Krabbefisking!

I går var jeg for første gang i mitt liv ute og lyste etter krabber! Eller pappa og jeg lyste vel etter krabber da jeg var liten en gang, men uten å plukke dem opp. I går kveld dro Jonas, Marius, Lars og jeg ut i båt for å lyse OG plukke krabber i håp om å få krabbefrokost til i dag. Jonas og Marius hadde på seg våtdrakter og snorklet med lommelykt, jeg var lysmester i båten og Lars var romester. Haha, sammen var vi dreamteam. Veldig mange krabber ble det likevel ikke. Jeg tror rett og slett ikke krabbene var noe sultne i går. Dessuten var det en smule vind som gjorde vannet litt uklart.

Lars og jeg fanget to ganske store krabber, mens Jonas og Marius fant mange bittesmå. Krabbene ble bare mindre og mindre for hver de fanget. Vi lo oss jo ihjel til slutt. Rundt kvart på et i natt ga vi oss med en fangst på rundt 8 krabber, men 3 kastet vi ut igjen da de var alt for små. Fikk aldri tatt bilder av guttene da de snorklet i vannet. Det var så mørkt og utydelig, men noen bilder ble det!
  

VELDIG gira!


Vi kjørte først ut til hytta i Søgne for å låne en båt der. Nydelig sted!


Hahaha. Har dere sett et så bra krabbeantrekk før?


Jonas du Jonas..


Det var det vi valgte å beholde av gårsdagens fangst!


Dagens frokost! Mmm. Elsker krabbe..

Har du lyst etter krabbe før?

– Marthe <3

13 kommentarer

Siste innlegg