To små kupp!

I går kjøpte jeg meg to nye bøker. Jeg planlegger en 2 ukers lang egyptferie i desember og da skal jeg jammen meg ha en hel koffert full av bøker med. Minst. Må nok hamstre på bøker inntil den tid! Jeg har allerede fått en hel del boktips av dere, men hvis noen føler de har flere, så setter jeg stor pris på det!

Jeg er av den typen som ikke liker krim. Jeg liker bøker som kan lære meg noe. Gjerne fra tidligere kriger eller om andre samfunn. -OG jeg liker bøker som jeg kan drømme meg bort i. Typisk jentebøker med masse kjærlighet, shopping og ferieliv. Bøker man blir alt annet enn deprimert av! Her er mine to nye kupp..


Begge bøkene ser ut til å gå under “lære noe” kategorien min.


Begge kjøpt på Norli. Morgen i Jenin til 149kr og Wassmo boken til 129kr.


Neste bok jeg skal begynne på blir denne.


Ja så kjøpte jeg meg et smykke fra Kappahl. Det var på 30% så det kostet vel rundt 90kr.

Nå drar jeg til byen for å møte ei venninne!

– Marthe <3

73 kommentarer
    1. Hehe, det går fint! 😀 Bra du koser deg!!
      Jeg har en bok du MÅ lese!! Den er helt fantastisk vakker. Fineste boken jeg noen sinne har lest, og den er helt sann.. Idas dans av Gunnhild Corwin. Google it!
      Det handler om en jente som er 18 år, som får leukemi. Handler om kjærlighet, glede, sorg, alt livet dreier seg om. Har bare ett ord å si; VAKKER!
      -Les den! fikk den selv anbefalt og leste den ut på 2 dager..

    2. Morgen i Jenin er bare helt utrolig. Den er så gripende og vakker. Du bør glede deg til å lese den, tror ikke du kommer til å glemme den så fort 🙂

    3. Hei. Jeg vet ikke helt hvilke bøker andre har anbefalt deg tidligere, men jeg kan i hvert fall anbefale deg en av de aller beste bøkene jeg noen gang har lest. Boka heter Shantaram. Den er på ca 900 sider, så det kan virke ganske tung, men jeg kan love deg at du vil bli fenget fra første stund! Handler blant annet om hovedpersonens liv som doktor i slummen i Mumbai i India… KJEMPEBRA bok!! Håper du går til innkjøp av den i nærmeste framtid, du vil ikke angre 🙂

    4. Fine kjøp! Jeg leste en bok som heter “brente skygger”. Den er kjempe bra! Det er en sånn “lære noe” bok da 🙂

    5. Har du noen skikkelig jente bøker å anbefale? Med kanskje litt drama å sånt? 🙂
      Skal sitte på fly i 30 timer på søndag så da er det ihvertfall greit med noen bra lesestoff:)

    6. Alle shopoholiker bøkene er verdt hver eneste krone ! Anbefales på det sterkeste + at det et en skikkelig jentebok som du kan virkelig drømme deg bort i ! 🙂

    7. Lurte egentlig bare litt på hva framtidsplanene dine er? Skal du studere, og i så fall hva? Hva vil du bli? Studerer du nå egentlig?
      Elsker bloggen din! Klem

    8. DU er herlig Marthe:D elsker deg og bloggen din!! har sagt det før og jeg sier det igjen, du er helt rå på oppdateringer. utrolig flink er du, ALLTID et nytt innlegg, hver gang jeg klikker meg inn her. keep up the good work:D

    9. jeg anbefaler boken “idas dans” på det sterkeste! Hvis du ikke har lest den så burde du gjøre det! Elsker bloggen din forresten! Og deg da selvfølgelig<3

    10. åhh, du må lese “jeg lever!” 🙂 den tror jeg du kommer til å like! helt utroolig bra bok og leser den for andre gang nå..

    11. jeg er helt fortapt i boken drømmehjerte, og hvis du ikke har lest den da anbefaler jeg den på det sterkeste!!
      God helg! <3

    12. du må lese “tusen strålende soler” 🙂 veldi bra bok! den handler om livet til to damer i phakistan.. du kan vell kalle den “en bok du lærer noe av”, hehe 🙂

    13. Siden du liker jentebøker så lurer jeg på om du har vært borti bøkene til Jill Mansell noen gang? Meget høy chick-lit faktor, jeg sluker 2 på 5 dager om jeg har tid. Elsker bøkene hennes, men ikke mange bokhandlere som har dem, men på gardemoen og noen utvalgte bokhandlere har dem! Bare å gå på jakt! 🙂

    14. Du MÅÅ kjøpe triologien om “DØDSLEKENE”!! Den er døds bra. Blir helt hekta fra begynenlse, å sitter nesten å griner når du e ferdig med alle 3 bøkene.. Anbefaler på det sterkeste! 😀

    15. Hei Marthe,
      Kjapt tips til deg som elsker bøker.
      Har du lest “Øya – Victoria Hislop” ?
      Hvis ikke, bør du virkelig lese denne. Veldig god bok.
      🙂
      W

    16. Jeg leser en serie, romanserie, som handler om en jente som kommer fra en fattig familie og som alle ser ned på pga hennes ”rang”. Serien omhandler tidlig på 1900-tallet og er utrolig bra etter min mening. I denne serien følger vi en jente som heter Elina og følger henne gjennom hverdagen og hvordan hun finner sin sanne kjærlighet 🙂 en serie jeg hvertfall ble hekta på!! Serien heter Villblomstrer 🙂
      Mvh. Marie 🙂

    17. Hvorfor låner du ikke bøker på biblioteket istedet? Mye billigere, ihvertfall i lengden..
      Å låne bøker er gratis på mitt bibliotek! Når du en gang skal flytte for deg selv, er det lurt å ikke ha så mye bøker med! Tar plass, altså, virkelig..

    18. Hei! Bøkene til Lauren Conrad er kjempegode! Spesiel morsomt er det hvis man har sett på “The hills”, men det er ikke et must selvfølgelig.
      Bøkene finnes bare på engelsk da, men det er hvertfall 2 eller 3 av de, husker ikke helt. Serien heter L.A Candy.

    19. Så fint smykke! Jeg liker veldig godt krimbøker, men fikk netopp en bok som heter “Saras nøkkel” Av Tatiana de Rosnay.. Dette er en bok du lærer mye om! 🙂 Ikke krim i det hele tatt..
      Ha en fin helg!

    20. åååå, eg blir så glad kver gang eg lese bloggen din, begynne alltid å smila av det gode humøret ditt 🙂
      den e så inspirerende!
      syns virkelig du fortjene 1. plassen!!
      du e bare heilt fantastiske å nydelige<3
      aldrriiiiii slutt å blogg.
      denne bloggen e det fusta eg går innpå når eg skrur på dataen, stå på! du e best 🙂
      klem

    21. Hvis du liker bøker du kan virkelig lære noe av, så vil jeg anbefale “Tusen strålende soler”. Utrolig fin fortelling, og denne boka er skrevet av forfatteren bak “Drageløperen”. 🙂

    22. ‘Der regnbuen ender’ av Cecelia Ahern, utrolig bra bok!! Ellers alt mulig av denne dama! Skikkelig jente-bøker!! Det er også hun som har skrevet P.S. I Love You:)

    23. Om du ikke har lest twilight bøkene andefaler jeg de har let de ut mange ganger selv og er like spennende ellers så er bøkene til Lauren Conrad utrolige brae!

    24. Det siste barnet av John Hart er bra. men er vel litt krim i den, den handlar om at ei jente som heiter Alyssa blir kiddnappa osso begynne mora å ta pille osv siden Alyssa ikkje har komt heim. Eit år seinare finne tvillingbroren johnny nåken spor og ei anna jente blir kidnappa. Har ikkje lest ferdig boka enda, men den er meir spennande enn det de høyres ut som, er veldig dårlig å forklare 🙂 den anbefalast på det sterkaste!

    25. Du burde prøve å lese Camilla Lackberg!! Hun er så utrooolig flink!!!! Er krim, men mer sånn “jentekrim” hvis du skjønner 🙂 Jeg er selv ikke noe glad i å lese, men hennes bøker leser jeg ut på dagen!!!!!!!!!!!! 🙂

    26. du burde kjøpe Den trettende fortellingen av Diane Setterfield 🙂 sykt bra bok, delt inn i to forskjellige tidsrom, nåtid og fortid! man blir helt avhengig av å lese den når man først kommer inn i historien, den er superbra!;)

    27. En skikkelig jentebokserie er I heart serien. I heart New York, I heart Los Angeles, I heart Paris. Også skriver hun en ny bok nå I heart Las Vegas.
      Du vil ikke angre hvis du leser de!! 🙂

    28. Huset med den blinde glassveranda er en del av en trilogi. Så du må jo lese de to andre: DET STUMME ROMMET, og HUSLØS HIMMEL.

    29. Da må du virkelig lese djevelens datter, den vil fange deg med en gang. Det er en bok jeg virkelig vil anbefale på det høyeste og en du nok vil lese flere ganger.

    30. Anbefaler veeldig å lese shopoholiker bøkene, hvis du liker jentebøker:)
      I tillegg er “STYGG” en utrolig god bok. Den er skrevet av Constance Beverly Briscoe og er en selvbiografi fra hennes liv. Hun hadde en grusom oppvekst, og moren henne mishandlet henne på en måte jeg ikke kan forstå at en mor kan msihandle henne på. det var bare helt sykt å lese, og jeg har lest den flere ganger. Jeg vil si at man lærer mye om moral osv, men at den egentlig bare er ev veldig bra skrevet bok.
      Drømmehjerte er også veldig bra, og alle bøkene av Cecilia Samartin blir beskrevet som bra bøker!
      Anbefaler også vann til elefantene!

    31. saras nøkkel, solgt- når en far selger sine døtre, bokhandler i kabul, drageløperen, tusen strålende soler, øya, drømmehjerte, hjemreisen, en morning i jemen, hotellet på hjørnet at bitter og søt, og salvadorena. dette er noen av mine favoritt bøker, elsker selv bøker hvor jeg lærer om andre samfunn, hvordan kulturer som finnes og historier av gamle mennesker generelt. ha en super lesehøst marthe, beste ønsker til deg :)) klem

    32. Tusen tusen takk skal dere ha! Dere er rett og slett toppen. Nå har jeg bøker i lange lister som venter på å komme hjem til mitt hus. Hehe. Ida’s dans, Regines bok og Sara’s nøkkel har jeg lest til dere som anbefalte dem 🙂
      ceciliemartinsen3: Se under Marthe tipser kategorien i margen til høyre. Der ligger det noen bok anbefalings innlegg 😀
      :):): Jeg studerer ikke nå nei. Er akkurat ferdig med 3 året allmenn så nå har jeg tenkt til å ha et friår med jobbing, reising, og forhåpentligvis litt sparing. Hehe!
      Annika: Ja ikke sant 😀
      Camilla: Tusen tusen takk for det. I dag har jeg ikke vært så flink da, men det er hyggelig å høre slikt likevel 😀
      Elise: Tusen takk! Det er så motiverende med kommentarer som dette! <3

    33. Hei! Lest igjennom kommentarene dine og ser at ingen har anbefalt “anne franks dagbok”, en dagbok som en jente har skrevet under andre verdenskrig. Søk på nettet og les litt om den! Veldig kjent bok! Hilsen storfan av bloggen din 🙂

    34. Du burde lese “Angitt av mamma”. Det er en sann historie om noen halvjødiske søsken som ble angitt til gestapo av moren sin under krigen. Helt utrolig interessant og gripende bok! 🙂 elsker bloggen din marthe!!!

    35. “Barnepiken” er en bok for seg selv! Jeg er i hovudsak ikke en person som er lese-glad, men den boken forandret det hele! Den er super bra 🙂 Annbefales.
      Klem <3

    36. Hei!
      Jeg vil anbefale DANSER MED ULVER ! Den høres kanskje litt merkelig ut.. men den er så inspirerende og utrolig! Jeg fant den med en tilfeldighet på loftet, og las den ut på tre timer. Jeg leste den på norsk da, så visst du er god i engelsk vil jeg heller anbefale det. Mye bedre språk, selv om den var perfekt oversett! (haha,har en ting for engelske bøker)
      VERTFALL, LES DEN !! 😀

    37. Har du ikke lest Harry Potter-bøkene enda, da foreslår jeg at du setter i gang med én gang! De bare MÅ leses! Og anbefaler også True Blood-serien på det sterkeste 🙂

    38. Du burde leste tusen strålende soler og The perks of being a wallflower 🙂 tror disse vil falle i smak. Tusen strålende soler er så fantastisk, og the perks of being a wallflower er en bok som handler mye om det å være ungdom.

    39. “En morgen i Jenin” er en kjempe bok! Gled deg 🙂 Ellers hiver jeg meg på de andre som anbefaler “Tusen strålende soler”, “Øya”, “Drømmehjerte” (og resten av bøkene til denne forfatteren), “Barnepiken”! Kommer ikke på flere i farten, men du leser de bøkene jeg også har lest, så tror vi har samme smak ved bøker. “Reisen hjem” ligger i bokhylla, har bare ikke fått tid til å lese den, men tror den også skal være verdt å lese 🙂

    40. Da e ein serie som hette Bag of fun. Da e bare masse kjekke jentebøker, fylt med kjærlighet, shopping osv:) Du kan kjøpa dei på vanlige matbutikka. Anbefale dei på da sterkaste!

    41. Anbefaler deg virkelig å lese resten av triologien om Tora. Herbjørg Wassmos’ beste bøker, uten tvil (haha, i alle fall mitt syn).

    42. er også mest fan av å lese bøker jeg får noe igjen fra! drageløperen er den beste boken jeg har lest. også slumdog millionaire. kjempegode bøker med mye lærerikt 🙂

    43. Om du ikke har lest den, så MÅ du du lese “Idas dans”! “Regines bok” er også bra, i tillegg til “Drømmehjerte” som er en veldig fin bok 🙂

    44. Hei, jeg har lest de to bøkene og det virker som du liker samme bok typer som meg. Da kan jeg anbefale deg Cecilia Samartin sine bøker! Drømmehjertet er en av de beste bøkene hennes men alle de andre er også fantastisk bra! Bare sånn hvis du vil ha noen anbefalinger :))

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg