På høye hæler over Grønland

God morgen alle sammen!  Dere er så flinke til å kommentere for tiden. Vanvittig  gøy med så mye tilbakemelding på innleggene mine. Dere er gode! Som noen kanskje har fått med seg satte jeg i går og lagde en ny kategori for hvert reisested jeg har vært i år. Jeg fant ut at “reise” kategorien ville bli ganske stor og uoversiktelig med tiden. Nå ligger reiseguidene mine og alle utenlandsreiser også under disse nye kategoriene. Dagens første innlegg får bli en ny bokanbefaling. Her i Stavanger pøser regnet ned så moutfit bilder får jeg ta under et lite opphold!


Sånn så jeg ut i går kveld. Hoho, på med ansiktsmaske!

 
På høye hæler over Grønland
 
“En krysning mellom Bridget Jones dagbok og Sex and the City”, har boken fått som respons av Oppland Arbeiderblad. Selv synes jeg nok at boken kun kan sammenlignes med Bridget Jones historien. En vanvittig morsom historie. Siri Østli, forfatteren av denne romantiske romanen har vært utrolig flink til å skrive levende og morsomt. Jeg fant meg selv i å skratt le flere ganger i boken.  Lo jeg ikke så smilte jeg definitivt. I boken “på høye hæler over Grønland” får vi høre om hovedpersonen Sofie som bor i en mindre pen leilighet på Grønland i Oslo. Hun blir skildret som ei småtykk ung dame på 30, som mer enn gjerne spiser gårsdagens pizza og øl til frokost.  Sofie lider av kjærlighetssorg og får ikke den store støtten fra verken moren, søsteren eller venninnen Iselin. Moren mener hun er for lett på tråden, og at dette er årsaken til at hun stadig blir dumpet. Søsteren skal gifte seg med perfekte “Marius” og venninnen Iselin har nok med seg selv. Hun har nemlig et farlig forhold på gang med hennes gifte sjef som har like mye testosteron som en 15år gammel gutt. På toppen av det hele forsvinner faren til Sofie og det hele blir bare et stort kaos.

Det ble en utrolig underholdene historie, med en rekke hysterisk morsomme beskrivelser. Boken er på 462 sider. Litt lang etter min smak, men den forsvant fort likevel. Anbefales for jenter i alle aldre, som liker å lese humoristiske bøker preget av kjærlighet og drama. Terningskast 5.

Har du lest den?

– Marthe <3

18 kommentarer
    1. men du har jo ikke london der. drev å letet etter det i en time igår. skal der selv, så trenger tips:)

    2. Litt over halve, men synes den ble litt for kjedelig og lang i lengden. Men tror jeg skal gi den et forsøk til når jeg drar til syden nå snart.
      Kan du forresten lage en kategori om bøker? Jeg elsker bøker <3
      F.eks ; Bøker du kan ha med til syden
      Bøker du bør styre unna
      Bøker jeg elsker
      Du skjønner sikkert tegninga 😀
      Ha en superfin Mandag!

    3. hvorfor er det bilde av sophieelise i designet ditt? under kategoriene? 🙂 elsker bloggen din og er innom den minst 3 ganger til dagen! Elsker at du oppdaterer så mye!!

    4. Oline Rørstad Bredeli: Ja jeg skal lage en kategori om bøker med en gang! Blir nok mye der i fremtiden 😀 Tusen takk for tips. Slikt er super inspirerende 🙂

    5. Har du noen gode råd til å få ren hud? Jeg vet at du er over puberteten og sikkert ikke sliter så mye med kviser lenger, men har du noen gode råd som du brukte da du var i ungdomsalderen? 🙂 Du har så utrolig fin og ren hud

    6. Høres ut som en bra bok!
      Men jeg lurte på om du kunne hjelpe meg litt. Jeg skal begynne på særemne snart, så jeg lurte på om du kunne gi meg tips eller råd til bøker jeg kunne valgt?
      Sliter veldig meg å finne en bøker, er så usikker på hva jeg vil lese også.

    7. Hvor blir det av trenings-Marthe og gøye-Marthe? For tiden er det bare bok-Marthe noe som begynner å bli litt kjedelig i lengden! Det er selvfølgelig kjempegøy det også, men savner gamle Marthe!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg