– 10 ting om denne uken –

5 ting jeg har gjort så langt denne uken:
1. Hatt mine tre siste vakter på akuttmottaket, og fått bestått enda en praksisperiode! Hurra! Jeg hadde jo ikke trodd noe annet, men det er likevel alltid godt å få det bekreftet <3 Gruer meg alltid sånn til disse sluttsamtalene med lærer, og innbiller meg at det er en slags muntlig eksamen der han eller hun skal sjekke om jeg kan absolutt alt innen lover og regler, etikk og sykdomslære. Huff, så er det selvfølgelig aldri sånn.

2. Vært på café alene og spist tomatsuppe med mozerellaost! Jeg skjønner ikke hvorfor jeg synes det er så kleint å dra på cafe alene, men det har vel med at jeg befinner meg i min egen by. Når jeg reiser utenlands så er det jo overhodet ingen problem å sette seg ned på en fin restaurant og spise et måltid helt alene, men her hjemme føler jeg meg bare… fryktelig ensom. Uansett! Jeg hadde noen timer å slå ihjel mellom frisørbesøk og kveldsvakt i praksis, og bestemte meg ved siden av spisingen, for å pakke et par champagneflasker ned i vinposer og skrive et lite kort til veilederne mine. -Som takk for to helt fantastiske måneder med veiledning. Fader så gode og tålmodige de damene der har vært med meg siden første uke <3

3. Sikret meg jobb når jeg er ferdig utdannet! *HurraRopTilMånen* Etter sluttevalueringen min på akuttmottaket i går, kom det en smilende mann bort og spurte om ikke jeg hadde et par minutt til en prat på kontoret hans. Til tross for det milde blikket, var selvsagt min første tanke: NEI, hva har du nå gjort galt Borge?! -Men heldigvis var det bare hyggelige ord som ventet, og et spørsmål om jeg ønsket jobb i mottaket sommeren 2019. Ehe, er vel ingen tvil om hva jeg svarte på det. Hadde allerede takket nei til en 100% stilling i kommunen for flere uker siden.. Foråsidetsånn: I går var en bra dag <3 

4. Tatt ei litta onsdagsfeiring med datenight at my place! Jeg var ikke hjemme før 18.30 i går kveld, men en time senere sto Daniel på døren og var klar for å feire med tre små øl <3 Haha. Vi endte opp med å bare sitte i sofaen og skravle de første to timene, og så dro vi frem pcen og så på morsomme beaglevideoer på youtube. Freaks? Kanskje litt.

5. Blitt avhengig av sangen “Without me” av Halsey. Dere MÅ høre den. Det var Daniel som viste meg den og nå kan jeg spille den på repeat hele dagen. Blir ikke lei.. “Sorry” av samme artist er også helt nydelig! 

5 ting jeg skal gjøre resten av uken:
1.
Bruke denne dagen her til å gjøre ting jeg ellers aldri får tid til! Som å bytte den ubrukelige dekoderen min fra GET inn i noe som faktisk gir meg tvkanaler. Jeg har betalt 400kr i måneden for tvboksen min i 10 måneder nå, og har bare hatt 5 tvkanaler siden januar! (Har ikke engang NRK1). Jeg abonnerer med andre ord i tillegg på alt av Viaplay, Netflix, Dplay, Tv2sumo og HBO.

2. Nyte en meget lang helg! Jeg har nemlig fri helt til mandag nå, når neste praksisperiode starter. Gjett om det skal nytes da? Kjenner jeg livet rett så går de dagene så fort at jeg ikke engang får blunket før det er mandag, men jeg skal virkelig gjøre mitt beste med å få disse deilige dagene til å vare litt lengre <3

3. Dra på quizkveld med Annika og Siri på Rederiet utested! Åjada, i morgen slår jeg på stortromma og våger meg forsiktig ut på bylivet igjen. Neida, jeg skal bare ta et vinglass og leke smart på en quiz som kjæresten til Annika og bestekameraten skal lede. Et radarpar jeg kan le av i timesvis, så det der lukter det bra underholdning av <3

4. Dra på hytten til D, for et døgn med kjærestehygge. De siste 4 helgene har jeg tilbrakt med enten familien eller Cathrine, så denne lørdagen her har D og jeg lovet hverandre å sette av til romantikk! Tror det blir superfint med et døgn ute i skogen igjen, med bålkos, kortspill, og skalldyrsmiddag. Sommeren er kanskje over, men rekene smaker jo bare bedre jo nærmere vinteren vi kommer!

5. Se de første episodene av den nye sesongen av “Making a murderer”. Jeg tror den skal komme ut på Netflix i dag? Eller var det i morgen? Uansett, det lukter noen timer med Netflix og fruktsalat på søndagskvelden!

Eller sjokoladekake… Jeg er på tiende dag med godtestopp, men kake er lov. 
Heh! Ha en fin torsdag alle sammen <3 Jeg får starte dagen her hjemme!

34 kommentarer
    1. Gratulerer så mye Marthe <3 Både med jobb og overstått praksis :O Jeg går 3.året på medisin, og elsker virkelig å være i praksis! Dette året er vi innom ny avdeling hver uke, som er slitsomt men spennende! Får innblikk i alle avdelinger jeg kan jobbe på i fremtiden 🙂

    2. Så gøy, Marthe!! Gratulerer så mye! Det har du virkelig fortjent, og jeg er så glad for at du har funnet noe du virkelig trives med. Nyt langhelgen til det fulle!

    3. Herlighet, så fantastisk flink du er! Og gratulerer med jobb!! Du virker som en helt super venn og kollega og alt på en gang, og det er imponerende 🙂
      Jeg kommenterer som regel aldri, men i dag følte jeg for å skryte litt av deg. Hilsen sliten student i Trondheim med lange dager på lesesalen <3

    4. Anonym: Tusen takk! <3 Det er sommervikariat, men jeg krysser fingrene for at det kan være behov for meg lengre enn det også, men hvis ikke så får jeg søke på andre sykehusavdelinger som jeg kan starte i etter sommeren 🙂 Er glad for hver dag jeg får i mottak, for de er så lærerike!

    5. Anonym: Tusen takk! Åh så gøy å få bære innom så mye forskjellig. -Men jeg skjønner at det er tungt, for du rekker vel neppe å bli helt god på en avdeling før du skal over på neste 😀 Men du har noen år igjen der du sikkert får myye mer tid på hvert sted. Masse lykke til <3

    6. Gratulerer med jobb i mottak! Det er helt fantastisk å jobbe slik, gled deg!! Litt mer skummelt når man har ansvaret alene (i praksis er det jo alltid en som står ved din side i form av veileder, nå står du på egne ben), men det kommer du til å klare strålende 🙂

    7. Gratulerer så mye med jobb, Marthe! Akuttmottaket er spennende og veldig lærerikt 😀
      Du? Hvor er det brettet i sengen fra?

    8. Gratulerer! Må bare spørre, har du så skarpe lyenbryn i virkeligheten? Minner meg om mine udugelige øyenbryn i min fjortisperiode..

    9. Anonym: Det var sommervikariat det og 🙂 Men jeg synes ikke bonusen på 30 000kr i kommunen er verdt erfaringen jeg får i mottak gjennom en hel sommer 🙂 Trenger å lære mer og vil gjerne gjøre det på sykehus i første omgang 🙂

    10. Gratulerer så mye med jobb, det må være en utrolig god følelse ! Sørlig når det virker som du har drives så godt i denne praksisen.

    11. Gratulerer med jobb, og jeg må bare få sagt hvor imponerende det er at du klarer å holde liv i denne fine bloggen til tross studier/praksis! Ønsker deg alt fint<3

    12. Gratulerer så mye med jobb!! Jeg går første året på sykepleien nå og er for øyeblikket i 1.praksis🙌🏻 Synes det er så spennende å lese alt du skriver om utdanningen! Takk for at du deler så mye spennende med oss❤️

    13. Gratulerer masse!! <3
      Har de siste tre årene vært innom her daglig, og du inspirerer masse, men er dårlig på å legge igjen kommentar.
      Dessuten, synes du sminker deg veldig fint, siden det var noen som skulle kommentere det over her.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg