Nawabi massasje!

Åh dere aner ikke hva jeg akkurat har opplevd. Som jeg sa i forrige innlegg skulle jeg i dag til Lillesand for å få 90 minutters massasje. Denne type massasje kalles Nawabi massasje og var tidligere kun brukt av kongelige i India. Det er der massasjeformen har fått navnet sitt fra da Nawabi betyr kongelig! Hver gang konger og dronninger skulle i viktige møter var det nødvendig med en runde nawabi massasje først slik at hode var klart for å ta store avgjørelser.

Det første jeg møtte var et flott og idyllisk hvitt hus, 3 nydelige hester ved siden av og et skilt hvor det sto kort om Nawabi massasje. At solen stekte gjorde ikke akkurat det hele mindre idyllisk. Da jeg kom inn i dette hvite huset ble jeg møtt av de herligste menneskene noen sinne. Massasjeterapauten Owais A Bazaz, kona hans Birgitte og en nydelig liten gutt. Jeg fikk med en gang servert rykende fersk Kewha (en spesiell drikk laget av en type blomst som kun er å finne i India). Denne drikken øker blodsirkulasjonen, hjelper på blodtrykket, kolesterolet, menssmerter og masse masse mer! Jeg merket varmen i kroppen med en gang noe som kommer av at blodsirkulasjonen øker. Ikke nok med det, smakte denne drikken kjempe godt! Den hadde smak av kanel, kardemomme og Kewha krydder og oppi lå det biter av mandel som passet dødsgodt til de andre smakene. Åh, nam nam nam! For dere som lurer på hvor man kan få tak i dette krydderet så kan jeg informere om at det kun kan fås kjøpt originalt i India. I Norge selges det i en annen form, fargen er mer oransje og effekten av det er annerledes. Men Owais og kona har Kewha i massevis så har dere planer om å gå for massasje her i fremtiden, prøv denne drikken med det samme! 


Kjempe spent!


Huset jeg beskrev over og hvor alt skjedde.


Kewhadrikken.. Mmm!  


Her ser dere hvordan Kewha krydderet ser ut. Det ordentlige fra India. (Ikke det Norge har å tilby).

Da drikken var oppdrukket var det tid for massasje. Jeg fikk 90 minutters massasje og når jeg sier 90 minutt, mener jeg ikke 40 minutters massasje og 50 minutters hvile, dusj, eller annet tøv som mange andre massører lurer tiden unna med. Her snakker vi 90 hele minutter med ordentlig kvalitets massasje! Fy søren så deilig det var. Det var nesten så jeg syntes synd på massasjeterapauten fordi han jobbet så utrolig godt. Det må jo være kjempe tungt i lengden! Ikke bare sto han på og gjorde behandlingen helt perfekt for meg. Han var kjempe opptatt av at jeg hele tiden skulle ha det fint, ligge godt, og ha en behagelig behandling. Selv syntes jeg at alt han gjorde var fantastisk, men skulle det være noe jeg ikke likte, at foreksempel noe var for hardt, for svakt, eller at noe kilte, var det virkelig ikke noe problem å si ifra. Det forsikret han meg om flere ganger. 
  
Det var mildt sagt en fantastisk opplevelse. Det var enkelt å se at han hadde peiling og erfaring med det han drev med. Han fant nemlig ut hvor jeg hadde vondt og hvorfor før jeg hadde sagt det selv. Jeg går/lener meg mer på høyre ben enn venstre og hadde derfor “stressknuter” i både høyre skulder, og høyre rumpeball. Dette kunne han fikse bare ved å trykke og massere litt på høyre fot! Jeg blir helt fascinert jeg.. Jeg fikk massasje fra topp til tå. Armer, nakke, rygg, ben, rumpe, mage og hode! En slik 90 minutters behandling koster 900kr og fy søren DET er det verdt! Dere kan også få en 60 minutters behandling til 600kr. Billigere alternativ til ordentlig kvalitetsmassasje finnes ihvertfall ikke i Kristiansand!

Etter en herlig 90 minutters behandling fikk jeg jammen meg servert brownies, is og blåbær med et glass vann til, før vi dro ut for å se på araberne som sto utenfor! Ah.. FOR noen nydelige hester, FOR noen flotte mennesker og FOR en dag!

Hvis dere som bor i Kristiansand synes Lillesand ligger for langt unna. (15-20min med bil) Må dere vite at Owais også kan tilby samme type massasje i Kristiansand. Husker dere innleggene jeg har laget om Iris og hennes negldesign? Nawabi massasje kan faktisk fås på samme salong som Iris sine negler! Owais jobber nemlig på Abeille hudpleiesalong fra 09.00 – 1600 tirsdager og onsdager hver uke. Denne salongen ligger midt i markens. Markensgate 20 over Narvesen i Kristiansand for å være nøyaktig.


Så utrolig deilig!


Også var det de skjønne hestene da.


Jeg forelsket meg i dette føllet.. Ah!

Tusen tusen takk for den beste massasjen jeg noen gang har fått!
Vil du ha massasje selv? Eller kanskje gi ei venninne, et familiemedlem eller kjæresten Nawabi massasje i gave? Ring 47 27 13 75 for bestilling.  

For mer informasjon om priser, andre behandlinger eller sted for behandling se facebooksiden deres >HER< eller ring det oppgitte nummer.

– Marthe <3

45 kommentarer

Siste innlegg