10 spørsmål og svar


Hvordan går husjakten?
Tja hvordan går den? Litt tregt, men fremover! Vi var på en visning i går. Jeg likte den veldig godt, men uansett hvilket vindu man så ut ifra kunne man titte rett inn i et rom hos naboen, så det var ikke aktuelt. Vi skal også på to visninger i morgen (på to helt nybyggede hus), og de ser innmari fine ut på bildene! Skal holde dere oppdatert all the way 🙂

Nevn tre kjappe ting du og kjæresten har til felles? 1. Vi elsker naturen! Begge vil aller aller helst bruke fritiden utendørs, enten det er ved teltcamping, sopplukking, blåbærturer, bålkos, fisking eller en holmetur med båt! Vi vil ut og nyte frisk luft, og tar derfor så mange date-nights som mulig utendørs. 2. Vi begge hater å tekste. Daniel hadde grøsset om jeg en ettermiddag sendte han en typisk “hva gjør du på kjære?” Eller gode gamle “hva skjer?”. Er Daniel på jobbreise eller jeg i Stavanger på familietur, så ringes vi en gang om kvelden, prater 6-7 minutt og legger på. Da har vi begge fått sagt det vi vil og vist at vi bryr oss om hverandre. Haha! Jeg trenger virkelig ikke verken meldinger gjennom dagen eller nattasnaps om kvelden. 3. Vi elsker begge beagler, eller hunder generelt. Vi er begge også litt halvredde for katter. Synes det er noen sykt uforutsigbare og egoistiske dyr. En annen ting vi har blitt enige om er forresten å skaffe oss kanin en gang i fremtiden. Kan egentlig ikke tro at Daniel ønsker det. Jeg trengte ikke å overtale han engang!? Tror ikke han forstår at jeg ikke skal ha kaninen i bur, men sprettende rundt i et av husets rom..

Hva var det beste og verste med ferien dere nettopp var på? Det beste var helt ærlig bare å få være sammen med Daniel hver eneste dag hele dagen i 12 dager. Åh, som vi nøt! Kranglet ikke så mye som et minutt! Tror bare vi var evig takknemlige begge to for å få leve latskapens liv litt, finne roen til å lese bøker for engangs skyld, og nei… lade batteriene rett og slett <3 Det verste? Det var ikke så mye å finne på i Kuantan, men det visste vi jo fra før, så det gikk helt greit. Tror vi trengte at det ikke fantes stort 😉

Blir det noe valp på dere? Siste mannen vi kontaktet fikk oss til å melde oss inn i en hundeklubb og sluttet å svare når jeg spurte når tispen skulle pares såå jeg vet ikke helt jeg. Koser meg glugg med Sika om dagen ihvertfall <3

Nevn noe du gleder deg til? Jeg har gledet meg til denne helgen her helt siden den forrige! Fredag (etter visningene) drar Daniel og jeg nemlig ut på hytta hans for å overnatte der et lite døgn. Tenne høstens første bål, drikke en himmelsk rødvin jeg akkurat har oppdaget, og spise på ost og kjeks! -Så gleder jeg meg like mye til lørdagen, for da har bestis (Cathrine) bursdag og hun skal feires med en skikkelig girlsnight out! Jeg har bestilt verdens beste og fineste sjokoladekake til henne, og gleder meg bare sykt til å se hele jentegjengen igjen.

Hva craver du om dagen? For første gang i mitt liv(?) ingenting! Ikke engang Pepsi Max, sjokolade eller Redbull. Kan ikke tro at jeg sier det, men jeg kan sitte og se x antall episoder av Love Island uten å tygge på noe som helst.. Har bare ikke lyst på noe lengre. Hva har skjedd? Er det vegetarkosten tro? Jo, nå kom jeg på en ting jeg har spist mye mellom måltidene mine denne uken! Norske epler. De små søte som kunne vært plukket rett av treet i hagen. Litt syrlige, harde og dusrosa inni. Mmm.

Favorittserie over alle serier? Definitivt Papirhuset på Netflix. Alle tre sesongene overgår alt.

Hva var det siste du kjøpte? Fem nye vaser i hvit, grå, beige og rødbrun til et kommende hus.. Oog et par lysestaker… ooog noen sorte lekre potter til kjøkkenurtene mine. Merker jeg er veldig klar for å flytte inn i nytt hus. Har allerede startet på interiørhandlingen…

Hva skal du i dag? I dag har jeg vært en snartur i byen for å handle inn på vin til helgen. Jeg har vært på en times tur i skogen med Sika, spist en vegetarsandwich til lunch og skal nå starte på dagens middag så den er klar til mannen kommer hjem fra jobb. Åh, det er så luksus å ha fri om formiddagene dere! Jeg begynner ikke på jobb før 19.00 i kveld og jobber til 03.00. Seriøst beste vakta jeg kan få.

Hvordan føles det å være ferdig utdannet og i jobb? Det føles deilig, men foreløpig ikke så veldig annerledes enn fra jeg var student. På denne tiden i fjor var jeg i praksis i akuttmottaket to måneder, og nå jobber jeg samme sted. Eneste forskjell er vel at jeg nå er selvstendig og får betalt for dagene der. Jeg syntes jo heller ikke at studiet var noe slit, men selvfølgelig er det deilig å slippe eksamenskjør!

27 kommentarer

Siste innlegg