Mine nyttårsforsetter 2015

FAMILIEN
Mitt viktigste nyttårsforsett i år er rett og slett å bli flinkere til å snakke med familien. Jeg har jo ikke et eneste familiemedlem i Kristiansand, og jeg får ikke reist til Stavanger mer enn 1-2 ganger i måneden. I år har det gått alt for mange dager mellom hver gang jeg har ringt hjem og oppdatert meg på hvordan alle har det. Det gjør meg litt trist! Familien min er ikke så stor, og da bør det ikke være så forbaska vanskelig å ringes litt mer jevnlig. Jeg går jo rundt og savner disse menneskene konstant!



SVARE PÅ MELDINGER
Jeg MÅ bli flinkere til å svare på meldinger. Er det noe venninnene skal få lov til å hate meg for så er det nettopp det. Svarer jeg på en melding så kan jeg med 100% sikkerhet si at jeg nesten svarer en hel dag for sent. Hadde jeg bare svart med en gang så ville det ha vært unnagjort på null komma niks! Nå hoper innboksen seg opp og så ser jeg på det hele som et evig ork.

LØPE MER
Jeg trenger ikke å sette meg som mål å trene masse, for det vet jeg at jeg kommer til å gjøre! -Men er det noe jeg vil bli flinkere på så er det å løpe. Kondisjonstrening er så vanvittig viktig for å opprettholde en sunn og frisk kropp. Målet er å kjøre tre faste joggeturer i uken, og gjerne litt flere ute i skog og mark! Tredemøllen er god å ha på vinterstid, men så fort snøen smelter er det absolutt deiligst å ta løpeturene utendørs.

PLANLEGGE
For et års tid siden var selvdisiplinen min så god at en planleggingsdag i uken ikke var nødvendig. Jeg sto opp da alarmen ringte en gang mellom 07 og 08.00 hver morgen og planla dagen min omtrent time for time. På denne måten fikk jeg unnagjort absolutt alt jeg skulle i løpet av en dag. De siste månedene har jeg hatt alt for mange morgener hvor jeg bare ikke har klart å komme meg opp, og når de effektive morgentimene forsvinner, ødelegger det hele “arbeidsdagen” min. Cathrine kom med den glimrende idèen å sette av en hel dag til planlegging av innlegg, bildeknipsing og forhåndsskriving, og dette har jeg faktisk tenkt til å prøve meg på!

Måtte 2015 bli et fantastisk bloggår!

TA MINDRE SOLARIUM
Jeg må ta mindre solarium. Ikke bare fordi det er helseskadelig, men også fordi jeg bruker en husleie på Brun og Blid. Fra og med 1 januar skal jeg notere ned nøyaktig hvor ofte jeg besøker solsenteret, og nøyaktig hvor mye penger jeg bruker her. Forhåpentligvis gir dette meg en liten oppvekker!

SLUTTE MED TAXI
Hører du Geir? Jeg skal KUN ta taxi når det er høyst nødvendig, og med høyst nødvendig mener jeg ikke “når jeg skal til og fra venninner”.

HJELPE ANDRE
I 2015 skal jeg bli flinkere til å spørre om andre trenger hjelp. Jeg vet så godt hvor vanskelig jeg synes det er å be andre om tjenester! Det kan være en så liten tjeneste som å få venninnen til å knipse et par bloggbilder av meg i stuen. Får jeg litt hjelp så gjør det dagen min en million ganger enklere, men jeg kvier meg likevel noe aldeles for å spørre. Jeg vil bli flinkere til å spørre venninnene om det er noe jeg kan hjelpe dem med, og jeg vil bli flinkere til å hjelpe til når jeg er på hjembesøk hos familien.

Så var det bare å følge disse målene da! Jeg håper dere har troen!
Kanskje jeg skulle hatt et “hvordan holde nyttårsforsettene” innlegg også.

15 kommentarer
    1. Å, dette var et inspirerende blogginnlegg Marthe! Du virker så god!! Kunne godt tenkt meg et slikt innlegg ja, jeg håper og tror at jeg ikke er den eneste som ikke alltid klarer å holde målene mine. hehe <3 Måtte det nye året bli bra for deg! Takk, for alt for i år! Du er en inspirerende og en vanvittig bra blogger! Stå på! <3

    2. Jeg har truen på deg at du blir å klare d 😀 har ingen nytt års forsetter jeg 🙂 ha en fiin dag og kos deg 🙂

    3. Fine forsett du har 🙂
      Mine går på gode intensjoner, positiv innstilling og å dele med andre <3
      Takk for Det Gamle Året!!!
      klemmetingene <3

    4. Så fine nyttårsforsett du har Marthe! Jeg skal som mamma over her (CuSkima) prøve å være mer positiv når det kanskje er veldig vanskelig å være positiv.. For er det noe som smitter mer enn noe annet så er det negativitet. <3

    5. Så fine nyttårsforsetter! Virker som du virkelig har satt deg ned og tenkt på hva du må bli flinkere til! Håper det er greit at jeg stjeler noen av dem..? 🙂 Ha en fin dag!

    6. Hadde vært veldig morsomt om du oppdaterte oss om to-tre måneder om hvordan du lå an. Om du har greid å holde nyttårsforsettene dine! og evt. hvordan du har greid det. For det er en kjent sak at man sjelden holder de.. Masse lykke til! er sikker på at du greier det! 🙂

    7. Veldig gode og realistiske mål som du helt sikkert klarer å holde! Jeg har ikke tenkt så mye på mine men har noen ting jeg vil gjøre.
      1. Jeg vet at jeg vil slutte å spise kylling fordi jeg har lenge vært uenig med hvordan forholdene generelt er, men spiser det likevel.
      2. Jeg skal også være bedre på å holde kontakt med venner og familie, jeg er sjelden den som tar initiativ og det er et under vennene mine fortsatt tar kontakt. Så jeg skal behandle dem slik jeg vil bli behandlet 🙂
      3. Siste fortsett er å gjøre det meste utav situasjonen min, jeg er nysingel i en ny by hvor jeg ikke kjenner noen, så jeg skal gjøre en innsats for å møte nye folk og utforske byen. Siden det ble slutt med kjæresten min som var den eneste jeg kjente der, og som jeg flyttet for, har jeg angret, savnet hjemme og ikke sett noe positivt i det. men man lever bare en gang så jeg tror det vil bli bra likevel.

    8. Nyttårsforsett! like vanskelig hvert år! Men du har mye bra her Marthe og jeg tror du klarer det helt fint! har fulgt bloggen din lenge nå og er det noe som går igjen er at du klarer det du vil! kansje ikke på første forsøk, men du gir deg ikke og det er en ufattelig bra egenskap! du virker som en super god å snill jente!
      Stå på Marthe!! 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg