God morgen!

For dere som spurte om karakteren på eksamen i går.. Jeg fikk ikke vite det før akkurat nå! Jeg fikk en litt skuffende 4. Ingenting å juble over, men som jeg sa tidligere er det helt i orden. Jeg har aldri vært flink når det kommer til muntlige presentasjoner og det hjalp ikke akkurat at den flinkeste av de alle på muntligfronten “Andreas” trakk samme oppgave som meg. Han hadde greid å gå rett i en garasjedør i helgen og måtte ofre flere timers lesing for å sitte på legevakta å sy. Han var også på fest på lørdag noe som førte til mindre lesing på søndag. Likevel fikk han 6. Det er noen som har det.. 

Men jeg har bare med å være fornøyd. Fremføringen min gikk supert. Jeg pratet fritt hele tiden og hadde tilogmed laget en fancy liten videosnutt for å være litt kreativ disse minuttene. Deretter fikk jeg ca 10 spørsmål hvor jeg ikke greide å svare på 2 av dem. Jeg gjorde mitt beste, og mer kan man vel ikke få til?

Noen oppmuntrende leserbilder jeg har fått gjennom disse harde studiedagene.. Tusen tusen takk for alle fine ord og bilder.


Bildet er laget av Andrea


Dette bildet er laget av blogger www.fridaayeeah.blogg.no


Dette bildet er laget av: www.hsae.blogg.no


Dette bildet er laget av www.vvov.blogg.no


Dette bildet er laget av www.kaz.blogg.no


Og dette bildet er laget av Lisa. Venninnen hennes www.mariaerika.blogg.no tipset henne om bloggen min!


Dette bildet er laget av: www.tonjegajda.blogg.no

Igjen, tusen takk!

– Marthe <3

30 kommentarer
    1. Jeg synes du skal være fornøyd med en 4`er 🙂 Det var tross alt norsk, noe som jeg forstår er ganske omfattende i 3 klasse? Nå får du nyte sommerferien 🙂 Hurra for deg!

    2. Jeg trenger ikke lage et bilde for å si hvor stor inspirasjon du er. (Kanskje fordi jeg er elendig på å redigere). Men du er helt fantastisk. Måten du skriver på og måten du takker dine lesere på inspirerer! Jeg skulle ønske jeg hadde den gleden du har når du lager mat, ikke kan jeg redigerere bilder, også er jeg en elendig kokk:P haha.
      Jeg liker måten du snakker om Jonas på, som Jonas, ikke som Kjærestenmin og alle de klissete ordene. Du er en innmari god Blogger Marte!!
      Og forresten.. En firer er herlig, vær stolt av deg selv!! Godt Jobbet!!!!!

    3. Hei!
      Jeg fikk samme tema som deg. Du vil vel ikke gi meg noen tips? Hva slags tilbakemeldinger fikk du osv? Hva ble du trukket ned på? Vær så snill.. jeg vil inn på medisin og jeg har ikke akkurat drømmesnittet. Får jeg sekser her så har jeg ett fag mindre å ta opp. Jeg har presentasjonen ganske klar. Men norsk læreren min har gitt NULL veiledning og oppgaven min er mer omfattende enn det din var. Noen tips? Hva slags spm ble du spurt? Tilbakemelding fra sensor? evt lærern?

    4. Du er kjempeflink! Norsk er ett generelt vanskelig fag, syntes i allefall jeg :p Jeg hadde nettopp eksamen i mattematikk og fikk 6, og er storfornøyd!
      Du er ett kjempebra forbilde, og jeg digger deg! 😀 <3

    5. Åå tusen takk <3 Dere er så søte!

      anonym: Selvfølgelig kan jeg gi deg litt tips. Jeg fikk spørsmål som: Hvordan er språk knyttet til identitet, hvordan er det med dialekter i andre land enn Norge. F.eks Sverige og Danmark. (Norden da). Hvem bestemmer her i landet hvilket skriftspråk vi skal bruke. (Nynorsk og bokmål). Også spurte de litt spørsmål som: Hva tror du om nynorskens fremtid. Tror du nynorsk forsvinner osv.. Bare si nei så blir norsklæreren fornøyd. Haha. Læreren var veldig på min side. Spurte kjempe relevante spørsmål som var fullt mulige å svare på. Sensor gravde litt mer og spurte om begge de spørsmålene jeg ikke kunne svare på. F.eks dialekter i norden. Det ante jeg ingenting om da jeg bare hadde konsentrert meg om norsk og Norge. 🙂

      Uansett om ikke du kan svaret, snakk i vei. Prat om noe annet. Aldri, aldri finn på å si jeg vet ikke. Hehe. Lykke til! <3

    6. 4 er jo bra da! 😉 Er over halvparten..:P Haha 🙂 Og når jeg ser hva oppgaven du fikk i norsk, burde ikke jeg si at min var vanskelig. Kom opp i norsk – eventyr, første gang jeg skulle ha muntlig tentamen ( i 8.klasse da..;) Men var nok bare sensoren som var litt streng 🙂 Men hva het sensoren din..vet du det? 😛

    7. 4 var jo bra da 😀 Kan du lage en videoblogg engang? Jeg vet ikke hvordan du snakker.., og jeg ser for meg at du har en pipestemme, ehe ^^

    8. Jeg synes du skal være fornøyd med karakteren 4, det er kjempebra! 😀 Temaet virket jo ganske stort og omfattende.. Jeg er heller ikke så flink når det gjelder muntlige fremføringer, får så lett hjerneteppe. Blir trukket muntlig i morgen, og jeg ber til høyere makter om at jeg ikke kommer opp!!!
      Gratulerer med vel overstått eksamen Marthe, masse lykke til videre 🙂

    9. Synd du ikke er helt fornøyd, men hallo – du er ferdig på videregående nå!! Og det viktigste er at har gjort ditt beste 🙂 Du trenger ikke stresse med karakterer, for etter min mening kan du leve på bloggen for resten av livet, så flink som du er 😀

    10. Du er superflink! 🙂 Vær fornøyd med en 4’er, det er kjempebra. Skjønne at du kanskje er litt skuffa, men skuffelsen legg sæ fortere enn du trur. Nyt i allefall at eksamensperioden er over, og at du har bestått 😀

    11. Hallo!
      Lurer på hvor man kan send eleserbrev til deg?
      Elsker bloggen din! Stå på så kommer du på 1.plass<3

    12. Kan du ikke være så snill å legge ut en video? hadde vært så gøy å få høre stemmen din! Kan du ikke bare legge ut den ferdige videoen du hadde på muntlig eksamen? Sikkert lærerikt !

    13. så søte bilder! kjipt at du ikke var helt fornøyd, men 4 er bra! lurte litt på hvor den blå gjennomsiktige toppen på et av bildene over her er fra? sykt fin hvertfall, lenge siden du kjøpte den?

    14. Gleder meg til å se hvordan du blir på håret 🙂 Jeg lurte på en ting angående sunbrushed, når du viste resultatet av leggen til mamman din, hadde hun dusjet eller vasket den da? Lurer på hvordan resultatet blir etter dusj 🙂

    15. haa, åånei. Tenkte kanskje at det kunne være norsk læreren min som skulle være sensor i kristiansand den dagen..;)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg