– Noen få oktoberplaner –

1. Okei, wait for it… Punkt én i bloggposten om ting jeg vil gjøre i oktober er….. Å ikke gjøre så fryktelig mange ting! Heh. Denne bloggposten skulle egentlig ut 1. oktober, men da jeg satte meg ned for å notere ned 8-10 punkter med store og gøyale oktoberplaner, så innså jeg at jeg for første gang i hele år, ikke hadde en eneste ting på agendaen. Nå, ni dager senere har jeg klart å flette inn en hyttetur med farmor og farfar, men sånn utenom den er jeg faktisk sjeleglad for at jeg ikke behøver å fokusere på stort mer enn studier, jobb og litt tid med venner og kjæreste hjemme i Kristiansand denne måneden. Jeg synes det er DEILIG å kunne klikke seg inn i kalenderen og se over 20 datoer stå åpne for å kunne gjøre akkurat hva enn jeg vil! (Etter praksis da). 

2. Feire halloween! Nei, ikke med trick or treat trasking i nabolaget… Jeg har bare lyst til å for en gangs skyld invitere hele jentegjengen på kosekveld med dyner i sofaen og skrekkfilm på tven! Hver gang vi samles så er det til middag, spilling og skravling, så onsdag 31 oktober synes jeg vi godt kan hoppe i hver vår kosedress, og bare kjøre en real grøsser.

3. Reise til Bortelid. Jeg har vært der med jentene i starten av sommerferien, men jeg har ikke vært der med farmor og farfar siden påske, så nå er det på høy tid med litt familie-kvalitetstid til fjells! Mannen skal på jakt, så det blir bare meg, farmor og farfar, men det blir helt perfekt det <3 Denne gang har jeg heller ingen eksamner å pugge til, så førstkommende lørdag må vi få gått oss en frisk høsttur i fjellet alle tre! Gleder meg til å nyte den fargerike naturen igjen.. (Og kanskje knipse litt bloggbilder).

4. Starte i ny praksis! Bye akutten og hello medisinsk sengepost. Jeg er overhodet ikke klar for et bytte nå som jeg faktisk har begynt å rocke arbeidsdagene i akuttmottaket, men okei! Jeg lærer meg jo rutinene og arbeidsoppgavene på den nye avdelingen også etterhvert. Krysser alt jeg har for at de siste 8 ukene blir like spennende som de første!

5. Hente juletreet fra Daniels crib og lagre det på loftet de siste to månedene før jul! Juletreet mitt ble faktisk aldri tatt ned fra i fjor, og står enda og blomstrer i Daniels stue (LOL). Jeg aner ikke hvor det skal være plass til det i den bittelille stuen min, men juletre må en ha, så det får jeg bare se og finne ut av! 

6. Ta i et tak på beaglejakten! Jeg trodde det gikk som det suste med valpejakten, og hadde tenkt at Daniel og jeg skulle besøke kull i oktober for å se på valpene før vi bestemte oss for en av dem, men realiteten er faktisk at vi nå ikke står med et eneste kull vi kan besøke. Både D og jeg har ringt til flere oppdrettere som verken har tatt telefonen, ringt opp igjen eller svart på mail, så hvis det skal bli noe kull på oss i år, må vi definitivt revurdere hele beagleringen. Dersom noen av dere kjenner til oppdrettere av beagler med gode jaktstamtavler (veldig viktig for mannen), så vær så snill å maile meg på [email protected]. Vi kan gjerne kjøre langt, men ikke til finnmark.. Det er forresten ei tispe vi er på utkikk etter. Hilsen frøken begynner å bli utålmodig.

<3 <3 <3 

18 kommentarer
    1. Hei!
      Vi plagdes med akkurat det samme som dere; ingen oppdrettere som svarte på mail eller telefon. Utrolig frustrerende! Vi lette ikke etter beagle, men en annen hunderase – uansett; vi meldte oss inn i rasen sin norske facebookgruppe og der la oppdrettere ut valpekull osv og det var veldig greit å kontakte de der! Slik fant vi vår valp ❤️ Finner helt sikkert en slik gruppe for beagler også. Lykke til!

    2. Hvorfor har dere bestemt dere for tispe? Har selv to tisper og elsker det, er bare nyskjerrig på hva dere har tenkt:) Digger bloggen som alltid<3

    3. Det høres jo helt herlig ut med en stille og rolig måned, da 🙂 Angående valpeønsket; har du meldt deg inn i ulike Facebook-grupper for både spesifikt Beagle, og for jakthunder? Der er det ofte mye enklere å få god kontakt med oppdrettere både i Norge og Sverige 🙂

    4. Hei. Du og kjæresten din hadde en periode i vår/sommer med avstandsforhold. Har du noen tips til hvordan takle det? Gikk det fort? Var det vanskelig? Og hvordan løste dere det? Jeg skal snart reise fra kjæresten min og gruer meg veldig til det!

    5. Lizbeth Osnes: Nei, men jeg fikk en nydelig mail fra en leser i går med full oversikt over potentielle supre beaglekull som jeg ikke ante fantes, så nå skal vi nok finne en valp til desember/nyåret ihvertfall 😀 Hehe, skulle jeg gjort uten engasjerte blogglesere <3

    6. Avstandsforhold: Heisann! Ja, eller jeg må innrømme at jeg aldri tenkte på det som avstandsforhold ettersom det bare var for 2,5 måned. Vi er nok et over gjennomsnittet uavhengig par, som ikke er like sammenklistret som (ihvertfall alle venninnene mine i deres forhold), så selv om det var kjedelig å ikke få tilbringe sommeren med min kjære, gikk det utrolig fort. Anbefaler deg bare å holde deg opptatt med noe. Jeg har ca aldri en dag der jeg ikke har noe som helst på agendaen, og da går jo tiden fryktelig fort. Kanskje spesielt på sommerstid da, når det stadig skjer noe hyggelig. Daniel og jeg ringte hverandre gjerne en gang om dagen også og snappet en gang innimellom <3 Det kommer til å gå så fort at. Jeg synes det er deilig å kjenne på at jeg savner mannen også i blant! Så blir dere som nyforelsket når du kommer hjem! Stor klem

    7. Hei Marthe. Klikk deg inn på Norsk Kennel Klubb(NKK) sine nettsider og videre inn på «rasevelger» og let deg så frem til Beagle. Der vil du finne allerede fødte valper og planlagte kull. Masse lykke til! 🐶

    8. Vi kjøpte beagletispe til jakt fra Varmli Kennel (i Steinkjer) i fjor høst, og hun er helt fantastisk. Veldig gode foreldre og kennelen er utrolig pålitelig! Anbefaler å kjøpe derfra, så de planlegger kull for våren 2019:)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg