Bokanbefaling!

God morgen trofaste lesere! I dag har jeg fryktelig lyst til å starte dagen med noen bokanbefalinger. Er det i orden for dere eller? Satser på det jeg. Da jeg var i Stavanger sist, kjøpte jeg meg en bok som het “Carries dagbok”. Dette er en bok om “Carrie” fra de kjente filmene sex and the city 1 og 2. Boken handler om Carrie som ung, hennes ungdomstid på high school, hennes yngre flammer og de gamle vennegjengene som vi ikke får høre om i filmene. Jeg likte karakteren til Carrie mye bedre i boka enn i filmene. I boken ble jeg kjent med henne som en enda bedre jente. Personligheten hennes er skildret som god, litt naiv, men veldig veldig morsom noe ihvertfall jeg syntes var underholdene! I denne første boken leser vi om Carries uflaks når det kommer til gutter, forhold og vennekrangler. Alt kaoset gjør at hun stadig drømmer seg bort i tanken om å komme seg til New York for å bli forfatter. Alt i alt er det en lettlest bok som også er lett å kjenne seg igjen i. Den faller mest sannsynlig i smak hos alle jente-jenter i alderen 15-20år.


Terningskast 6 fra meg.

Andre bok jeg vil ta for meg er “Carries dagbok 2”. Den har vel egentlig fått tittelen “Sommer i storbyen”. Dette er etterfølgeren av den første boken og som dere sikkert forstår på tittelen har Carrie nå endelig kommet seg til storbyen! Boken handler enkelt og greit om Carries første besøk i New York og hennes første møte med de tre, hysterisk morsomme jentene som vi alle kjenner fra “Sex and the city”. Som i den første boken, kan jeg avsløre at Carrie nok en gang treffer på en kjekkas. Eneste forskjell er at denne typen er 30 år! Carrie selv er 17 og fremdeles jomfru så at dette forholdet er morsomt å lese om er det ingen tvil om! En god bok med humor, kjærlighet, drama og alt vi jenter elsker å lese om!


Terningskast 5!


Selv leste jeg dem i omvendt rekkefølge noe som var litt forvirrende, men det fungerte!

Anbefaler alle jente-jenter der ute å lese begge to!

– Marthe <3

35 kommentarer
    1. Heei:)
      Har vært fast leser av bloggen din lenge nå! OG en ting jeg lurte på var om du kunne lagt ut shoppings tips om hvor man burde handle i Praha!
      Blei utroligglad da jeg fikk høre at du hadde vært i Praha og at det var så mye å fortelle,og at det var så billig. Jeg og klassen min skal til Tyskland, Polen og Praha i Oktober og får uheldigvis ”bare” 2 dager i Praha. 1 dag til shopping.
      For å da kunne spare tid på å slippe å lete rundt etter butikker og kjøpesenter så håpet jeg at du kunne legge ut noen tips om hvilke butikker som er verdt å gå innom!
      På forhånd Tusen takk ! 😀
      -Helena

    2. “Jeg likte karakteren til Carrie mye bedre i boka enn i filmene.”
      Har du ikke sett serien? 😮 Shame on you!
      Det er i serien man virkelig blir kjent med Carrie, klart hun er mindre naiv i filmene, siden er rundt 40 i filmene og ergo mer voksen. Se serien. Tullejente.

    3. Bente: Jeg har sett både serien og filmene og står på mitt. Det er dette som kalles forskjellige meninger og det er derfor man tilføyer “jeg synes” 🙂

    4. ojoj, lenge siden jeg har kommentert nå!
      jeg bestilte bøkene på internett dagen etter du fortalte at du hadde fått tak i dem! jeg fikk de ikke før forrige uke, men jeg har allerede lest den første og er langt inn i den andre boken! Jeg drømmer meg helt bort når jeg leser de – og jeg er en person som vanligvis ALDRI leser bøker, men disse slukte jeg med en gang!

    5. Hei. Takk for boktpset. Jeg elsker sex and the city og visste ikke at det fantes bøker. Nå har jeg bestilt bøkene og kan nesten ikke vente med å lese dem, gleder meg 🙂

    6. Kjøpte carries dagbok i sommer, men fikk aldri lest den. Men har store planer om å få gjort det snart, det er bare så mye annet en må lese når man netopp har begynt å studere! Litt kjipt;)

    7. Liker du de bøkene der så har jeg enda noen bra bøker til deg i den duren 😀 leste selv carries dagbok i sommer og skal begynne på sommer i storbyen nå snart!
      MEN jeg har to bøker du virkelig burde lese om du liker kjærlighet, flørt og drama! Vet ikke om du har hørt om dem, men serien heter “I heart ….” og er skrevet av Lindsey kelk 🙂 er bare to av bøkene som er oversatt til norsk til nå, og det er Jeg elsker new york og jeg elsker hollywood! Det er skikkelig bra bøker for oss jenter som vil drømme oss bort i en annen verden! Elsker dem og er virkelig blitt mine favorittbøker! terningkast 6 fra meg, garantert! (har til og med lest jeg elsker new york 2 ganger + brettet ned på de sidene som er de søteste og morsomste sidene! sier litt)

    8. Silje Helen: Åh herregud! Jeg må visst løpe til bokhandleren med en gang jeg 😀 Tusen tusen takk for boktips. Dette trengte jeg. Det er så få gode bøker i denne sjangeren synes jeg 🙂

    9. Ja det er det! Jeg letet desperat etter noen på flyplassen i går og fant meg 4, så kan jo si om det er noe etter jeg har lest dem, om du vil 😀 du må bare love å si alle slike bøker du finner 😀 jeg er egentlig ingen lesehest, men slike bøker…. Gud jeg drømmer meg avsted fra første settningen!

    10. Heisann 🙂 Jeg liker ikke å lese bøker, shame. Og so skal oss ha særemne på skulen. Kan du anbefale å ha desse bøkene som ett særemne ? 🙂
      hvor mange sider er begge bøkene på ca ?
      Og går det and å lage ei god problemstilling ut av de ?
      🙂

    11. Hehe, merker det er flere som tror du ikke har sett serien og jeg må innrømme at det hørtes sånn ut på måten du la det frem =) Serien er jo best! tror jeg må børste støvet av den gamle rosa skoesken snart! =) Og fikk veldig lyst til å lese bøkene =)

    12. Vil anbefale alle å se først alle sesongene, deretter de to filmene, og til slutt lese bøkene :p På den måten fikk ihvertfall jeg mest utbytte.

    13. Digger bloggen din! 😉 takk for boktips! har forresten følgt deg siden du startet som “russeblogg” 😀

    14. Jeg ser at denne bokanmeldelser er gammel, men tenkte at jeg skulle fortelle deg at det finnes en tredje bok også; SOMMER I STORBYEN CARRIES DAGBOK 2 🙂

    15. Hei, Marthe!
      Har begynt å lese i bok nummer 1 – altså jeg er nesten halvveis, og det er bare etter 3 dager og litt smålesing innimellom. Jeg elsker boka så mye, og skal (med store bokstaver) kjøpe bok nummer to. Skal i Spania, og har en følelse at jeg kommer til å lese begge bøkene ut før 2 uker..
      Selv er jeg egentlig ikke så veldig glad i å lese, men den er så bra at jeg egentlig skulle ønske den var lenger, eller at bok nummer 3 hadde kommet ut.
      Jeg vet jo at du har lest de, men jeg ville vare få ut min mening.
      Alt i alt, den aller beste boken jeg har lest. En bok som inspirer og motiverer meg!
      (Jeg har også sett på serien, og det er ikke noe problem å lese boka..) gleder meg til sesong 2 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg