Mitt kjøleskap og ny praksisperiode

Ja nå blir det mye å fortelle dere på en gang her! Det har hendt en hel del siden sist, og jeg har vært så innmari trøtt de siste par dagene at jeg rett og slett bare har nedprioritert hele inntektskilden min. Jeg kommer sterkere tilbake, det tror jeg dere vet. Jeg må bare komme litt inn i disse nye praksisrutinene. Det tar på med en forflytning fra en avdeling du endelig føler du mestrer, til en ny der du nesten ikke skjønner bæret igjen! Back to scratch. Neida, de neste åtte ukene kommer til å gå kjempefint altså. Min nye veileder er helt herlig både mot pasientene våre og meg, så alt ligger tilrette for at jeg skal kunne lære absolutt alt jeg trenger her og! Det er bare litt tungt nå helt i starten. Eller egentlig så tror jeg ikke det er praksisdagen i seg selv som gjør meg så søvnig om ettermiddagene, men heller det faktum at jeg nå har morgenvakter og må stå opp klokken 06.00. Heh. Har blitt for godt vant til kveldsvakter i akuttmottaket.

– Ukens storhandel –

– Drikker jeg craver denne uken —
1.
Klemmentinjuice 2. Cola med sitronsmak 3. Styrk sin nye fettfrie kakaomelk

Uansett! Jeg har det veldig veldig fint, hvis noen lurte på det. Helgen med Daniel var upåklagelig! Fader så hyggelig vi hadde det til tross for at jeg var i kjempedårlig form etter festlighetene kvelden før! Jeg har hatt jentekveld med Cath og Sika siden sist, gått lange turer i skogen, hatt gravidshoot med bestis, og bare kost meg glugg med hundebesøket mitt. Ja, jeg nyter hvert sekund med den beagelen faktisk. (-Og det tror jeg mine kjære snapchatfølgere og har fått med seg).

– Ukens middager –
1.
Fiskeboller i karrisaus med terteskjell 2. Biff Stroganoff med potetmos 3. Tomatsuppe med egg 4. Kylling med salat, maiskolbe, hjemmelaget potetbåter og Bretange kyllingsaus 5. Enkel fiskegrateng med raspede gulrøtter 6. Min beste kyllingsalat 7. Viltgryte med villris


Etter praksis i dag, dro jeg etter en skogstur med gullungen, rett på butikken for å fylle kjøleskapet sånn skikkelig! Følte rett og slett bare veldig for å dra på butikken for å handle inn til mer enn to dager frem i tid, så nå har jeg ingredienser til hele syv middager i hus, deilig lunsj til morgenvaktene mine i praksis og sunnere snacks i form av frukt, bær og sukkerfri sjokoladepudding. Yum yum yum! Uansett hvor trøtt jeg har vært om kveldene de siste dagene så har jeg ikke skippet middagskokkeleringen en eneste dag, og det er så deilig å kunne slå seg ned i sofaen etter dagvakt med noe ordentlig DIGG på middagstallerkenen! I går serverte jeg Daniel hjemmelaget biff stroganoff og på søndag lagde Cathrine og jeg oss fiskeboller i karrisaus til kveldens episode av farmen, og herregud så godt det er?! Mange av dere etterspurte oppskrift på snapchat, og den kommer senere denne uken så stay tuned <3 ​

Nå skal Sika og jeg slå oss ned i sofaen sammen og spise litt frukt. Så må jeg forberede meg litt til morgendagen, for da venter atter en oppstartsamtale med ny veileder og praksislærer. Håper dere nyter tirsdagskvelden! Husk farmen litt senere, dere som følger med på det <3 Vi sees neste gang overskuddet melder seg! Hehe.

Denne puddingen er forresten ikke supergod, men med sukkerfri vaniljesaus til.. YES <3

14 kommentarer
    1. Såå glad for litt beagle på snapen og bloggen din igjen. Jeg elsker alle beagler i hele verden og gleder meg sånn til å følge deg når du får din egen! Så håper bloggen fortsatt er oppe og nikker når den tid kommer? <3 lykke til i ny praksis, hilsen en beagle-eiende sykepleier, som synes bloggen din er svært relevant om dagen hahaha

    2. Jeg var lærling (helsefagarbeider) på 2A og hadde skjønneste Torbjørg som veileder. Håper du også kommer til å trives, selv om det nok er litt annerledes enn på akuttmottaket

    3. Vilde: Å da er jeg sikker på at det er blitt en super helsefagarbeider ut av deg! Den dama kan jo søren meg alt 😀 Ja, jeg trives så langt (har jo bare hatt fire vakter) men veilederen min er like flink som Torbjørg, så det lover ihvertfall veldig godt for læringskurven min 🙂

    4. Anonym: Den har jeg akkurat hatt i akuttmottak 🙂 Ja i vår skal jeg ha samhandlingspraksis som det heter på fint. Det er 6 uker på sykehjem, men ikke 80%. Tror det er litt mindre 🙂

    5. Hei fine Marthe!
      Lurte på hvor du kjøpte sofaen din og hvor bred den er? Hva kostet den?Har kjøpt leilighet og er på jakt etter en sofa slik som den du har<3

    6. Jeg har så utrolig stor respekt for sykepleiere, leger og helsepersonell. Dere må kunne så mye komplisert på et så bredt spekter og likevel være flinke med folk, hyggelige og tåle stress på toppen av det! Gøy å se at du har funnet ditt yrke 🙂 hvordan du ellers klarer kokkelere slik, passer hund og ha et sosialt liv på toppen av praksis hvor du er på bena hele dagen aner ikke jeg, orker knapt å kutte noen grønnsaker når jeg kommer hjem fra min kontorjobb 😛

    7. Ingrid: Hei hei! Hvor bred den er husker jeg ikke, men den er fra Bohus ihvertfall 😀 Kjøpte den vel for 12000 tror jeg 🙂 Kjøpte den på januarsalg <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg