Ukesmeny med dessertfavoritter

Hei mandag! I dag er det ikke hvilken som helst uke, men skolestartuken for veldig mange studenter! Med det følger rutiner, hverdag og kanskje litt mer planlegging av middagskokkelering igjen? Eller er det bare jeg som har tatt pause fra matlaging i sommer? Under her får dere noen av mine middagsfavoritter! Trenger dere noen nye idéer til enkle og gode oppskrifter så har dere mange å ta av her! Legger også ved noen av mine aller beste desserttips. Lurer meg på om jeg skal servere en av disse på månedens syforening hjemme hos meg 22 august.. Ah, decisions decisions.. Den ananas/mango skålen med kokosfluff er SÅ frisk og god! 

– Indisk bønnegryte med villris –

– Kremet kylling med tagliatelle –

– Koteletter med frisk rissalat –

– Smakfull laksepanne med pasta – 

– Og eventuelt hjemmelagde urtebrød til – 

– Biff med grønnsaksrisotto og søtpotetmos –

– Kylling/kokosgryte med mango og ris –

– Verdens beste biff stroganoff –

– Frisk sommerdessert med kokosfluff og mandler –

– Bringebær pannacotta med vaniljesaus –

– Sitronfromasj med blåbær –

– Sjokoladefondant med is og bær –


Klikk på navnet til rettene for å komme til oppskriftene!

16 kommentarer
    1. Ååå herlig! Her var faktisk masse eg vil prøve 😀 bruker du vanlig kokosmelk eller lett variant? Går det an å bruke begge deler?

    2. Mye godt! Gleder meg til flere oppskrifter! Har nettopp startet på sykepleien selv så gleder meg til å lese mer om studie utover høsten:D

    3. herreguuud matbildene dine gir meg vann i munnen haha! eelsker at du legger ut bilder av desserter og fet mat i disse kroppshysteriske tider – alt med måte tenker jeg. jeg har bare et spørsmål til en eventuell spørsmålsrunde – har du noen gang tenkt på vegetarisk/fleksiteriansk/pesceteriansk kosthold? virker jo som det blir mer og mer i vinden hos bloggerne og generelt hos den gemene hop. jeg er i konverteringsfasen selv og gjør det 90% fordi jeg eelsker dyr over alt på jord (og spesielt min elskede portugisiske vannhund) og 10% av miljøårsaker. har du noen tanker rundt dette? hadde vært interessant å høre om! elsker bloggen din, keep doing you <3

    4. tove: <3 Så hyggelig å høre Tove! Ja, jeg har selvsagt tenkt på det jeg også, men det eneste jeg klarer å bidra med i denne omgang er nok noen meat free mondays. Jeg tåler ikke nøtter, liker egentlig ikke verken bønner eller kikerter og det jeg har smakt av soyaerstatnings-produkter for kjøtt har smakt helt forferdelig. Mat gir meg så utrolig mye i hverdagen, og jeg ser bare for meg at jeg ville brukt timesvis på å klare å lage varierte ukesmenyer med mat som smaker og metter. All creds til de som får det til, men det er bare ikke for meg.

      Hva spiser forresten vegetarianere på brødskiven? Man kan jo ikke ha ost, egg, leverpostei eller makrell i tomat engang? Nugatti og syltetøy? Det har jeg lurt på lenge 😛

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg