Julekonfekt – Glitrende Oreokuler

Hei på dere og riktig fin tirsdag! Juleferien er offisielt i gang, og det merkes på hele kroppen. -En deilig, men litt rar følelse? Akkurat som jeg ikke helt har klart å finne den gode roen enda. Selv om det er nå alle andre influensere skrur av nettbrettene sine for juleferie med sine kjære, skriker hodet mitt “på tide å logge på”! Det er jo først nå som jeg har fri fra alt som heter skole, praksis og pensum at jeg faktisk har tid til å poste på koselige blogginnlegg! -MEN jeg skal prøve å finne en gyllen middelvei. Poste innlegg jevnt og trutt når jeg er inspirert og føler for det, og ta meg helt fri når jeg bare har lyst til å være med mine kjære og nære.  Jeg har ikke lyst til å kaste bort fridager på å stresse med å hele tiden jakte etter noe nytt og spennende å oppdatere bloggen med, men når jeg kommer over noe hyggelig (som i dag med disse DEILIGE oreokulene), skal jeg kose meg ordentlig med juleoppdateringene også!

Du trenger: 1. To pakker oreokjeks 2. 200g philadelphia kremost naturell 3. 200g melkesjokolade 4. Spiselig gullglitter (jeg kjøpte mitt på Hobbyhimmelen)

Slik gjør du: 
1. Hell to pakker oreokjeks over i to lag med plastposer og hamre løs på den doble posen med en kjevle. Hamre og slå helt til kjeksene er nesten helt knust. Det kan godt være noen små klumper igjen.
2. Rør smulene inn i 200g philadelphia kremost og rull ut oreokuler av deigen.
3. Sett kulene i fryseren 1 times tid, og smelt 200g melkesjokolade.
4. Dypp en og en kule i sjokoladen og dryss over litt spiselig gullglitter.

– Oppskriften gir deg ca 35 mellomstore oreokuler –



Ser ikke disse supergode ut? De var ihvertfall innmari enkle å lage! Siden sist har jeg egentlig bare vært på julegaveshopping. Jada jeg har handlet enda litt mer, også har jeg kost meg glugg med gaveinnpakningen etterpå. Vel, og fundert på hvordan i all verden jeg skal få med meg alt på toget til Stavanger. Jeg får ta turen innom Ikea i morgen og dra med meg noen blå plastikkposer derfra.

Nå skal jeg skifte til joggedressen, tvinge meg selv til å se en koselig julefilm (vil jo aller helst bare se thrillere hele året), og prøve å finne roen. -Bare kose meg i mitt eget selskap! I morgen er også mannen ferdig med sin siste eksamen for 2018 så da skal vi ut og spise for å feire enda et bestått semester :’)

13 kommentarer
    1. Hvor hører du True crime podcast? Var det ikke spotify? Jeg finner det ikke! Hva er det eksakt jeg må søke på?

    2. Jeg skulle også se julefilm i går, men endte opp med en thriller gitt, haha. Så jeg tenkte jeg skulle tipse deg om den! «Den skyldige» tror jeg den het, leide den på iTunes, men kan godt hende den kan leies på Viaplay også. Minner litt om The call, som jeg har tipset deg om før 😀

      1. Å herlig! Tusen takk for tips Julie. Den har jeg ikke sett så den skal snurres om ikke i julen så tidlig i januar 😀 Elsket The call, så da faller nok denne og i smak 😀

      1. Ja jeg har en fast helgestilling hver tredje helg utenom studiene, så jeg mangler egentlig bare to vakter i måneden fra å ha jobbet 100% utenom bloggen i høst 😀

    3. På snap ser det ut som at du har fått flere hull i ørene. Stemmer det eller er det jeg som ser dårlig? Sykt fint, da!

      1. Tusen takk! Så morsomt at du har lagt merke til det. Jeg har hatt tre hull i hvert øre siden ungdomsskolen (tok de selv med nål heh) men har aldri øredobber i. Bare den siste uken 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg