

    3. sv; your welcome, skjønne<3 det er jeg litt usikker på, fordi jeg ikke har kameraet selv, men noe rundt 4999-6000 tenker jeg. men det er absolutt verdt pengene! så fort jeg har penger er dette kameraet mitt:-D hihi
      <3 vaaali

    4. Kjempefint anntrek!!! digger stilen din! 😀 hvor er veska di kjøpt? den du har på bildet asså! 😀 Btw. du er utrolig vakker xD

    5. Amalia: Jeei! 😀
      Elin Henriette: Bildene blir hundretusen ganger finere med speilrefleks enten du har på auto eller ikke. Ihvertfall med mitt. Ettersom jeg ikke kan noe med kamera er det en super knapp å ha!
      vshnc: Tusen takk! Du den har jeg stjelt fra min gode venninne Kristine så det vet jeg jammen ikke 😀 Hehe!

    6. fin antrekk. jeg er også på utkikk tter nytt kamera! men over til et heelt nnet spm, jeg digger nelly skoa du har kjøpt, elsker de! men siden jeg er så liten spørst det om det ikke kommer til å se litt rart ut på meg. jeg elsker høye hæler å går med det så mye jeg kan, men lurer på om de skoa hadde blitt for klupete for meg. lurer derfor på Hvor høy er du? du kler dem jo så fint! 🙂

    7. Anbefaler Canon EOS 550d, er kjempe fornøyd med det 😀 Tar veldig gode og klare bilder 🙂 Koster mellom 4500-5500 tror jeg.

    8. Ååh skulle ønske du blogget 4-5 ganger om dagen som før 🙂 Ikke fordi du blogger dårlig, men fordi jeg klikker meg inn så ofte ;p

    9. Kommer an på hvor mye du skal bruke på det, men til ca 4tusen får du et ganske bra et! Nikon D3100 er ganske bra, og lett å bruke! Men objektivet har en del å si for hvordan bildene blir også 🙂

    10. Åååå jeg kjenner jeg blir irritert! For du skjønner det kjære, søte Marthe, det er nemmelig ikke så vanskelig! 🙂
      For det første: Man kjøper ikke et dyrt speilreflekskamera om man skal bruke autofokus! ALDRI. Er ikke vits i å ha et slikt kamera om man bare bruker auto, da kan du likesågodt kjøpe et billig digitalkamera. Et speilreflekskamera har såå mange funskjoner og innstillinger at det er en skam å bruke auto! 🙂
      For det andre: Bruk manuell innstilling. Der kan du justere alt av fargetoner bare ved noen enkle klikk. Juster hvitbalanse (farger), fokus (auto eller egenjusterbar), ISO (lys og kvalitet), blendertall (fokus og detaljer) og lukkertid (bestemmer hvor lenge lukkerhullet skal sleppe inn lys)!
      Med desse tipsene over er du allerede en verdig eier av speilrefleks. Ingenting feiler kameraet ditt, det er bare feil innstillinger! 🙂
      Får håpe du skjønner det bedre nå og at jeg er til hjelp! 😀

    11. Forresten! Blendertallet er f’en på skjermen. Lukkertallet er vedsidenav blendertallet på skjermen. ISO har gjerne en egen knapp. Hvitbalansen lager du til på menyinnstillingene.

    12. Anonym: Haha, jeg aaner jo ikke hva jeg skal gjøre med verken hvitbalansen, ISO, blendertall eller lukketid så da er jeg vel like langt 😛 Synes bare det er så rart at kamera har tatt så flotte og fargerike bilder på auto i et og et halvt år, og nå blir det bare som dette. Jeg trodde ikke instillingene skulle ha noe å si når jeg satt det på auto?

      🙂

    13. Vist du har kameraet på auto, så er det mest sannsynelig lyset ute som gjør det. Vist du i det minste vrir det ”hjulet” til P, da kan du bestemme selv om det skal være blitz eller ikke, og noen andre innstillinger. Men aller helst burde du ha den på M, der kan du stille alt inn selv.
      Og vist du vil kjøpe nytt kamera, vil jeg anbefale Canon EOS 1100d, selv har jeg Canon EOS 1000d, men en venninne av meg har 1100d, og det er kjempebra og filmer i HD!

    14. Mener å huske at Elise Bahia akkurat fikk canon 1100D, men det står sikkert på bloggen hennes 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg