Kosehelg med den beste

Reklame | Twentyfour

Riktig god helg fra Mino og meg! Jeg hadde ukens siste kveldsvakt i går og har nå rigget meg til i pysjen med en glødende peis for å nyte fredagskvelden med den beste lille karen jeg vet om <3 Tenk i morgen 9 november, er han 4 måneder allerede. Eller allerede? Jeg føler han har vært hos meg i mange måneder. Han har ikke blitt så mye større siden jeg fikk han (tror jeg da som ser han hver dag), men vekta sier at han er blitt dobbelt så tung så noe må ha skjedd! Åh, nei denne helgen har jeg gledet meg skikkelig til. En ordentlig kosehelg der Mino og jeg bare skal gå lange turer, se høstprogrammer på tven, og 20 episoder av Love Island UK. Ja, jeg er hekta..

Helgens snacks er handlet inn! Nå om dagen craver jeg frukten persimon, kvikklunsj og disse barnekjeksene med sjokolade inni som minner om da jeg var liten og fikk barnematpakke på flyet. Haha, da lå det alltid en pakke med disse kjeksene i. Er ikke de bare rågode?

– Rigget for kosehelg i nytt ullundertøy –

Det er så ekstremt kaldt ute i disse dager! Vinden er virkelig SUR nå om dagen og derfor ble jeg så glad for ukens deilige leveranse fra twentyfour.no! Turgarderoben min har fått en skikkelig oppgradering siden sist, og jeg skal vise dere alt sammen på de neste turene Mino og jeg har, men jeg kan jo starte med å vise dere dette deilige settet i lys grått og beige ull. Dere finner det HER <— Kanskje noe å ønske seg til jul, om man klarer å vente så lenge. Sitter ihvertfall som støpt på kroppen og varmer godt under turbuksene! Hannemor har vært på besøk denne formiddagen og knipset litt bloggstoff for meg, og på tirsdag (hvis været blir ok) skal vi ut på tur i skogen, lage oss et deilig bål og grille litt igjen. Krysser alt jeg har for at et lite hvitt lag har lagt seg på bakken innen da!


Mino har forresten spist opp både mobillader, pclader, og bankkort siden sist.. Burde ha sett det komme med bankkortet ettersom jeg la det på det lave stuebordet. Mobilladere har han spist tre ganger tidligere også, men jeg glemmer meg stadig vekk og legger de litt for tilgjengelig rundt. Akkurat det var ikke så farlig, men akkurat pc-lader har vært et helsikke å få skaffet ny! Det finnes visst ingen lader som er liten nok til pcen min, så nå har jeg kjøpt en som er alt for sterk for batteriet og venter dermed bare spent på når pcen min skal eksplodere. Dersom det blir et bloggopphold igjen på noen dager, så vet dere grunnen 😉 Tar på med denne valpetiden.


Ville bare titte innom og ønske dere en riktig fin helg!
Nå lukter det kos og bare kos her i hus de neste timene <3

15 kommentarer
    1. Savner peis når jeg ser slike herlige bilder. Angående pc lader: Kjøp en universallader. Elkjøp selger med 8 ulike plugger som passer ulike pctyper. 199 kr 😀

      1. Det var der jeg kjøpte en universal-lader, men den var for sterk for batterier mitt. Har en skikkelig drittpc nemlig, men den holder forhåpentligvis noen dager til. Haha! 😀 Så får jeg heller investere i en bedre en 🙂

    2. Åå, det så veldig koselig ut!😍
      Jeg har et spørsmål til deg. Havnet på akutten og ble fraktet dit med AMK, også stod det i journalen at jeg hadde utløst MØT-alarm. Hva vil det si? Var 15 personer inne på rommet, og hadde en puls på 155, RF 40, spo2 90.
      Er sykepleierstudent og ser at dette havner på rød score på news. Har du vært med på en slik alarm noen gang, hvordan opplevde du det? og hvordan opptrer dere som helsepersonell på akutten når slike pasienter kommer inn, er det slik at alle som er på jobb slipper det de har i hendene/forlater stabile pasienter?

      1. Heisann! Oida. Kan jeg spørre hva de fant ut av til slutt? 🙂 Ettersom målingene dine var såpass “dårlige”, blir du som sier en “rød” pasient og da skal man ha umiddelbar hjelp. Vi er alltid mange på jobb på akuttmottaket, men noen av oss med spesiell kompetanse har “akuttroms-vakt” mens andre er i det vi kaller “triage” der vi tar oss av alle som ikke trenger hjelp sånn helt umiddelbart. Bare det at du hadde puls på 155 og RF på 40 vil alene gjøre at en slik alarm blir utløst og da løper de med akuttroms-kompetanse til et av akuttrommene vi har og tar deg imot med en gang. Der skal du bli møtt med et helt team av ulik kompetanse (sykepleiere, leger, radiologer og bioingeniører) som fortest mulig finner ut hva som feiler deg med flere målinger, blodprøver, røngten, CT og you name it 😀 Håper du fikk en så god og trygg opplevelse som mulig i dette, og at de fikk løst problemet ditt? Sikkert en god erfaring å ha med seg som sykepleierstudent! Jeg har egentlig ikke fått akuttromskompetanse enda, men jeg har fått en lettere opplæring slik at jeg kan steppe inn dersom flere røde pasienter ramler inn samtidig. Det hender titt og ofte det, men egentlig skal man måtte ha en større stillingsprosent og ha jobbet i mottak over litt lengre tid før man får denne funksjonen 🙂

        1. MØT-team betyr forresten at du har utløst et medisinsk team. Der kommer pasienter inn med alt fra sepsis, alvorlig kolsforverring, hjerterytmefeil, eller overdoser for å nevne noe 🙂 Dersom du hadde vært i en bilulykke eller falt ned fra et bygg f.eks ville du utløst et traume-team, mens hadde du hatt en hjertestans så ville det utløst et stans-team. Vi har også nevro-team for alle som kommer inn med misstenkt slag, barneteam for alvorlig syke barn og kirurgiske team 🙂

    3. Åh hjelper å lese at det er flere valper som spiser på sånn ca alt!!! Holder på å bli gal av min lille som eeelsker sko, ledninger, truser, papir and the list goes on!!

    4. Du legger alltid ut så koselige innlegg! Lurte på en ting, skal du jobbe i julen i år? Jeg er selv sykepleier, og er veldig glad i jobben, men akkurat det med å jobbe jula synes jeg faktisk er det verste med jobben min😂 Foreløpig har jeg heldigvis sluppet unna og i år skal jeg faktisk ha ferieuke en uke før julaften for å bygge opp stemningen😍

      Håper du får masse julestemning fremover. Alltid så hyggelig å følge bloggen din når det nærmer seg jul❤️

      1. Så hyggelig at du synes det 😀 Åh, heldiggris som skal ha ferie rett før jul. Det er jo drømmen 😀 Kommer også til å ønske meg det etterhvert som jeg får velge ferieukene mine 🙂 Jeg har utrolig nok vært så heldig i år at jeg verken skal jobbe jul eller nyttår så jeg er sjeleglad. Skal bare jobbe lille julaften kveld og 2 juledag kveld, så jeg får ihvertfall selve julaften og 1. juledag i Stavanger og nyttår med jentene mine <3 Vi får bare krysse fingrene for at vi må jobbe jul så sjeldent som overhodet mulig i dette yrket. I mottak er vi så mange ansatte at jeg tror det er sånn hvert 5 eller 6 år en må jobbe julaften, så det skal gå fint 🙂 Får holde meg der jeg!

    5. Åhh, herlig! Har samme minnene knyttet til de kjeksene som deg. Går under navnet “flykjeks” her av den grunn 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg