juli 2015

Out spotting dolphins

Hei torsdag! Måtte du ha kommet litt saktere. Det er vår aller siste hele dag i paradis, og den skal tilbringes på båt! Vi har booket oss en utflukt gjennom Startour hvor tre øyer i Egeerhavet skal besøkes. Vi skal snorkle, spise mat ombord, bade og sole hele dagen! Blir det like bra som tirsdagen på båt så får vi den perfekte avslutningen på en helt magisk ferie. <3 Ah, hva jeg skulle ha gjort for å få bli her en uke til!

Gårsdagen tilbrakte vi ved bassengkanten, før vi spiste middag på hotellet, kjøpte med oss en flaske rødvin og delte den nede på beachen. Det var så hyggelig sist, så vi bestemte oss for å kjøre enda en klissekveld med utsikten av måneskinn i havet <3 Jeg lot kamera ligge på hotellrommet i hele går, så onsdagen ble en sånn bloggfri dag uten bildeknipsing eller noe som helst. Jeg tror vi begge satte litt pris på det!

-Men bilder å dele med dere har jeg likevel nok av! Her kommer et bildedryss fra tirsdagens båttur. Vi hev oss bare spontant på en båt for 35 euro per person, og servicen vi fikk disse syv timene vi var ombord, var helt utrolig. Grillmaten smakte helt nydelig, vi stoppet på flere perlesteder rundt øyene i havet, så delfiner, fikk en time i en nydelig liten landsby, og badet som G-A-L-E. Nei, for en dag! Vi koste oss glugg.

Gleder oss som barn til å kjøre reprise av dette i dag!
Måtte dere få en superduper torsdag der hjemme <3

Ukens tips: Spenstig pålegg!

Lei av tørre brødskiver med ost og skinke? Under her får dere seks litt mer spenstige påleggsvarianter! Om du vil ha dem på brødskiven eller på knekkebrødet er helt opp til deg. Jeg har cravet disse tynne, deilige rugsprø knekkebrødene i en ukes tid nå, så her går det faktisk i den sunne varianten! <3 Ah, så deilige smaker og kombinasjoner! Prøv ihvertfall ut et av disse tipsene da dere! Det høres kanskje rart ut med kremost og røkelaks, eller mozerellaost og mango? Vel, jeg har laget meg det flere ganger, og gleder meg til å spise det igjen så fort jeg lander på norsk jord. Tunfisk er forresten også undervurdert. Tunfisk + majones! Nom nom.

♥ Mozzerella med mango og en liten busk basilikum.

♥ Tomat bruschetta med rødløk, hvitløk og spekeskinke.

♥ Stekt egg med rød pesto, salt og pepper.

♥ Most avokado med sitron, pepper, salt, festaost og granateple.

♥ Tunfisk i vann, blandet med majones og pepper.

♥ Kremost naturell/urte med røkelaks og valnøtter.

Si ifra om flere slike innlegg ønskes! Mine idèer vil nemlig ingen ende ta <3

You, me & the Sea

God kveld kjære lesere! Vi har gjort det igjen vi! Det tok ikke lange stunden før vi bestemte oss for å hive oss på en båttur da vi kom inn til byen i dag. Det er jo alt for varmt for å traske rundt i sentrum, så vi dro til havna, hev oss på en båt og ble der i syv timer. Grillet, badet, solte oss, så delfiner(!) og storkoste oss helt i fronten på dekk! Jeg har selvfølgelig knipset en hel hau av bilder som jeg skal dele med dere siden.

Men først, over til gårskvelden! Akkurat slik ble vi sittende fra klokken 20.00 til 22.00 da det var blitt så godt som bekmørkt ute. Vi delte en flaske vin, studerte stjernene på himmelen, og pratet om alt mellom himmel og jord. <3 Fy søren så koselig. Denne uken blir bare bedre og bedre, og jeg skjønner ikke hvordan det er mulig.

Her er det fryd og gammen døgnet rundt. Da vi kom hjem fra dagens supre ekspedisjon, dro kjæresteparet ut på løpetur! Daniel tok meg med på en 5 kilometers i 31 varmegrader! Jeg forstår enda ikke hvordan jeg kom meg igjennom. Jeg har aldri vært så rød i ansiktet noen sinne, og kroppstemperaturen min må ha nådd nye høyder, men vi kom oss gjennom, hoppet rett i en kald dusj, og dro til restauranten for å innta tidenes buffèmiddag. Nå ligger vi sprikkmette i senga, klare for å gå i drømmeland så fort dere er oppdatert!

Livet er upåklagelig her nede <3

To-DoList: Nothing

God morgen igjen! -Og så var det blitt tirsdag! Dagene går så alt for fort <3 Daniel og jeg lå ved bassengkanten i flere timer i går, nøt den fine utsikten fra kanten og dro litt tidligere opp på rommet for å bruke god tid på å kjøle oss ned og gjøre oss klare for middag på hotellet. Vi prøvde det gigantiske utvalget som er på hotellbuffèen her for aller første gang, og fikk greie på at denne middagen er inkludert i prisen vår, så nå er det ingen tvil om hvor vi spiser resten av ferien! Hoho. Maten her er altså bare helt nydelig!

Daniel og jeg hadde en skikkelig klissekveld i går, men jeg tenkte jeg skulle dele mer om den kvelden sammen med noen bilder litt senere. Vi snakker oss to, vin, folketom strand og solnedgang <3 Kunne like godt vært på bryllupsreise jeg nå. Vi har det så latterlig bra!

Nå er Daniel og tester ut treningssenteret for første gang mens jeg får oppdatert dere litt! -Så bærer det videre til frokost før vi tar turen inn til Kos sentrum. Kanskje kjører vi litt sightseeing i byen, og kanskje legger vi oss på en strand her. Vi får se hva dagen bringer! Vi pleier nå å være flinke til å finne på noe morsomt <3 Det blir for varmt for oss begge å bare ligge i solsteken hele dagen. Det er 40 grader i sola og ikke et vindpust!

Daniel la en euro som hadde ligget i solsteken hele dagen på låret mitt like før lunch i går, og jeg som lå bedagelig og solte meg satte i et B-R-Ø-L av sjokk! Haha, bilde på mynten kan enda sees i svimerket på låret mitt. Det.Er.Så.Varmt! -Og deilig! Selvfølgelig. Her kunne vi stekt egg på asfalten når som helst <3

Ønsker dere en super tirsdag!

Ukesmeny ala Borge

Ny uke, ny ukesmeny! Klart jeg kan komme med inspirasjon i matveien fra solsengen også! Mihi, jeg håper ikke dere har tatt turen til butikken for ukens storhandel riktig enda, for under her får dere syv deilige oppskrifter som jeg er sikker på vil passe perfekt på menyen! Litt kjøtt, litt fisk, litt pasta og litt pizza.. Litt sunt og litt mindre sunt.. Akkurat som jeg liker det. <3 Dere får gi meg en lyd om noe er uklart så svarer jeg så fort jeg er online igjen! Ja, så må dere ha en nydelig start på den nye uken! Det skal jeg få i deilige Kos!

Mandag: Hvorfor ikke starte uken med biff til en forandring? Biff med brunet løk, kremet kantarellstuing, asparges og potetpurè. En superdeilig oppskrift jeg delte med dere forrige uke.

Tirsdag: Litt fisk må man også ha! Denne tirsdagen er det sei med nøttelokk, asparges, og søtpotetpurè som står på menyen. En gammel oppskrift som aldri slår feil! Så sunt og så godt!

Onsdag: Pasta med kylling og blåmuggost. Denne sausen gjør du så sterk du ønsker selv. Bare tilsett litt ekstra muggost om du vil ha smaken kraftigere, eller litt mindre muggost om du helst bare vil ha et hint av smak.

Torsdag: Laksespyd med hjemmelaget brokkolipurè. Nok en lett og sunn oppskrift som passer perfekt til varme sommerdager. Hiv gjerne laksespydene på grillen! Det er jo så mye koseligere!

Fredag: Ytrefilèt med sprøstekte båtpoteter, hvitløkssmør og bakt tomat. Denne bakte tomaten MÅ dere prøve. Den er fylt med ost, hvitløk, basilikum og serranoskinke, og smakene sammen, eksploderer i munnen.

Lørdag: Ukens favoritt! Ihvertfall for min del.. Jeg elsker laks, og spesielt med tagliatelle og hjemmelaget basilikumpesto. Du må gjerne grille laksen i stedet for å ha den i ovnen også. Mmm!

Søndag: Kanskje ikke så sunt, men ihvertfall godt og enkelt! Minipizza med creme fraiche, og alt det gode du måtte ønske å ha på! Topp gjerne med litt barbequesaus for enda mer smak.

Klikk på bildene for å komme til oppskriftene!

Nå venter solsengen! Her er det allerede 28 grader.

Roadtrip with my boii

Himmel, for en søndag! Eller lørdag, eller mandag eller hva det enn er. Det har ingenting å si, for dette kjæresteparet er på FERIE! Dagen i dag har vært helt utrolig. Vi bestemte oss for å kjøre litt sightseeing rundt Kos, og for en genial idè. Planen var å leie firehjuling, men da alle var opptatt tok vi like godt en bil med aircondition i stedet. Faktisk fikk vi akkurat samme bil som Daniel hadde selv, for en liten måned siden. Kan tro vi følte oss som hjemme der vi cruiste rundt i den røde poloen! Første stopp ble Paradise Beach, og ved denne nydelige stranda var plutselig havet blitt hakket blåere! Vi ble liggende på hver vår solseng i hele tre timer, spise lunch, bade, og kjøre vannscooter for første gang i ihvertfall mitt liv. Så sykt gøy!

Stakkars Daniel passet sånn på meg at han ikke klarte å følge med på seg selv. Tre timer var alt som skulle til for å farge sixpacken lyserød. Da klokken slo 15.00 var det bare å få på ham en tskjorte, hive seg i bilen og ta en spennende sightseeingtur rundt øya i stedet! Vi snakker Marthe og Daniel, ut på nye eventyr..

Vi bestemte oss rett og slett for å kjøre på toppen av øyas høyeste fjell vi! Veiene var smale, landlige og uten en eneste bilist, men det var akkurat det som gjorde det så spennende! Det var fjellet, noen gjeiter, oss to, og noen digre vindmøller.. Vel, og den magiske utsikten. Vi kan herved skryte på oss at vi har sett hele Kos! -Og klint på toppen av øyas høyeste fjell. Høhø <3 Følte oss som verdens største radarpar der vi sto..

Nå er den fine mannen min ute og løper litt mens jeg får unnagjort dagens andre blogg-update! Håper dere har det bra der hjemme. Her har vi ihvertfall overhodet ingenting å klage på. Så fort dere er oppdatert og Daniel er ferdigtrent, drar vi ut for enda en middag i fine Kos sentrum. Det var så hyggelig der i går! <3

Må ha en reprise av gårskvelden! Ha en deilig søndagskveld dere også <3

The very first night

God morgen og god søndag! Vi ligger en time foran dere her i Hellas, så nå begynner klokken å nærme seg 08.00. Frokosttid med andre ord! Daniel ligger i skrivende stund og snorker mens jeg får unnagjort litt skriving. Vi hadde den deiligste lørdagskvelden i går.. Daniel dro og kjøpte en vinflaske til oss om ettermiddagen, så en time før vi dro satte vi oss på balkongen og nøt et glass hvitvin med utsikten av et stille hav og et folketomt basseng. Da klokken nærmet seg 21.00 tok vi bussen til Kos by hvor vi spiste en litt mer tradisjonell Gresk middag med grillspyd, gyros, brød og tsaziki. Helt nydelig var det å sitte på en lokal restaurant, høre på gresk musikk, oppsummere den fine dagen, og bare nyte! <3 Ferielivet med denne mannen.

Planen for i dag er litt uklar. Vi skulle egentlig ta turen til Paradise Beach, men da bussene ut hit er fulle, og vi nødig vil sitte to timer i taxi, vurderer vi å leie oss en firehjuling for sightseeing på egenhånd! Vi får sjå, vi får sjå. Vi må ihvertfall se å få kommet oss på en fin strand i denne deilige varmen <3 Jeg er på tur med solkremens konge, så her skal det være umulig å bli brent! Aldri opplevd maken til smøremas! Hehe, hver eneste gang jeg kommer opp fra det bassenget får jeg det strenge "SMØR DEG-blikket!" Skjønn <3

Maten dere ser på bildene over her er fra fredagskvelden da vi ankom. Hotellmaten er som dere ser også upåklagelig. Jeg hadde kyllingrisotto mens Daniel gikk for lam, og den rødvinen vi fikk til, er noe av det beste vi har fått! Nei vi koser oss glugg her nede. Nå har Daniel våknet, så jeg får klappe igjen pcen og ta han med meg opp til frokost! Det lukter pannekaker på Borge og kjeks, kanelsnurrer, og sjokolademousse på Daniel.

Ja, her dessertbuffè etter frokostbuffèen!

Ønsker dere en finfin søndag <3 Vi sees!

Smell the sea and feel the sky

Ååå nå er jeg så glad! Daniel og jeg kom vel frem til Michelangelo hotell sent i går kveld, hev oss i dusjen, og dro rett ned på hotellets ala carte restaurant for tidenes middag som vi nøt med en hel flaske rødvin til. Jeg tok selvfølgelig med kamera, så disse bildene får dere få litt senere! ÅH! Rommet vi har fått er helt upåklagelig! Vi har stor plass å boltre oss på, alt er rent og pent, og vi har balong med utsikt rett ut mot havet.

For en fryd å våkne opp til denne utsikten, spise en herlig frokostbuffè og bare dra rett ned til poolen for å tilbringe hele første dag her. Vi har ligget og stekt helt siden klokken 11.00 i dag, drukket mojito, spist cæsarsalat, plasket og kost oss! Første dag måtte liksom bli akkurat slik.. HELT nydelig er det her!

Nå sitter vi solbrune og storfornøyde å slapper av litt før middag! Jeg blogger, mens Daniel sitter på Startours nettsider for å finne ut hvilke utflukter vi skal melde oss på. Vi er like eventyrlystne begge to, så det ser ut til at ferieplanen fort kan bli full! Det er jo en hel hau av herlige opplevelser vi har lyst til å få med oss før hjemreisen! I morgen blir det strandbesøk, på mandag blir det cruise med middag i solnedgangen, på tirsdag og torsdag blir det båttur og på onsdag blir det spa! Høres ikke det ut som en bra ferie så vet ikke jeg.

Nettet på hotellet har forresten så langt også vært over all forventning! Jeg får blogget i en fei, og uten noe form for opplastningsproblemer. <3 Deilig! Håper det står bra til med dere der hjemme. Gleder meg en hau til å dele feriebildene våre med dere! Nå skal jeg hive meg i dusjen og gjøre meg klar for middag med min kjære.

I kveld skal han her og jeg utforske sentrum i Kos!

Ønsker dere en superduper lørdagskveld <3

NLY Trend sandals!

Inneholder en annonselenke

Okei, DISSE skoene! De er nydelige å se på, og likevel så gode å gå på! Det har vel med at foten sitter som støpt fast i skoen. Jeg har vært på utkikk etter det perfekte paret lenge, og endelig fant jeg meg et som var både rimelig, pent og behagelig. Det er en kunst å jakte på slike snøring-sko. Enkelte ser perfekte ut på bildene, men er blodharry i virkeligheten, så man må nærmest studere bildene opp og ned, for så å ta en sjanse! Heldigvis traff jeg denne gang. Disse skoene, en hvit løs "gresk" kjole, og et sort flettebelte i livet... Gjett om jeg har pakket med alt sammen! Mihi, håper jeg kan få knipset noen bilder av det på i løpet av uken.

Hva synes dere? Skoene kjøpte jeg for 499 kroner HER

Når lenken ikke fungerer så er de nok blitt utsolgt <3

Greece → Here we come!

Nå er det så lenge siden forrige snapchat-oppsummering at jeg ikke vet hvor jeg skal begynne. Her har dere ihvertfall et lite utvalg av den siste månedens snapshots! Ellers har jeg lovet å holde dere ekstra godt oppdatert med feriebilder den kommende uken. Til tross for at hotellet omtrent ikke kan bli bedre, er jeg litt småbekymret for at nettet der nede ikke skal være godt nok til å få lastet opp et eneste bloggbildene, men skulle det virkelig ikke fungere overhode så får jeg finne en annen løsning. Kanskje jeg kan kjøpe meg et simkort der nede? Det pleier da å fungere ypperlig i Egypt! Eller har dere noen andre lure idèer? <3

Jaja, jeg finner ut av det! Nå går jeg i feriemodus. Daniel og jeg er fremme i Oslo for lenge siden, og sitter på flyet til Hellas akkurat NU. <3 Vi vil være fremme rundt klokken syv i kveld, så da har vi enda noen timer igjen av kvelden til å kose oss på. Kanskje drar vi ut og spiser.. Kanskje ligger vi som slakt i senga og trykker i oss en pakke Yumyum nudler.. Time will show. -Men begge deler blir helt fantastisk i varme og deilige Kos.

Ønsk oss god tur da! Martheborge heter jeg på snap.

Følg, følg for updates mellom blogginnleggene <3

Throwback - Last Weekend

Tenkte jeg skulle starte fredagen med et bildedryss fra forrige helg jeg! -Da noen av jentene igjen var samlet for bursdagsfeiring for Siri. <3 SOM vi koste oss! Siri lot meg få leke meg med polaroidkamera sitt, serverte brownies og holdt stol-leken, så dere kan tro det ble en latterfull kveld. Jeg koste meg glugg, og det håper og tror jeg Siri gjorde og. Ah, dette har vært en skikkelig venninneuke! Vi har vært sammen nesten hver eneste dag, for bursdagsfeiring, dyreparkbesøk, shopping, og grilling. <3 Jeg kommer til å leve på disse dagene i lang lang tid fremover, og gleder meg allerede til neste lille samling. For en fantastisk venninnegjeng jeg har!

I skrivende stund er Daniel og jeg antagelig halvveis til Oslo. Vi satte oss i bilen allerede klokken 07.00 i dag tidlig og kjørte avgårde. Vi har til bestemors store forskrekkelse ikke beregnet tid for kø, så nå krysser vi fingre og tær for at trafikken går smooth! Viktig å leve litt på kanten. Ellers blir det manko på spenning i hverdagen! Håper dere får en knallstart på helgen. Jeg gleder meg til å oppdatere dere fra varmere strøk.

Meg: Siri, bort med ølen! Bloggen er barnevennlig!

Voksne og barn... Ha en riktig fin helg! <3

Antrekk - 230715

Hei, og god kveld kjære dere! Torsdagstimene har bare flydd forbi. Selini og jeg startet dagen med en deilig lunch på den splitter nye restauranten "Bøndene", og her fikk vi servert hver vår digre porsjon økologisk, sunn mat. Absolutt et sted som skal besøkes igjen ved en senere anledning! Ellers har jeg vært og handlet både det ene og det andre til morgendagen. Daniel og jeg reiser allerede klokken 07.00 i morgen tidlig, så nå er kofferten ferdig pakket og alt klart til tidenes klisseferie. Ah, jeg er så GLAD for at ferien endelig er her. De 10 små dagene som var igjen da turen ble booket har på ingen måte gått for raskt! Tror aldri jeg har gledet meg mer til en ferie jeg, også skal vi ikke lengre enn til Kos! Hoho <3 Disse dagene skal bare bli fantastiske.

Det er mange fordeler med å ha flyttet inn venninnen! For det første så har hun jo støv på hjernen, og for det andre så har jeg nå fotograf i hus! I dag satte jeg henne i action, og resultatet ble disse antrekksbildene her. Flinke venninnene <3 Skjørt og topp er begge kjøpt på Bikbok for ikke mer enn en uke siden. Synes disse plaggene er så komfortable sammen, men samtidig også pene! Et par høye hæler gjør som regel underverker...

Planen nå er å hive meg i dusjen, pudre nesen og vente på min kjære som kommer og henter meg om en liten halvtimes tid! Vi har en tomatsuppe-date, før vi tar en tidlig kveld for å være uthvilte til i morgen. Vi har en fem timers kjøretur foran oss før flyet går fra Gardermoen, så en god natts søvn vil sikkert ikke være dumt!

Gleder meg som et barn bare til å se Daniel jeg nå <3

En frisørdrøm i oppfyllelse

Åå, har dere sett!? Ingen tvil om at apene i dyreparken fikk frisørdrømmen oppfylt da en ungjente ankom apeskogen med flettedonut i dag. Jeg ville dæve av latter, og benyttet meg selvfølgelig av anledningen til å snike meg så nære som overhode mulig for å knipse noen bloggbilder. Nei, apeskogen er undervurdert. Fy søren for noen herlige vesen!

Vi var fem jenter som trasket rundt i dyreparken denne onsdagen. Matet dåhjort, spiste sukkerspinn, tok karuseller, og bare storkoste oss med latter og moro i finværet. De eneste to som måtte jobbe, jobbet i parken og kunne derfor likevel treffe oss til lunch! Ah, det er så koselig å samles på denne måten, sette av en hel dag og gjøre noe GØY sammen!

Fine jentene, klare for en dag i parken! <3

Dagen er ikke over heller! I skrivende stund sitter Selini og jeg i stuen til Annika og venter på at resten av girlsa skal ankomme. Vi skal nemlig ut i parken like på utsiden å spille volleyball og grille i kveld. Det er blitt litt småsurt ute, men hva gjør vel det? Finnes ikke dårlig vær, bare dårlige klær! Håper det står bra til med dere. Jeg rakk ikke å oppdatere dere til morgenen i dag, men sist jeg sjekket var dere ihvertfall ikke langsinte. <3 Min nye samboer, Selini dro meg opp fra sengen klokken 09.00 for å ha meg med på intervalltrening på mølla! Usj, føltes skrekkelig der og da, men gud så deilig etterpå! Lurer meg på om jeg skal flytte denne personlige treneren inn for godt jeg?

Ville bare dele et hyggelig bildedryss fra dagen vår <3

Jeg håper dere har det bra. Vi skrives snart igjen!

Fått meg samboer!

Inneholder en annonselenke

Hei og god tirsdagskveld dere! Her går det i ett! Jeg har fått Selini på besøk fra Harstad i dag, og hun skal faktisk bo her hele uken! HURRA, det er så hyggelig å ha samboer for noen dager. Jeg reiser jo allerede fredag, men vi nå ihvertfall tilbrakt noen dager sammen, og de skal jammen brukes godt! Vi dro rett til byen for å spise is, ta sol *kremt* og shoppe litt da hun kom i ettermiddag, og så fort dere er oppdatert drar vi til byen igjen for å treffe resten av jentene til tirsdagskonsert på fiskebrygga. Det blir en alkoholfri kveld med skravling og god musikk før vi vender nesene våre hjemover for å lade opp til morgendagen.

Onsdagen har vi nemlig bestemt skal gå til en dag i dyreparken! Jentene skal traske rundt og titte på dyr, spise lunch og ta litt karuseller før vi drar til Hamresanden og griller. Ah, disse sene, varme sommerkveldene hvor så mange som mulig av jentene samles til vin, grilling og kos. <3 De er helt fantastiske!

Jeg ville bare innom og si god kveld jeg! Det er ikke særlig til aktivitet i kommentarfeltene om dagen, men det er helt greit. Det er fellesferie, og vi har alle ting vi har mer lyst til å gjøre en å sitte foran enn pcskjerm. Dra ut i finværet dere som har det, og NYT. Bruk sommeren! Den tar dessverre litt for snart slutt. <3

Nå drar klubbeskoene og jeg på konsert <3

Skoene finner dere HER. Ha en super kveld!

Biff med løk og kantarellstuing

Mmm! Dette var akkurat så godt som det ser ut. Tenkte det var på tide med en ny "Ukens oppskrift" post. Denne gang ble det indrefilèt med brunet løk, kantarellstuing, asparges og verdens beste potetpurè. Vel, og noen cherrytomater for fargens skyld.. Viktig med noe rødt på tallerkenen! Denne brune løken er dere bare nødt til å ha på toppen av biffen neste gang dere serverer det. Jeg kommer aldri til å lage meg biff uten brunet løk heretter. Fy søren så godt! -Også er det så enkelt. Man hiver ingrediensene i en gryte og lar det koke til vannet er fordampet. Fiks, ferdig, server! Prøv det. Jeg mener det.. Mannen vil elske deg enda litt høyere!

Du trenger: 1. 4 store poteter 2. 10 asparges 3. Biff for 2 4. 5 sjalottløk 5. 200g kantareller 6. 7 ss margarin 7. 2-3dl matfløte 8. 1 ss sukker 9. 2 ss rødvinseddik 10. 1 dl kjøttbuljong 11. Salt/pepper

Slik gjør du:

1. Skjær 5 sjalottløk i mindre biter. 3 av dem er til biffen, og to av dem til soppstuingen. Fordel det i to skåler.

2. Stek 200g kantareller i en stekepanne med smør og de to hakkede sjalottløkene.

3. Stek til løken er blank, og tilsett 1,5 dl matfløte. La fløten koke inn, og krydre med litt salt og pepper.

4. Resten av sjalottløken har du i en gryte med 1dl utblandet kjøttbuljong, 1 ss sukker og 2 ss rødvinseddik. Kok opp, og la det ligge og surre til all væsken har fordampet.

5. Krydre det romtempererte kjøttet med salt og pepper, og stek i en varm stekepanne med smør.

6. La kjøttet få en fin, brun stekeskorpe på den høye varmen, og senk så temperaturen på stekepanna. Stek kjøttet videre til det pipler litt kjøttsaft opp på oversiden av det. Snu, og stek på andre siden til det samme skjer her. Ta så biffen av panna og la hvile et lunt sted i 5-10 minutt. Da skal kjøttet være medium stekt.

Slik gjør du - Potetpurè:

1. Skrel 4 store poteter, del hver og en i 4, og kok dem møre.

2. Sil av vannet, mos potetbitene med en stavmikser og tilsett 5 store ss smør.

3. La smøret smelte inn sammen med 0,5-1dl matfløte.

4. Smak til med salt, pepper, og enda litt mer smør. Jeg bruker også masse pepper!

Kok aspargesen i lettsaltet vann i 2-3 minutt, og server biffen over aspargesen! Legg løken over der igjen, litt soppstuing på den ene siden, og potetpurèen på den andre. Nom, nom, nom! Dinner is served.

Håper det smaker! Oppskriften er beregnet for 2.

Ønsker dere en super tirsdag. Nå får jeg venninnebesøk!

Uken som gikk...

Ukens innkjøp... De hvite Nellyhælene, et hvitt lite skjørt fra Bikbok, en blå topp fra Gina Tricot, et grått koseskjørt og en hvit, løs, blondetopp fra Bikbok. Det er stort sett på Bikbok jeg finner det om dagen!

Ukens høydepunkt... Å jeg har hatt mange fine dager denne uken også, men gårsdagen var nok den aller beste. Jeg leste ikke en eneste blogg, og jeg kom ikke med en eneste oppdatering selv. I stedet satte Daniel og jeg av hele søndagen til å spise en god frokost sammen, dra på hytta, fiske, grille og se en kinofilm. Klokken 00.00 la vi oss gode og trøtte, og med følelsen av at vi hadde fått alt ut av dagen <3 Ferielivet altså.

Ukens nedtur... Denne uken har jeg faktisk en nedtur å fortelle om!! Neida.

Ukens sang... Jeg har to sanger som jeg har hørt på utallige ganger. "Lush life" av Zara Larsson og Avicii sin "Waiting for Love" med Prinston og Astrid Smeplass. Synes denne varianten av sangen er så fin!

Ukens cravings... Avokado. Jeg har spist avokado til frokost hver eneste dag hele uken. Enten most på knekkebrød i stedet for smør, eller på toppen av en skive med gulost og paprika. Det.Er.Så.Godt! Spesielt med litt salt, pepper og sitron! Ah, smaker bedre enn norske jordbær faktisk.

Ukens latter... Mengden Yum Yum jeg har gått til innkjøp av... Jeg har nemlig tenkt til å fore Daniel med nudler mens vi er på ferie! Hvorfor? Jo, nå skal dere høre. Jeg bruker hakket lengre tid på badet enn Daniel gjør, så for å forhindre slike "Nåmåduskyndedeg-jegersultenogsur" situasjoner etter stranda om ettermiddagen, kan Daniel ta seg en pakke YumYum før middag! Heh, høres ikke det ut som en glimrende idè?

Ukens film... Jurassic Park! Så den på kino i går og storkoste meg med både baconchips og popcorn. Hoho <3 Skulle selvfølgelig ikke ha noen av delene. Selvbeherskelse lenge leve. #onedayi'llbefat

It's been another great week <3

A Sunday Well Spent

Daniel har ferie fra jobb om dagen, og det betyr at vi kan våkne opp sammen, nyte en god frokost, og gjøre hva vi vil fra morgen til kveld! En luksus jeg nyter hvert eneste minutt av. <3 Hele søndagen tilbrakte vi sammen, og på best tenkelig vis. Daniel tok meg nemlig med til hytta familien har ved Rossevann i Kristiansand, og her la vi ut på fisketur i ferskvannet! Været var perfekt. Litt duskregn, men vindstille, og med oss hadde vi vår beste venn, "engangsgrillen". Fire timer fløy forbi, og ble de beste på så lenge jeg kan huske.

Den beroligende stillheten vi hadde mens vi satte på vannet med hver vår fiskestang. <3 Det var som en dose terapi for sjela. For et herlig sted å ha hytte! Ikke èn person var å se eller høre på verken vann eller strand, og vinden var så stille at ikke et blad var i bevegelse. Altså, jeg følte jeg var under innspilling av "The Notebook"s beste filmscene i går. -Med min helt egen "Ryan Gosling", og vannliljer i stedet for svaner.

Han der <3 Jeg får aldri nok..

Etter å ha beundret mannens fiskeskills, dro Daniel båten og meg i land på en liten sandstrand hvor vi satte oss under trærene for å grille! Daniel tok på seg ansvaret for kjøtt, mens jeg fikk ta meg av burgerbrødene...

... Altså. Grilling er en mannejobb!

Fiskestilen min er det vel heller ingenting å si på? Fangst ble det utrolig nok også! Seks vannliljer og fire ørret. <3 Mihi, en fullkommen søndag som vi avsluttet med litt plukking av blåbær, og en tur på kinofilmen "Jurassic Park". Den må dere bare se i 3D om dere ikke har gjort det alt. Superspennende! -Syntes vi ihvertfall!

Håper dere nyter disse julidagene dere også! <3

Saturday Lunch Break

God lørdag da! Se på den sunne og deilige lunchen. Hihi. Jeg tok den med meg hjem fra Will I Juice, etter å ha unnagjort noen ærend alene i byen. Gave til Siri måtte blant annet ordnes, ettersom jeg skal få være med å feire henne i kveld! Jeg var oppe allerede klokken 08.30 i dag, men timene flyr som vanlig avsted, så nå er det allerede snart tid for å hoppe i finstasen. Jeg må bare rekke en liten treningsøkt først! Jeg er stiv som en stokk i hver eneste kroppsdel, og da er det så godt å ta seg en joggetur for å løse opp. <3 Mulig jeg tørker støvet av tredemølla og tar den innendørs i dag. Det har blåst til rene stormen her de siste par timene! Usj, usj.

Hva er deres lørdagsplaner? Jeg hadde egentlig tenkt til å bli med Andrea ut og klatre jeg i dag, men det ble det pokkeren heller ikke tid til. Arh, det hadde vært så moro å prøve og klatre utendørs! Jeg har jo aldri testet fjellklatring før! Jaja, det får jeg ta igjen en annen gang. Kan vel ikke være med på alt hele tiden. <3 Tenkte bare å stikke innom for å friste dere med kyllingsalaten min jeg. Bestiller dere mat på Will I Juice så må dere prøve juicen "Tropisk Bris" i samme slengen! En superfrisk variant med blant annet kokos og ananas. Mmm!

Får ikke stort bedre lunch enn dette..

Også med litt treningsmotivasjon til da!

L-I-S-T-E-R

6 ting jeg liker

Å reise. Jeg drar hvor som helst, når som helst, og nesten med hvem som helst. <3

♥ Hvilepuls. Ja hallo.. Det er ikke til å legge under en stol at hvilepulsen er behagelig..

♥ Følelsen man får når man legger seg på solsengen, rett etter å ha tatt en avkjølende dukkert.

♥ Når jeg finner en roman jeg ikke kan legge fra meg. Fifty Shades var som å bli presentert for en ny verden.

♥ Et rent og ryddig hjem. Skulle ønske jeg hadde det litt oftere selv. Ihvertfall sistnevnte. Mihi, ikke lett når man er glad i å vaske klær, men ikke fullt så glad i å brette.

♥ Å legge meg nydusjet, nybarbert, og i nytt sengetøy.

6 ting jeg blir lei av

♥ Å spise sunt. Litt sunt er helt topp, men sånn middag uten saus fordi sausen har for mange kalorier... Æsj.

♥ Tvserier. Jeg trodde jeg hadde funnet en serie som jeg kunne fullføre, men neida. Jeg så to sesonger av Orange is the new black og gikk dritlei. Tror aldri jeg har sett en hel tvserie i hele mitt liv.

♥ Regndag etter regndag. Det er egentlig ikke regnet som er problemet, men mørket de grå skyene tar med seg. Det blir mørkt ute, og det blir mørkt inne. Hater mørket. Kan det ikke bare alltid være lyst?

♥ Mas og stress. Jeg liker å ta det som det kommer. Det gjør meg liksom ingenting å gjøre alt i siste liten! Jeg er ikke blitt voksen nok til å stresse over noe som helst, og blir derfor smågal av å se andre gjøre det.

♥ Knekkebrød. Jeg er sikker på at man forbrenner mer kalorier enn man får i seg av å tygge dem.

♥ Blondt hår. Jeg har brukt et halvt år på å få håret mitt ordentlig blondt, og nå gleder jeg meg som en gal til å farge det lysebrunt igjen. Mulig derfor jeg har valgt så mange gamle bilder her i kveld.

5 steder jeg liker å være

♥ I Stavanger. Hos familien som jeg elsker.

♥ I armkroken til Daniel. Min kjæreste, og beste venn.

♥ På solsengen et varmt sted, med solbrillene på nesen og en mojito i hånda. Ah, snart er jeg der! Også med favorittmannen da! 7 dager til avreise. Jeg kan ikke få satt meg på det flyet raskt nok kjenner jeg.

♥ I havet. Aller helst Rødehavet, og aller helst snorklende.

♥ På et hinsides bra shoppingsenter. -Med nok på konto.

4 ord som beskriver meg

♥ Kreativ - En egenskap jeg som blogger koser meg skikkelig med!

♥ Positiv - Jeg er stort sett alltid glad, og har sjeldent uløselige problemstillinger.

♥ Selvstendig - Er det noe jeg vil, så får jeg det alltid til. <3 Jeg har aldri følt meg avhengig av noen.

♥ Søvnig - Jeg har verdens beste sovehjerte. Sovner hvor som helst, når som helst.

Og gjeeerne med hun her på brystet <3

5 ting jeg er redd for

♥ At noe skal skje mine nærmeste. Er ikke det livets aller største frykt? Jeg orker ikke tanken på det engang.

♥ Å ikke følge godt nok med på byen. Jeg er redd for å få en tablett i drinken, bli dopet ned, og være hjelpesløs i armene til noen jeg ikke stoler på.

♥ At de skumle taxisjåførene ser hvor jeg bor, og kommer på døra når jeg er alene hjemme. Hehehe, jeg har kjørt mye taxi gjennom årene.. Alle sjåfører ser ikke like snille ut!

♥ At Daniel og jeg av en eller annen grunn ikke skal ende opp sammen. Jeg er jo blitt så glad i han, og vi har det så forbaska fint! Tanken på at noe skal ødelegge det, gjør meg trist.

♥ Sterke undervannsstrømmer. Jeg kan ikke tenke meg en en eklere måte å dø på enn å drukne. For det første så blir man kvalt, og for det andre så får man ikke sagt farvel til de man er glad i.

Det var mine fem søte, små lister! Ønsker dere alle en superduper helg <3

Them new pair of shoes

Eeeelsk! Dere husker kanskje da jeg for en stund tilbake etterlyste noen hvite, lekre hæler til sommerens festkvelder? Jeg var på jakt etter både et par hvite joggesko til hverdags, og et par hvite festsko. Vel, nå har jeg fått meg begge deler! Nelly hadde jo en hel hau å velge i! Jeg måtte faktisk klikke hjem enda et par hvite sandaler.. -Med hvit snøring oppover leggene. Ah, de var helt nydelige! Lover å vise så fort de dukker opp i postkassen. Bare de dukker opp innen en uke, så jeg får tatt dem med i kofferten til Hellas <3

Nå hva synes dere? Daniel's respons var "Whatever floats your boat". Noe sier meg at han ikke var overbegeistret, men hva vet vel mannfolk om damesko? Hehehe, jeg elsker dem da <3

Vi har fått overskyet himmel for første gang på så lenge jeg kan huske her i dag, så denne fredagen tenker jeg å tilbringe mer eller mindre innendørs. Det er så deilig å sitte foran pcen og jobbe med GOD samvittighet! Man føler liksom ikke man går glipp av like mye når været ikke er helt på topp.. Planlegging, handling, matlaging, og forhåndsskriving av innlegg står på planen, og det føles deilig! Jeg fikk unnagjort en løpeøkt utendørs allerede klokken 09.00 i dag tidlig, så litt frisk luft har jeg da fått sneket til meg. <3

499kr betalte jeg for disse skoene på Nelly! De fås kjøpt HER

Desperat innspurt før ferie

I dag har min kjære klart å hale meg med på min første løpetur på tja, det begynner vel å nærme seg seks uker! 8 kilometer skulle han ha meg til å gjennomføre i solsteken, og 8 blytunge kilometer ble det. Jeg tror aldri han har hørt meg klage så mye noen gang, men da vi endelig kom i mål, var jeg så glad i han at jeg ikke visste hvor jeg skulle gjøre av meg. DEN følelsen! Den første løpeturen etter en så lang "ferie" gjør alltid vondt. Nå kan det bare gå en vei videre, og det er oppover <3 Daniel jogget lett på tå hver eneste meter av den 60 minutters turen, mens jeg kjente det brant i hver eneste muskel fra fotsålen til nedre magedel. Haha, hjelpe meg. Jeg kommer til å våkne opp stiv som en stokk i morgen. Jaja, den følelsen har jammen vært savnet!

Akkurat som magemusklene til Daniel har vært de siste to dagene han har vært på Skral festivalen! Hoho. For en maskin <3 Løper gledelig 5 mil i uka han! Om jeg bare kunne fått litt av den løpegleden...

Etter vår lille økt, dro vi svette og varme rett ned på brygga, kledde av oss, og hoppet i havet. Noe.Så.Digg! Lurer meg på om ikke jeg må gjøre dette hver dag før avreise neste fredag. Wææ, tenk i morgen er det bare en uke igjen. Ah, jeg gleder meg sånn! De siste timene har vi bare kost oss med litt (mye) pasta carbonara, og filmen "Train to Lisbon". En helt super film! Må sees, om dere ikke har eller vil ta dere tid til å lese boken.

Litt kliss tåler dere vel <3 God natt og sov godt kjære, gode dere!

En liten endring i planen!

Det ble litt endring i planene da Cathrine ringte og spurte om ikke vi kunne treffes i går. Jeg hadde akkurat fjernet sminken, og innstilt meg på å finne sengen så tidlig som klokken 22.00, men den middagsinvitasjonen var litt for fristende.. -SÅ da kastet jeg på meg litt sminke igjen og fløy avgårde til byen. Jeg hadde jo ikke sett henne siden jeg var på besøk i Oslo for en hel måned siden! Livet til bestis har antagelig rukket å bli snudd opp-ned fire ganger på den tiden! Den jenta opplever jo mer på en uke enn jeg gjør et helt liv.

Fine Cath <3 Det var så fint å se henne igjen. -Og den cæsarsalaten er seriøst den beste jeg har smakt i hele mitt liv. Den truer jeg dere faktisk til å bestille neste gang dere er på Herligland i Kristiansand. Det var så fullt i restauranten i går kveld, at jeg for første gang på flere år ble småflau da bloggbildene skulle knipses. Jeg hadde bare med meg portrettlinsen, og måtte stå to meter fra bordet for å få med noe som helst. Skulle gjerne hatt en litt mer usynlig jumpsuit akkurat da! Hehe, men sånn er blogglivet da. Heldigvis har Cathrine vendt seg til det med årene. Jeg tror faktisk hun har knipset så mye rart at hun ikke vet hva flaut er lengre.

Planene for torsdagen er først og fremst å dra i møte med Geir. Jeg hopper avgårde så fort jeg har sagt god morgen til dere! Deretter er det litt mer blogging som står for tur, før jeg tar kvelden med min kjære. Kanskje blir det til og med en dobbeldate med film og kos? Vi får sjå, vi får sjå! Dere må ha en nydelig sommerdag. <3

Vi sees litt senere <3 Nå kaller Geiremann!

Let's go and have a picnic

Hei der ute! Jeg koste meg sånn i går kveld, at de stemningsfulle bloggbildene jeg hadde lovet dere å ta, helt ble glemt bort.. Litt av en blogger! Hehe. Natten endte som planlagt med sleepover hos min kjære Annika, og heldigvis var hun giret på romantisk piknik i parken til morgenen i dag. -Så jeg skulle få ta bloggbildene mine der i stedet. <3 Et lite legebesøk har jeg også fått skvist inn denne onsdagen. Det var i går jeg plutselig kom på at det var fryktelig lenge siden forrige helsesjekk, så jeg booket meg en time til i dag, og fikk klokken 13.00 klarbeskjed om at alt var i skjønneste orden. <3 Jeg har følt meg så utrolig TRØTT de siste ukene, men det har nok bare med at jeg ikke har fått trent i sommer. Kroppen skriker vel bare etter å få svettet igjen. Ikke rart når forrige økt fant sted for over fem uker siden.

Vi kan jammen kose oss vi. På vei hjem fra legen, dro jeg innom et bakeri og kjøpte baguett-lunch til oss, mens Annika pakket pikniksekken med teppe og jordbær. For en genial idè å tilbringe noen soltimer på gresset i parken.

Litt brunfarge tror jeg også vi fikk sneket til oss denne onsdagen! Nå har Annika dratt på jobb, og jeg hjem til leiligheten igjen. Planen for resten av kvelden er i grunn bare å samle litt papirer til morgendagens møte med Geir.. Jeg fikk endelig ringt ham opp igjen i går kveld, etter å ha mottatt en sms hvor det sto: Nisse! Ring meg NÅ! Hehehe, ikke bare-bare å ikke nå meg på to døgn..

Geir: JEG BLIR SÅ FORBANNET NÅR DU IKKE TAR TELEFONEN!

Marthe: Men Geir, du har jo bare prøvd i to dager!

Geir: ...... Det er jammen godt du er et sjarmtroll.

Ler meg ihjel <3 Håper det står bra til med dere alle!

Antrekk - 140715

Nå sitter jeg i stuen til Annika og oppdaterer dere mens hun gjør seg klar til konsert på fiskebrygga. Vi har akkurat trykket i oss en god skål tomatsuppe, og venter bare på at bursdagsbarn "Siri" skal komme på besøk. Om en times tid tusler vi vel nedover for vin, musikk og kos alle tre. Tipper det skal smake godt i finværet! Kanskje sover jeg til og med over hos bestis! Det er litt for lenge siden sist vi hadde sleepover, og Annika sin seng er nesten like god som Daniel sin!

Antrekksbilder har jeg også fått bestis til å knipse av meg. Tenk det, jeg måtte ikke trygle engang! Hehe <3 Jumpsuiten er splitter ny og fra Bikbok til dere som måtte lure på det. Synes den er så fin med de lange, åpne armene! Stort mer har jeg dessverre ikke på hjertet i kveld, men kamera blir med ut, så vi får se om ikke jeg får knipset noen stemningsbilder under konserten senere. Ha en nydelig tirsdagskveld alle sammen! Det skal definitivt disse jentene ha <3

Marthes lille lesekrok

Slik har jeg tilbrakt de siste formiddagstimene! Det ble rett og slett for varmt ute i hagen. Jeg våknet opp hos min kjære, spiste en deilig frokost med ham, og dro hjem for å planlegge dagen samtidig som jeg ble liggende og grille meg en times tid. Må jo prøve å skaffe meg et godt grunnlag til 8 varme dager i Kos da! Mihi. Tusen takk for tips og anbefalinger, til dere som har lagt igjen kommentarer under forrige innlegg. Vi teller ned dagene, og gleder oss bare mer og mer for hver time som går. <3 For en DEILIG sommer!

Se på de store og fine rosene da! SÅ fornøyd. <3 Jeg måtte flytte dem fra vinduskarmen til lesekroken da jeg satte meg på gulvet for å lese ut boken min. Mulig jeg tar dem med meg på badet også, nå som jeg hvert øyeblikk skal freshe meg litt opp! Haha, vil jo helst kunne nyte synet av dem til enhver tid! Tenkte jeg skulle ut og sosialisere meg litt jeg, denne tirsdagskvelden. Solen stråler og venninnene skal på konsert, så da hiver jeg meg på den planen! Jeg skal bare hoppe i min nye jumpsuit og trygle Annika om å ta noen antrekksbilder av meg først. Hehe. Jeg har på følelsen at denne trange kjolen blir for varm i denne temperaturen!

Ønsker dere en deilig tirsdag videre!

Så skrives vi igjen om litt <3

11 dager til kjæresteferie!

Daniel og jeg har booket vår første ferie sammen!! Vi har endelig fått svar på Hellas-problemstillingen, og tok dermed sjansen på å booke oss en uke på den nydelige øya "Korfu". Vi hadde valgt oss ut det perfekte hotellet ved Korfus vestkyst, og skulle ha utsikt mot det joniske hav! Hotellet hadde 16 års aldersgrense og virket bare helt perfekt for oss som ønsker en avslappende klisseferie med soling, båtturer, god mat, og øy-sightseeing! Det luktet rett og slett romantisk ferie på fjellrike øyer med krystallklart vann, klipper, og grotter..

Det eneste som gjensto var å dobbeltsjekke dato, og godt var det at vi gjorde. Tror dere ikke det sto 24 juli 2016 på vår bestilling? Ikke rart det var ledig! SÅ.. Alt av mandagsplaner ble erstattet med leting etter ny reise. Jeg har sikkert sittet foran pcen i åtte timer nå, og E-N-D-E-L-I-G fant vi et hotell som ihvertfall nesten kunne måle seg! Hihi. Om 11 små dager drar vi til et av Kos sine flotteste hotell "Michelangelo". 8 dager får vi sammen, og gjett om de skal nytes. <3 Bare han og meg, på en skikkelig avslapningsferie. *LYKKE*

Dere aner ikke hvor vanskelig det er å velge kjæresteferie! Alt skal være perfekt, og med alt mener jeg også sengeteppe og gardiner! Ja, Daniel er like kresen som meg! Hotelletområdet kan være så perfekt det bare vil, men står det en gul benk på rommet vårt så kan reisen bare krysses ut med en gang. Ler meg ihjel <3 Har aldri forstått meg på de som mener at rommet ikke er viktig. Hallo? Det er jo der man skal våkne opp!

Ah, nå er jeg bare så vanvittig GLAD! Endelig fikk vi ordnet oss en ferie, og på et hotell som ser helt utrolig ut. Ingen av oss har vært her før, så om dere skulle ha noen tips på lur så må dere gjerne hyle ut! Vi har ikke planlagt særlig mye mer enn avslapning, men vi må ihvertfall se å få kastet oss på noen båtturer. Vi har ingen planer om å dra på festeferie, og derfor passer det fint at dette hotellet ligger et stykke unna alt bystøy!

I kveld skal det feires med middag og sleepover hos min kjære! Han drar på festival for noen dager i morgen, så nå skal de neste timene nytes med ferieplanlegging og kos. Jo, og wait for it.... Sebra til middag! Haha, den der er jeg spent på! Mannen kjøpte sebra da han var på jakt i Danmark for et par helger siden, og i kveld tenkte vi å prøve det ut da! Dere får skrike ut om dere har peiling på hvordan denne typen rett tilberedes! Det var nemlig kanskje ikke fullt så overraskende lite informasjon å hente om sebrakjøtt på google.

Et bildedryss fra hotellområdet får dere over her! Jeg kan ikke annet enn å glise her jeg sitter. <3 Litt fordi denne ferien kommer til å bli magisk, og litt fordi Daniel akkurat serverte meg en bukett syv, gigantiske, rosa roser! Åååå, jeg dæver av han der <3 Jeg er så forbaska heldig!! Kan søren ikke klage på noe som helst!

Livet <3 Er det noen av dere som har vært her allerede?

Anbefalinger og tips til gode restauranter settes stor pris på <3

Et vellykket familietreff

Hei dere! Endelig sitter jeg med pcen på fanget igjen. Ååå! Jeg har hatt den beste helgen <3 Dagene har gått i ett, og vi har nytt hverandres selskap fra frokost til langt på natt. Herlighet så mye moro denne helgen har vært fylt med. Lørdag formiddag satte vi oss i bilen og kjørte til klatreparken "Høyt og Lavt", hvor hele familien gjorde seg klar til klatring flere meter over bakken. Ja, selv farmor på 77 gjennomførte zip lining og klatring høyt oppe i lufta. Mihi, sprekere familie skal man lete lenge etter. Til lunch fikk vi servert nydelig krabbe, og denne dro vi til en hytte langs sjøen for å innta. En hytte med tidenes utsikt, hage, drivhus og brygge med båt og sandstrand. -Som om jeg skulle ha bygget det sjæl! Hehehe. Enkelte valgte til og med å ta i bruk både sandstrand og brygge, til tross for grått vær. Foråsidetsånn: Enkelte var ikke Daniel og jeg! Jeg skulle ønske jeg hadde bilder fra lørdagen, men regnet pøste ned, og kamera mitt pakket ikke med paraplyen sin! -MEN farfar filmet hele helgen så forhåpentligvis har vi foreviget noen av øyeblikkene på minnebrikken hans <3

Da kvelden inntraff, ble det middag i huset, og den besto av Geirs deilige gourmètkylling, gode sauser, masse digg tilbehør, og en sjokolademousse med jordbær, og glaserte mandelfrø til dessert. Farmor fant frem 12 stråhatter som alle måtte kle seg opp i, og som vanlig ble det synging og hoing ved bordet. <3

Da søndagen kom var det klart for en ny ekspedisjon, og da pakket vi sekken for en tur i seilbåten! Vi var ikke akkurat heldige med været i går heller, men jeg fikk nå dratt frem kamera under de små oppholds-stunder som var <3 Vi tok båten over til en Vikingpark en halvtime unna, og her ble det sightseeing med skyting av pil og bue. Vel, og turning på brygga... Familien har jo mark i rumpa, så før vi skulle sette oss i båten igjen, var det viktig å få utløp for litt energi! Det er godt jeg har funnet meg en sporty mann! Han var selvsagt med på alt!

På vei hjem fikk vi jammen dratt innom bestemor og bestefar også! Vi hadde jo en liten reisedag foran oss, så vi ble bare et par timer, men det var ihvertfall nok til å få hilse på, innta bestas SUPRE laksemiddag, og friske bær til dessert! Foråsidetsånn, min helg var mer enn fullkommen da vi satte oss i bilen for å kjøre de siste fire timene hjem <3 Bestemor og bestefar hadde hørt rykter om at Daniel ville dø av varme hver gang han sov over hos meg, så i går overrasket de med sommer-dundyner og hotellhodeputer til meg! He-rre-gud, for en familie jeg har <3 Jeg er så heldig at jeg til tider ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg.

Tusen takk for en fantastisk helg <3

Og takk for at dere lesere har vært så tålmodige!

Antrekk - 110715

God morgen fra Karmøy! Daniel og jeg kom omsider frem til Kopervik i går kveld, etter å ha kjørt en smule feil her og der. Dere skjønner det at jeg ikke eier stedsans og har hukommelse som en gullfisk..

Daniel: Hvilken retning skulle vi i denne rundkjøringen?

Marthe: Eeee... Jeg husker ikke!!

Daniel: Men din farfar fortalte deg det jo nettopp på telefonen?

Marthe: Det er fem minutter siden! Arh ta en ekstra runde, jeg ringer opp!

Det er ikke bare bare å være på road trip med meg, men vi fant frem til slutt, og da fikk jeg endelig presentert Daniel for den gale, fine familien <3 Herregud som vi koste oss! Kokken sjøl "Geir" lagde oss hjemmelaget pizza fra pizzaovnen sin, serverte oss vin, og til slutt en superdeilig dessert av brownies og vaniljeis. Først da klokken slo 00.30, kom Daniel og jeg oss i seng. <3 Nå har vi en ny dag, med nye eventyr foran oss. Vi skal hoppe til frokost så fort dere er oppdatert, og da vil vi bli informert om dagens ekspedisjon. Hoho, alt vi har fått beskjed om så langt er at vi måtte pakke med fleksible klær. Jeg.Er.Spent! Bra blir det uansett!  Kamera blir med, så vi skrives igjen siden. Jeg vet ikke når jeg vil få tid foran pcen igjen, men dere får være litt tålmodige med meg denne helgen. Jeg vil jo så gjerne nyte ethvert minutt av vårt årlige familietreff.

Jumpsuiten er fra Bikbok, og skoene fra Jeffrey Campbell!

15 ting jeg vil gjøre i fremtiden

♥ Elske jobben min. Jeg vil ha en trygg og god jobb som jeg gleder meg til å dra på hver eneste dag. Jeg vil legge mye i den, men aldri så mye at den går foran familien min. Jeg håper jeg driver med noe som er viktig for meg, og jeg håper jeg aldri vil la meg påvirke av det som forventes av andre.

♥ Bli treningsnarkoman. Jeg har aldri forstått meg på de som forguder det punktet når svettingen står på som verst. Den dagen jeg ser på denne smerten som givende, deilig og GØY.. Den dagen er en gledens dag <3

♥ Lære meg å drikke kaffe.. Oh well, one day! I første omgang tenker jeg å lære meg å lage kaffe. Jeg har trykket på et par kaffemaskin-knapper i mitt liv, men jeg har aldri traktet min egen kaffekopp.

♥ Bli kunstentusiast. Jeg har kunstbøkene i hus, så hva venter jeg på? En dag skal jeg kjøpe meg mitt eget kunstverk. Jeg skal analysere verket opp og ned, og jeg skal kjenne kunstnerens bakgrunn inn og ut.

♥ Spille lotto! Kun for spenningens skyld. Jeg vil i pensjonist-tidens dager sitte og sjekke lottokupongen min på teksttv, og juble av glede om jeg skulle få igjen det jeg har spilt for. <3

♥ Løpe en mil på 45 minutt. Denne tar jeg lett når jeg er blitt treningsnarkoman.

♥ Dyrke mine egne urter. -Så jeg slipper å kjøpe de jæskla basilikumbuskene! Kanskje jeg må ha et drivhus fullt av cherrytomater, basilikumbusker, sitronmelisse, agurker, mynte og timian.

♥ Gjøre opp med alle fiender. Jeg vil nødig ligge bitter på dødsleia! Fiendene er ikke akkurat mange i dag, men hvem vet? Jeg har et langt, rebelskt liv foran meg. Hehe!

♥ Dra til Cape Town og dykke med hvithai. Eller dra til Maldivene og snorkle med hvalhai! -Eeeller dra på hvalsafari i Norge! Ja, jeg hadde valgt hvalsafari i Norge, foran cruise i Karibien når som helst.

♥ Gifte meg med en mann som dater meg. Ha to brudekjoler, dra på tre bryllupsreiser, og ja.. Feire gullbryllup! Noe mer enn det tør jeg ikke å håpe på. Jeg tenker da ikke å gifte meg i nærmeste fremtid.

♥ Få en datter og en sønn. Helst på første forsøk. Jeg trenger ikke flere enn to <3

♥ Svømme med ville delfiner. Jeg har sett dem fra en båt i Egypt, men jeg har aldri fått svømme med dem. Det må være en helt fantastisk opplevelse! Litt skremmende, men helt fantastisk. (Ja, jeg er mer bekymret for delfinsvømming enn dykking med hai. Delfiner er så viltre! Haiene ser så gode og bedagelige ut.

♥ Overvinne min største frykt. Sånn sett bortifra å se familien eller noen jeg er glad i, lide eller gå bort, er det ikke så forbaska mye jeg er redd for. Strikk og/eller fallskjermhopping må være den ene store frykten. Jeg tok en karusell i en fornøyelsespark i utlandet en gang, hvor jeg ble heist mange mange meter opp i luften og sluppet ned igjen. Den vonde vonde følelsen jeg fikk da jeg ikke klarte å puste de sekundene jeg falt, er bakgrunnen for hele strikkhopp-skrekken. En dag MÅ jeg bare ta knekken på den!

♥ Sitte med følelsen av at jeg er fornøyd med det jeg har oppnådd i livet. Jeg håper jeg har gjort ting jeg angrer på, men uten å angre, og jeg håper jeg har jobbet hardt, men ikke så hardt at jeg ikke har vært lykkelig. Jeg håper jeg alltid har vært tro mot meg selv, og jeg håper jeg har holdt kontakten med vennene mine.

♥ Ta en ferie på Island! Jeg vil bade i den blå lagunen, og jeg vil se nordlyset!

Hihi, det var min liste! Kanskje du fikk lyst til å skrive din?

New in: Interior Details

Wuhuu! Se hvem som endelig har fått gjort om stuebordet til marmor! Eller "marmor". Hehe. De har vært utsolgt for denne hvite tapen hver forbaska gang jeg har vært innom på Panduro hobbybutikk, så da bestemor overrasket meg med to ruller like før avreisen min i går, hoppet jeg i taket av glede <3 Den dama der altså! I formiddag fant jeg frem saksa, og 20 minutt senere var stuebordet mitt pimpet. Mihi, slett ikke dårlig!

Ellers klikket det litt for meg i byen i dag tidlig.. Det var 70% på Kremmerhuset.. Need I say more? Stuen trengte en oppfriskning, så stuen fikk en oppfriskning! Ingen tvil om at ukens cravings er "alt-i-rosè-gull".. Spør gjerne om dere lurer på hvor noe av dette er fra! Nå skal jeg sette i gang med koffert-pakking, før jeg slår meg ned i sofaen for å titte på litt reiser. Daniel og jeg har egentlig allerede funnet den P-E-R-F-E-K-T-E øya, men den ligger i Hellas, så vi venter med å bestille til vi er sikre på hva som vil skje med landet. Krysser fingre og tær for at alt ordner seg så vi kan dra på "The vacay of our lifes" mot slutten av måneden.

Ser dere noe dere liker? Nesten alt sammen er fra Kremmerhuset.

Fine, fine vasesamlingen <3 Jeg har fått dem alle av bestemor!

Pasta med saus av blåmuggost

God kveld alle sammen! Døgnet har for få timer. Rett og slett <3 Jeg er tilbake i Kristiansand, har kost ihjel min kjære, fått unnagjort litt byærend og skaffet meg nytt førerkort i dag. Daniel og jeg reiser jo i morgen, og jeg har ikke engang rukket å pakke ut av kofferten enda. Hjelpe meg, det blir en sen kveld! Jaja, nå tenkte jeg å oppdatere dere med ukens middagsoppskrift! Denne retten var det faktisk tante som tipset meg om under mitt lille Stavangeropphold. Flinke tante har alltid noen lure middagsoppskrifter å dele med meg!

Pasta med kylling, asparges og kremet blåmuggost-saus sto på menyen min i dag! Jeg er ikke særlig begeistret for ren muggost, men jeg kan fint ha det i maten. Farfar serverte meg noen blåskjell gratinert i blåmuggost en gang, og det smakte jo helt nydelig! Det samme gjorde denne pastaretten. <3 Kluet er rett og slett å ikke bruke for mye! Ha heller litt ekstra kremfløte i så får du en mild og godsmakende saus. Du behøver ikke å bruke kylling til heller. Blåmuggost-saus passer både til biff og laks også. Ta det du liker best!

Du trenger - 2 porsjoner: 1. 50g blåmuggost 2. 0,5dl kremfløte 3. 50g parmesanost 4. Salt/pepper 5. Tagliatelle for to 6. En håndfull asparges 7. 400g kylling 8. Smør til steking 9. 6 cherrytomater

Slik gjør du:

1. Klipp eller skjær kyllingfilètene i strimler og stek dem i en stekepanne med litt smør.

2. Kok pastaen etter anvisningen bak på bakken. Aspargesen behøver bare 3 minutt i kokende vann. Jeg heller så litt kaldt vann over så de ikke etterkoker og blir myke.

3. Smelt 50g blåmuggost og 50g parmesan i en kjele med 0,5dl kremfløte. Krydre med litt salt og pepper, og gi sausen et lite oppkok. Hell den så over stekepanna med den ferdig stekte kyllingen.

4. Sil vannet av asparges og tagliatellen, og legg alt sammen opp på tallerkenen.

Jeg må alltid toppe med noen cherrytomater, bare for fargens skyld <3

Jum, jum, jum. Jeg håper det smaker like godt hos dere!

On my way back home!

God kveld! Nå sitter jeg på toget hjem til Kristiansand igjen jeg. Litt trist å forlate familien i Stavanger etter disse alt for bra dagene, men gud så greit det skal bli å se min kjære igjen! Det er seks dager siden jeg har fått gitt ham en klem, og det er seks dager for lenge. Hoho <3 Faren er stor for at det blir kliss på togstasjonen når han henter meg like før ni i kveld! Dessuten er det ikke til å legge under en stol at temperaturen er litt bedre i sør. Gleder meg til å nyte et par dager med strålende sol og 20 varmegrader før Daniel og jeg tar turen til Kopervik. Ah, det er jo bare to dager til jeg får se familien igjen! *GLEDEPÅJORD*

Været er har vært for grått for noen antrekksbilder denne onsdagen, men her får dere jo likevel en smakebit på reisehabitten! Dette er en av de tre jumpsuitene som fikk bli med hjem i handleposene i går. Kjøpt på H&M for dere som måtte lure på det. Syntes den var like fin til joggesko som pumps! Denne tatoveringstrenden har jeg også prøvd meg på i dag.. Bare sånn åtte måneder etter alle andre. Bedre sent enn aldri? Høhø.

Planene for kvelden er å dra rett til Daniel, tilbringe de siste onsdagstimene med han, og sove over der før jeg drar hjem i morgen tidlig, pakker ut, pakker inn, blogger og tar turen innom byen for fiksing av førerkort. Jeg tenkte jeg skulle skaffe meg et midlertidig førerkort så D skal slippe å kjøre hele veien til Kopervik alene <3

Håper dere har en super onsdag <3

Dere får ønske meg god tur hjem da!

8 aktiviteter med kjæresten

♥ Se på reiser sammen! Man behøver ikke å booke noe som helst. Bare sett av en kveld hvor dere sitter med pcen på fanget og scroller gjennom drømmereisene deres! Finn deres perfekte destinasjon og dagdrøm litt. Kanskje kan dere til og med sette en dato dere kunne tenke dere å reise på? Det kan gjerne være et helt år frem i tid! Tiden flyr, og det er rimelig fantastisk å ha noe å se frem til sammen <3

♥ Ta dynene med ut, pakk med pcen, og se film sammen under åpen himmel. Verandaen er perfekt, så slipper du å få grønske eller jord på sengetøyet du skal sove i.

♥ Bak sammen! Eller bare kokkeler med en middag litt utenom de vanlige. Kjør på med tre retters eller disk ihvertfall opp med en ordentlig kvalitetsmiddag. Kanskje kan dere lære noe av hverandre? Vær kreative, sett på noe musikk, og kos dere med matlagingen.

♥ Dra på fisketur, plukk blåskjell, eller lys etter krabber sammen en varm sommernatt! Å, dette gleder jeg meg sånn til Daniel og jeg skal gjøre for første gang. Har du en liten robåt så er det helt perfekt. Har du det ikke, så kan dere alltids dra ut på et berg med fiskestang. Ta med noe snacks og kjør piknik på berget.

♥ Sov i telt! Enten bare du og han, eller sammen med noen av vennenene deres! Lag bål, grill, spill kortspill, prat, le og nyt en natt i naturen <3 Har du hytte så ta en weekend på romantisk hyttetur da vel?

♥ Er dere aktive begge to, så tren sammen? Ta en løpetur i skog og mark, eller bare gå en tur i kveldssola, hånd i hånd. Da er ofte under disse hyggelige gåturene de beste samtalene finner sted.

♥ Kjør spillkveld med ost og kjeks! Slå av all elektronikk, tenn litt lys og kjør spillekveld med Yatzy, brett, eller kortspill. Som snacks har dere litt ost og kjeks, druer, paprika og/eller marmelade. Jum jum jum!

♥ Klatre sammen! Dra i nærmeste klatrehall, få opplæring i festing av seler, og klatre i vei! Den ene sikrer og heier mens den andre klatrer. Dere er begge i aktivitet, og får både trent og lekt sammen. Klatredaten Daniel og jeg hadde i vinter var bare helt perfekt. Den skal vi definitivt ha en reprise av.

Dagens visdomsord: Aldri slutt å date kjæresten! <3

Har du noen koselige aktiviteter å tipse oss om?

10 ting jeg setter pris på

1. God kvalitetsmat. Helst laget og spist sammen med noen jeg er glad i. Jeg kan ikke tenke meg noe mer romantisk enn en date med Daniel hvor vi lager noe godt sammen og nyter det med en flaske vin.

2. Følelsen av at jeg har en familie som genuint bryr seg om meg. Som bekymrer seg for meg når de ikke vet hva jeg gjør, og som bruker energi bare på at jeg skal ha det bra! Armkroken til Daniel er den tryggeste jeg vet om, og gode venner som lytter, er mer enn gull verdt. <3

3. Erfaringer og opplevelser. Både nye og gamle! Det er disse som har formet meg til å bli den jeg er! Er det noe jeg virkelig liker å bruke pengene mine på, så er det reiser og opplevelser. Å lage nye ferieminner med de man er glad i, eller rett og slett bare dra helt på egenhånd. <3 Lære nye mennesker, og kulturer å kjenne!

4. Dere blogglesere. Det er dere som gjør min lille skrive-interresse mulig å leve av. Det er rett og slett takket være dere jeg ikke har en eneste nedtur å fortelle om under "uken som gikk". Det går ikke en dag forbi uten at jeg setter pris på alle mulighetene dere gir meg. Tusen takk for at dere klikker dere inn her hver eneste dag.

5. Blomster. Ja, jeg er så overfladisk at jeg blir glad av å eie pene ting. Blomster er en av dem. -Interiøret mitt er noe annet. Jeg setter pris på å få bo i lyse og fine omgivelser, våkne opp om morgenen, og nyte frokosten i en stue som jeg nesten har designet selv. Den lille gleden som fyller meg når jeg våkner om morgenen, og spiser musliblandingen til utsikten av mitt rene, lille hjem... Det kaller jeg hverdagsglede <3

6. Alenetid. Timer med ro, og senkede skuldre. Timer uten prat, musikk eller tvtitting. Det er først da jeg får klarert tankene, og fintenkt på hva som er viktig for meg. Jeg behøver ikke mange av disse dagene, men en kveld en gang i blant.

7. Havet. Jeg elsker å være det, og jeg elsker å være i det. En dag SKAL jeg ha min egen hytte, og den skal være ved havet. Gjerne med brygga til båten! Jeg vil ikke ha noen stor båt, men en liten som kan ta meg og familien min med på utallige fisketurer. <3

8. Når ukjente mennesker gir hverandre en hjelpende hånd. Fremmede smil er noe av det fineste som finnes. <3 Når jeg tenker meg om så husker jeg ofte best de komplimentene som kommer på gata. -Fra hun forbipasserende som bare måtte stoppe for å si hvor vanvittig fin du var. Ah, de menneskene.. Jeg vil kjenne dem alle!

9. Sol og varme. Det er utrolig hvordan været kan ha så stor betydning for humøret. Jeg tror jammen ikke jeg hadde holdt ut i Norges land om det ikke var for at jeg kunne oppsøke varmen andre steder når vinterkulda blir uutholdelig. Jeg er ekstremt takknemlig for den friheten jeg har. Jeg har muligheten til å reise nesten når som helst, og hvor som helst, og dette er noe jeg aldri tar for gitt.

10. Å le så mye at det gjør vondt.

Jordbærpiker på lunchdate

DSC_0391å¨låSå ble det nok en vellykket Stavanger-dag. Jeg er helt i feriemodus jeg. Står opp til bestemors koldtbord-frokost klokken 09.00, leser litt i bøkene mine, tenker på å trene, men trener ikke, og gjør i stedet akkurat det jeg har lyst til. Hihi. I dag traff jeg min kjære barndomsvenninne til lunch! Iselin og jeg skravlet og koste oss i flere timer på Jordbærpikene før vi tok oss en liten shoppingrunde sammen. Tre nye jumpsuits fikk bli med hjem sammen med et nytt sengetøysett i Krepp. <3 Kanskje jeg viser frem noe av det i morgen. Vi får sjå!

Har dere det bra? Håper været er bedre der dere befinner dere! Her har det vært trist og grått i to dager nå, så de spektakulære planene mine om lyse og lekre antrekksbilder har gått rett i dass. Hehe, hva var det jeg innbilte meg? Jeg har kommet til vestlandet... Jaja, dere som holder til i Bergen har vel enda mer regn. Pyttsann! Jeg trives innendørs også jeg! Spesielt hos gamlemor og gamlefar. Jeg får mat servert til alle døgnets tider, og har solsenteret Brun og Blid bare en fem minutters tur unna. Hihi, hva mer trenger man da?

Denne kremet pasta-retten må dere forresten prøve!

Beste jeg har bestilt meg noen sinne fra Jordbærpikene.

En drøm gikk i oppfyllelse!

SE HVA JEG VANT! Wuhuuuu, endelig ble det min tur! Haha, FOR en gledens dag. Jeg mener det! Jeg har gjennom barndommen vært SÅ misunnelig på alle som har vunnet disse 2 kilos melkesjokoladene at dere ikke aner det. E-N-D-E-L-I-G ble jeg en av de heldige! -Også midt i bikinisesongen da... Høhø! Neida, men jeg var rimelig fornøyd med å være en av parkens fire(!) som fikk ta med hjem sjokkis i dag. Nå har jeg melkesjokolade for resten av året. <3 Mulig jeg må dele med hele nabolaget når jeg kommer hjem.

Farmor og farfar tok oss altså med i Kongeparken denne mandagen, og vi har storkost oss i timesvis! Været har kanskje ikke vært til å skryte av her på vestlandet, men vi har hatt det helt fantastisk likevel. -Med karuseller, bufèlunch, og litt lek i Kongeparkens tivoliavdeling. Min kjære kusine og jeg gikk bananas der inne, så det skulle vel bare mangle at noen premier fikk bli med hjem! Hehe <3 Koldtbord med spekeskinke og gravlaks har vi også hatt denne mandagen, og så fort jeg har fått oppdatert dere med noen ord, venter farmors sjokoladekake med jordbær og fløte. Ingen tvil om at jeg skal rulle hjem til Kristiansand på onsdag.

Jeg håper dere har det bra. -Og nyyyter ferien!

Det gjør ihvertfall jeg <3 Fine familien min.

Uken som gikk...

Ukens høydepunkt... Selvfølgelig disse familiedagene i Stavanger. De er bare gull verdt <3 Ellers må jeg si strand, og hav-besøkene som det nydelige været har resultert i. Tirsdag var jeg på årets første båttur, onsdag var jeg på beachen med Annika og torsdag lå Daniel og jeg og solte oss på Hamresanden for aller første gang. Jeg har spist norske jordbær for første gang i år denne uken, og virkelig bare nytt meg timesvis ute i varmen!

Ukens latter... Okei, ukens latter var definitivt da jeg oppdaget denne appen "Aging booth". En app hvor man kan ta bilde av seg selv og se hvordan man vil se ut om 50 år. Hehehe! Jeg har redigert 10 bilder av meg selv og ledd like hardt av hvert bilde, og det samme har jeg gjort med Daniel, bestemor, tante og bestefar. Vi ler og ler og ler. I går fant jeg også denne "Fat booth", hvor man rett og slett kan se hvordan man ville ha sett ut om man var 50 kilo tyngre. Dere må bare prøve selv! Hihi. Det er så morsomt!

Ukens cravings... Denne uken har jeg hatt cravings på to ting. 1. Tomatsuppe med ost. 2. Yum Yum nudler med ost. Jeg har spist nudler til både frokost, nattmat, kvelds og middag noen dager denne uken, og sikler fremdeles etter det. I går kveld fikk jeg så lyst på tomatsuppe med makaroni, ost, pepper og brød at bestemor bare måtte hive seg på kjøkkenet lage det til kvelds. <3 Norske jordbær har selvsagt også stått på listen.

Ukens innkjøp... Kjolene jeg tok med hjem fra Oslo på mandag! De var rålekre begge to. Nå har jeg ikke fått tatt i bruk den blå enda, men jeg sparer den til helgen. Ukens mål er nemlig å få knipset tidenes kjærestebilde av Daniel og meg under helgens familietreff. Hehehe!

Ukens film... Magic Mike! Annika og jeg dro på før-premieren onsdag kveld, og storkoste oss i luksus-salen. Vel, ihvertfall da filmen var i gang! Stakkars Annika skulle bare sende en melding under den evig lange reklamen før filmen startet, og ble nærmest skjelt ut av en illsint dame lengre foran i salen. "KAN DU SE OG SKRU AV DEN TELEFONEN!?" brølte hun tre ganger på sikkert ikke mer enn 10 sekund. Jeg rakk ikke å registrere at det var bestis damen snakket til engang, før hele kinosalen vendte blikkene mot oss, og Annika stakkars nærmest kastet telefonen ned i veska. "Herregud, der følte jeg at jeg var tilbake på skolebenken", sa Annika flaut. Noen er visst bare veldig glad i reklame. <3

Ukens gullkorn... Jeg tar med et lite gullkorn fra gårsdagen. Bestemor, bestefar og jeg satte rundt bordet og pratet om kjendiser, presidenter og rett og slett noen av de mest innflytelsesrike personene i verden.

Marthe: Det må være litt stas å møte så store folk!

Bestefar: Jeg er og stor! Ihvertfall rundt midjen...

Ukens behind the scenes... Hjelp, hva skal jeg si om dette? Halvveis i gårsdagens shoot fant jeg ut at jeg skulle ha løst hår i stedet for hestehale.. Sånn gikk den prosessen...

#Elegantogsånn <3 Ønsker dere en super start på den nye uken!

Siste nytt i bokhyllen

Bestemor får med seg alt.. Virkelig alt. Da jeg skrev et blogginnlegg om sommerens lesestoff for en liten stund tilbake, hadde hun fått øye på en kommentar i kommentarfeltet hvor jeg fortalte en bloggleser at jeg hadde lagt fra meg et par av bøkene jeg hadde lyst på ettersom jeg bare ikke kunne kjøpe alle på en gang.. Jeg hadde jo lyst på sytti av dem! Tror dere ikke besta spurtet til kontorskuffen, dro frem en penn og noterte seg ned navnene på disse to jeg hadde skrevet opp i kommentarfeltet mitt? Haha, den dama er helskjønn <3

To splitter nye bøker, enda en diger Kahler vase med sølvstriper, masse sminke, truser, og baderomsprodukter ventet meg da jeg kom på besøk i går kveld. Jo, og en hel pose med sminkeservietter, kjøkkenhåndkle, vaskemiddel og hårprodukter. Fy søren så heldig jeg er som er bestenes eneste barnebarn!!

Meg: Men herregud bestemor, jeg har ikke bursdag før i august!?

Bestemor: Du er alltid i tankene når jeg handler, og da blir det bare sånn!

Meg: Awww <3 Kunne spist deg opp.

Du elsket alltid havet - Lucy Clarke

Det er to grunner til at folk reiser. Enten leter de etter noe, eller så rømmer de fra noe. Mia gjør begge deler. Så blir hun funnet død. Hva gjør du om din eneste søster, hun du trodde du kjente alle hemmelighetene til, begår selvmord? Katie blir knust da lillesøsteren Mia blir funnet omkommet på Bali. Hun hoppet utfor en klippe, sier politiet. Men Katie nekter å tro det og starter sin egen etterforskning. Alt hun har igjen etter søsteren, er dagboken fra jorda-rundt-reisen hun var på de siste månedene hun levde. Side for side, land for land, nøster Katie opp i søsterens liv. Det hun oppdager, endrer alt.

Sommerfugløya - Corina Bomann

Dianas ekteskap er i ferd med å rakne. Hennes gamle tante er død, og hun føler seg ensom og forlatt. I tantens dødsbo finner hun et gammelt fotografi som viser et hus i et landskap av palmer. Foran huset står en ung kvinne. Kan det være Dianas oldemor som bodde på Sri Lanka? Diana begir seg ut på leting etter røttene sine i et eksotisk landskap fullt av nye følelser og erfaringer.. På sommerfugløya finner hun en spådom som forandrer familiens skjebne for alltid.

Slik tok to splitter nye romaner plass i bokhyllen!

Er det noen som har lest dem? TUSEN takk besta og besten <3

Antrekk - 050715

Hei og hopp kjære lesere! Å for en deilig søndag! Så langt kunne den ikke ha vært bedre. Tante tok med seg solen da hun kom på besøk i dag, og vi har skravlet og kost oss i flere timer allerede. Tiden bare flyr avsted når jeg er her nede. Jeg har det bare alt for fint <3 Nå sitter vi hele familien og gjør oss klare for å innta litt kake. Bestemor har åpnet gaver både i går og i dag, så nå gjenstår bare å nyte noen kakestykker. Ah, jeg sikler bare ved tanken på bestemors gulrotkake.. Den kremen er jo til å dæve av! Jeg MÅ se å bli flinkere til å stjele oppskriftene hennes og dele dem med dere på bloggen i fremtiden. Jeg skal bare lære meg å bake først...

I dag er jeg heldekket i Vero Moda! Vel, shorts og topp er ihvertfall fra min gamle arbeidsplass <3 Skoene kjøpte jeg på Bianco for sikkert fire år siden og vesken er fra Charles & Keith. En butikk jeg ikke har funnet noe annet sted enn i Singapore. Planen var egentlig å tusle rundt i joggedressen hele søndagen, men så fort solen tittet frem fikk jeg mer lyst til å hoppe i shortsen! Krysser fingre og tær for at finværet holder seg helt til i morgen, for da venter et Kongeparkbesøk meg! Gud som jeg skal kose meg disse Stavangerdagene.

Håper dere har det like bra! Hvor enn dere befinner dere <3

Tilbake i favorittbyen!

Hei fra Stavanger! Endelig er jeg hjemme igjen hos verdens skjønneste besteforeldre. Farfar kom og hentet meg på togstasjonen klokken fire i dag, så nå sitter jeg allerede sprikkmett og lykkelig i bestemors sofa etter et deilig måltid taco. Himmel og hav så mye god mat jeg trykker i meg om dagen. Jeg dro litt tidligere til sentrum i dag, bare for å kjøpe meg en frisk kokosjuice og litt rekesalat til å ha som frokost på toget. Ah, det har hendt så mye siden sist! Jeg har fått nytt hår, vært med en hau av fine folk på Palmesus, hilst på mange herlige blogglesere, og ja.. reist til Stavanger! For en deilig uke. Jeg reiser hjem igjen onsdag og så til Haugesund fredag for årets familietreff, og jeg gleder meg så vanvittig til å endelig la Daniel og den gale familien min få hilse på hverandre <3 Hehehe! Han får kanskje ikke hilst på tante, bestemor og bestefar, men ihvertfall pappa-siden! Ja, til og med papsen kommer hjem fra Thailand! *Hopperitaketavglede*

Men nå skal jeg først og fremst kose meg med en fire dagers sommerferie hos bestemor og bestefar. Bestemor fylte jo år 18 juni, så i morgen blir det feiring med kake og kos! Ellers er det litt blogging, litt trening, litt venninnekos og et kongeparkbesøk som står på planen for de neste dagene. Sommerlivet smiler! <3

Over her får dere mine siste snaps!

Håper dagen deres har vært bra <3

Vinn tur til Barcelona!

Snart kaller strandfestivalen "Palmesus" og i den anledning har jeg latt Shai høvelen gli over både legger og lår! Jentene mine og jeg skal danse barfødt i sanden i kveld, og jeg vil nødig stikke noen av dem ned med hårstubbene mine. Hehe. Jeg delte en videosnutt i samarbeid med Dorco Shai for en liten stund siden, og i dag har jeg bare lyst til å fortelle litt mer om hva denne nye " Shaiboxen" faktisk gir for pengene. Under her får dere min lille hjerteliste på hvorfor jeg er så glad i Dorco Shai og konseptet de kjører. <3

Hvorfor abonnere på Shaiboxen

♥ Abonnementet er uten bindingstid. Du kan klikke hjem en shaibox i dag, kun for produktene som følger i sommersesongen, og deretter ringe inn til kundeservice for å avslutte abonnementet med det samme.

♥ Shaiboxen kommer rett hjem i postkassen, og inneholder alltid nok høvler til at du har på lager til neste levering. Man går aldri tom og behøver aldri å stresse ned på butikken for å kjøpe nye.

♥ Shaiboxen fungerer som en goodiebag, og endrer seg for hver sesong med nye, spennende produkter!

♥ Prisen er rimelig. -Og nå til og med enda rimeligere. Dere får nå Shaiboxen på sommertilbud for 99 kroner.

♥ Shai høvelen er den beste. Den er søt å se på, kan henges opp etter veggen i dusjen, og lar ikke så mye som et hårstrå gli forbi. Jeg har ikke brukt noe annet produkt siden høsten 2012 da jeg prøvde Shai for første gang.

Shaiboxen som tikker ned i postkassen din om du bestiller nå, vil inneholde en toalettveske med sminkefjerner, en wash and shave barberingskrem med tidenes duft, tre små, superpraktiske bikinihøvler og selvfølgelig den kjente Shai høvelen + refillblader. Høres det fint ut? Alt dette for 99 kroner? Vel, det er fint!

HUSK: Prøver du Shaiboxen i dag så vil du bli med i trekningen av en reise til Barcelona for deg og en venn. Du kan altså ta med deg hvem du vil, og dere vil få hele turen sponset + 1000 euro å shoppe for!

Klikk hjem Shaiboxen for 99kroner HER. -Og ha lykke til i trekningen!

Wihuu. Nå kan jeg dra nybarbert og bekymringsfri på strandfestival <3

Bloggers day off!

Ah, i går var det deilig å være Marthe! Det er det jo alltid, men i går var det Deilig med stor D. Jeg bestemte meg for å ha en "bloggers day off", startet dagen med en negltime i byen og kjøpte med hjem litt sushi som jeg hev i meg mens jeg gjorde meg klar til årets første strand-dag med Daniel. Han gikk litt tidligere fra jobb så han for en gangs skyld kunne nyte seg litt på stranden han også! Ah, så kos! Vi lå på Hamresanden i nesten fire timer, spiste jordbær, is, skravlet, og badet. Ja rett og slett smakte litt på hvordan vår kommende kjæresteferie vil bli! Mihi, snart har han jo ferie! *Dagdrømmer om solferie på Korsika i Frankrike*

Da klokken slo 19.00 lagde vi oss middag bestående av ytrefilèt, crispy båtpoteter og en frisk salat, og til tross for at vi begge var sprikkmette etterpå, snurret vi film mens vi trykket i oss fem ispinner hver. <3

Nå har mannen dratt på jobb, men jeg er likevel fremdeles på besøk. Det er seks dager til vi sees igjen, så nå suger jeg til meg så mye Daniel jeg bare klarer. Hehe, tenkte jeg skulle oppdatere dere fra stuen hans før jeg hopper avgårde til frisøren. Urutinert av meg å sette frisørtimen samme dag som Palmesus, men nå MÅ jeg bare fikse opp i det håret. Ønsker dere en strålende helg! Kanskje sees vi på strandfestivalen i kveld?

Litt av et syn å tæne til.. <3 Elsker den mannen.

Nå har jeg litt kommentarsvaring å ta igjen!

Take me to the beach

Planen for dagen i dag var egentlig å stå på kjøkkenet og kokkelere litt til ukens middagsoppskrift, men etter å ha brukt morgentimene på å titte på kjærestereiser, klarte jeg ikke tanken på å tilbringe soltimene innendørs. Gradstokken viste nemlig 20 grader allerede klokken 10.00 i dag, så da Annika spurte om ikke vi skulle sole oss på Hamresanden, spratt jeg opp, pakket med kamera og kastet meg avgårde.. <3

Nå har vi ligget i idylliske omgivelser og catchet opp i fire timer! Spist is, norske(!) jordbær, badet og knipset bloggbilder.. Bortsett fra noen små irritasjonsmomenter, har alt vært perfekt.. Vi hadde nemlig et par øyeblikk hvor vi hadde lyst til å kjefte ihjel både noen mødre og barn. Enkelte guttunger hadde det litt for moro med å kaste leker og steiner på disse svanene som tuslet rundt, og det gjør meg så forbaska irritert at ikke foreldrene følger med. Neste gang ser turistene muligens en spurtende Borge som skremmer livet av barna på Hamresanden. Hehehe. <3

Jaja, nok en nydelig sommerdag går mot slutten, men hva gjør det når morgendagen blir like fin? <3 Dessuten er ikke onsdagen over riktig enda! I skrivende stund sitter jeg hos Annika og oppdaterer dere samtidig som jeg prøver å dytte i meg litt tomatsuppe med egg og ost. Ja OST! Mmmm, jeg ante ikke at det var godt, men det er det altså.. Om en liten time sitter vi begge på før-premieren til Magic Mike og sikler etter Channing Tatum i baris. *GLIS*

Kanskje det er flere som skal se den i kveld?

Bestis svarer - Andrea om Marthe

Andrea - Bestevenn siden 8. klasse på ungdomsskolen

Andrea, hvor skal jeg begynne? Jeg har kjent denne fantastiske jenta i 10 år, og de eneste diskusjonene vi har hatt, har i hovedsak dreid seg om hvem som er best med hest. Vel, nå som hun etter noen år i Danmark er ferdig utdannet rideskolelærer, skal jeg jammen gi henne den tittelen. <3 Andrea har til enhver tid 100 baller i luften, men ved siden av jobb, 10 hobbyer, hest, hund, og bygging av hytte, får hun fremdeles tid til å banke på døren min for å hjelpe meg med mine dumme ærend.. Som å skifte lyspærer, kaste søppel, skaffe nytt førerkort og gå på bilshopping. Altså Andrea fikser alt. Jeg er blogger og klarer ikke engang å ordne meg en palmesus-billett, mens hun er av den typen som ringer borettslaget for ny ytterdør når hun føler den gamle er begynt å bli slitt.. Palmesus billett fikk hun forøvrig også ordnet meg. Mandag fikk jeg telefonen om at hovedsponsoren av strandfestivalen hadde gitt henne tre billetter som hun kunne gi videre til tre venninner.. Altså hva skal jeg si? Den dama er HANDY. Handy, omtenksom, fin og H-Y-S-T-E-R-I-S-K morsom. <3

Andrea - August 2005, første skoledag på Vigvoll ungdomskole. Ei lita blond jente med to fletter hengende ned på hver side av ansiktet. Hun sto sjenert ved siden av sin mor på skoleplassen. Dette var dagen jeg møtte Marthe for første gang. Vi fant fort ut at vi hadde hest som felles interresse, og det tok ikke lang tid før vi hang sammen som knoll og tott. Nå har det gått hele 10 år og vi er fremdeles bestevenner.

Har Marthe forandret seg mye siden tenårene? Når man er tenåring så forandrer kroppen seg, og jeg kan vel si det sånn at Marthe lå litt lengre foran oss andre i utviklingen. Marthe trengte ikke som de andre jentene, sokker i bhen for å få oppmerksomhet fra guttene på skolen. Jeg ventet og ventet på at mine bryster skulle vokse seg store og flotte som Marthe sine men jeg fant etterhvert ut at ikke alle er like heldige når det kommer til utdelingen av goder. Dere som har fulgt bloggen til Marthe siden hun startet har nok lagt merke til at hun har vært innom litt forskjellige stiler. Personlig synes jeg Marthe er flotter nå enn noen gang og jeg er veldig stolt av henne.

Hvem er Marthe på fest? Jeg kunne selvfølgelig fortalt dere om en beruset Marthe som slår ut håret, hopper opp på bordet, danser og synger for full hals, men det ville vært en løgnaktig historie. Hun er den stille og rolige som sitter og snakker med folk, og som lytter på hva de har å si. -MEN er det kun jentegjengen, ja da kan hun ta av hun også! Tidligere var hun en skikkelig party pooper som sovnet før vorspillet var over. Hun går fremdeles ikke på nach, men nå holder hun ihvertfall ut en kveld på byen, jippii.

Hvor tror du Marthe er om 20år, og hvordan ser livet hennes ut? Marthe er gift med en hunk, har en stor og råstilig enebolig og ett barn. Hun har alltid vært veldig flink til å skrive og jeg ser for meg at hun kommer til å gjøre karriere av det. Om det blir noe journalistikk, en jobb innen mote og interiør eller kanskje reise, det aner jeg ikke fordi dere vet, som meg, at hun kan være noe ubesluttsom når det kommer til studier. Kanskje kommer hun til å et spennende jobbtilbud som tar henne videre. Hvem vet?

Hva er det rareste Marthe kan finne på å gjøre? Når jeg (og sikkert de fleste andre jenter) fjerner sminka, så bruker jeg sminkefjerner. Marthe sitter gjerne og piller av maskaraen med fingrene. Jeg har bare aldri skjønt greia. Selvfølgelig måtte jeg prøve det jeg også, men det var virkelig ikke min greie. Ellers så samler hun på søppel. Hehe, neida, men jenta har jo ikke bil og da er det ikke alltid like enkelt å få kvittet seg med alt. Skulle tatt seg ut å drasse med seg tre søppelsekker på bussen.. Jeg satser på at det snart står en ny bil i oppkjørselen hennes!

Er Marthe ærlig når det kommer til seg selv, venner og kjæreste? Marthe er elendig til å lyve, heldigvis. Man kan som regel seg det på kroppen og høre det i stemmen hvis hun skulle prøve seg på en løgn, noe som uansett er sjeldent. Da er det i så fall en hvit løgn. For eksempel: ”Marthe, gir du Bella menneskemat? Hun har begynt å tigge?” ”Nei, nei, gjør ikke det.” Når vi så setter oss ned for å spise, avslører Bella henne ganske så tydelig ved å sitte ved stolen hennes og nistirre. ”Martheeee?” Okei da, så får hun kanskje litt!

Jeg er så takknemlig for å ha denne tuppa i livet mitt <3

Minnene vi har sammen er helt spesielle. Måtte vi lage mange flere!