– 12 spørsmål og svar –

Noe som gjør meg glad akkurat nå…  Flammene i peisen min. Regnværet utenfor. (Mest fordi jeg vet jeg er ferdig med å befinne meg i det). Stearinlysene på stuebordet mitt, og koppen med kakao som gikk litt for fort ned..

En ting jeg har funnet ut av denne uken… At livet uten samboer er veldig veldig greit. Jeg kan ikke huske sist det var dårlig stemning mellom Daniel og meg, og når jeg hører venninner og bekjente klage på mannen som: Ikke rydder, ikke lager middag, ikke er romantisk nok, eller ikke gjør ditt eller datt så sitter jeg bare der og nyyter tanken på at jeg kun har meg selv å irritere meg over/rydde opp etter/forvente romantiske middager av i hverdagen. Haha! Jeg kan klø meg i hodet selv av skitne sokker slengt på stuegulvet, eller alle brødsmulene som ligger igjen på kjøkkenbenken etter et Danielbesøk, men når vi ikke går oppå hverandre hele tiden, så klarer jeg liksom å bare le av sånne ting, tørke det opp selv eller si ifra på en “ikke-kjeftete” måte og da blir livet SÅ mye enklere for oss begge. Lenge leve god stemning. Jeg gleder meg til å bli samboer altså, for all del… -Men jeg setter veeeldig pris på disse 100% kranglefrie månedene også. 

Noe som irriterer meg akkurat nå… 1. At jeg ikke er dommer i idol! Jeg så nettopp fredagens episode på tv2 sumo, og jeg forstår meg bare ikke på den dømmingen. De sender stadig hjem deltakere som jeg synes er råflinke, mens deltakerne jeg sitter og smågrøsser av går straka vegen til bootcamp. 2. Folk som skviser seg inn på bussen før menneskene som skal av har fått gå av. Åh.. Kan vi ikke alle bare være født med litt vanlig vennlighet, og tålmod?

Noe jeg har tenkt mye på den siste uken… Valp. Herregud som jeg tenker på tilværelsen som valpemamma. Tålmodigheten min begynner å ta slutt, og jeg blir snart sprø av at beagleringen ikke oppdaterer nettsiden sin hyppigere med parringsdatoer og diverse.. Nei, jeg kan ikke ta imot noe hundebaby nå midt i praksis, men jeg skulle gjerne hatt en ca-dato som jeg kan bruke som motivasjon, og telle ned dagene til! Gleder meg jo som en unge til å gå på tur med min nye hundevenn, og jeg har allerede planlagt hvordan jeg skal klare å komme meg ut uansett årstid og vær: Jeg skal laste ned alle spennende og morsomme podcaster som finnes i bibliotekene der ut og høre på disse mens vi trasker og går alene på veiene! Så får jo bestis baby i januar måned… Da lukter det trilleturer på oss begge to. Haha!

Fikk du noe erstatning for den evig lange flyreisen hjem fra USA i sommer? Nei! Jeg fikk endelig svar fra flyforsinkelser.no nå før helgen, og de måtte bare avlyse saken da lovverket de forholder seg til ikke gjelder for flyreiser som starter utenfor europa. Det samme gjorde airhelp. Jaja, jeg prøvde ihvertfall, og jeg fikk i det minste 3500kr igjen på reiseforsikringen min som dekket den heftige mobilregningen etter flyplassdøgnene. 

Akkurat nå craver jeg… All asiatisk mat. Fader så godt det er… Jeg kom akkurat hjem fra praksis, og det lukter Nibler lang vei… Spørsmålet er bare om jeg skal få levert vårruller, red curry vegetar, eller wonton med ris på døren i dag… Jeg har “jobbet” hele helgen jo. Fortjener jeg ikke litt take-away nå?

Akkurat nå skulle jeg ønske jeg var… Jeg har det veldig fint hjemme i sofaen, men jeg hadde heller ikke hatt noe imot et besøk til farmor og farfars hytte. Gjerne med dem tilstede. Jeg tenkte jeg skulle prøve å få til en tur opp til Bortelid igjen 6-8 oktober, men det er jobbhelgen min, så da må jeg få byttet bort den først. Har så lyst til å dra på det årlige høstmarkedet de har her!

Nevn noe som har overrasket deg positivt denne uken… At lønningen min fra helsesenteret var trippel så stor som forventet. Haha! Jeg var sikker på at jeg ikke jobbet så mye i slutten av juli og august, men det gjorde jeg jo. Det er bare så lenge siden at jeg hadde glemt det… Lol. Ellers har jeg denne uken tatt meg selv i å bli veldig imponert over kassedamer som tar betalingen min bak kassa, for så å gå foran/frem til meg for å overlevere meg posen min. Haha, små gleder.. <3

Noe jeg gleder meg til… Fridagen min i morgen! Jeg har egentlig ingen store planer, men det er akkurat det som er så nydelig. På kvelden skal jeg spise middag hos Annika med fem fine frøkner, og før det skal jeg bare ta igjen litt bildeknipsing, snurre siste episode av Ingebrigtsenfamilien og nyyyte pysjlivet.

Denne uken i praksis har vært… Gøy, fin, lærerik, tung, og.. lærerik igjen. Jeg begynner endelig å forstå gangen i hvordan et akuttmottak er skrudd sammen, og i dag tok jeg for første gang imot min første pasient på egenhånd. Jeg har enda MYE å lære og jeg merker hele kroppen min er spent/livredd for å gjøre feil ca 80% av tiden i praksis, men det hjelper veldig å se på de rolige sjelene som jobber der.. Tenk om jeg også kan beherske alle disse sinnsykt varierte arbeidsoppgavene så godt som dem en dag? Jeg kan ihvertfall ikke gi opp etter tre små uker.. 

Planene for kvelden… Spise asiatisk og snurre film med dyna i sofaen! Skulle gjerne ha vært på kino for å se Skjelvet, men jeg orker bare ikke å bevege meg ut av den gode og varme leiligheten. Filmtips tas i dag hjertelig imot igjen! Jeg leide “A quiet place” på viaplay for litt siden forresten, og den var faktisk spennende, om dere skulle trenge et lite grøssertips i retur..

Hva gjorde du på denne dagen i fjor? Da var jeg i Rjukan på kjærestetur til Gaustatoppen med bestigning av fjell, telttur og tre retters middag… Mildt sagt en drømmehelg som jeg gjerne skulle tatt om igjen <3  

26 kommentarer
    1. Hei!
      Hvis jeg har forstått riktig, så studerer Daniel ingeniør? Hvilken ingeniør studerer han i såfall? Jeg har selv begynt på første året mitt på dataingeniør, og er så klart vanskelig når man ikke kan så mye fra før. Har han eventuelt noen tips å komme med? 🙂

    2. Hei! Vet at dette er sinnsykt random, men jeg husker så godt at for mange år siden delte du og ei venninne av deg blogg. Hun het vel Kristina? Hva skjedde egentlig med dere to, dere delte blogg, så plutselig ikke, og så så jeg aldri noe mer av henne på bloggen din.. Hehe. Og har hun blogg enda?:-)

    3. Anonym: Hei! Han går mekatronikk, så jeg vet ikke om han har så mange tips deg til datalinjen. -Men kjenner jeg han rett så ville han sagt: Bruk MASSE tid på pensum. Det er det som må til for å forstå stoffet godt nok til å klare å løse de eksamensoppgavene som en gang kommer. Jeg vet at dere har mange av de samme grunnfagene på de ulike ingeniørretningene og matten er forferdelig vanskelig så bruk masse tid på den. Jeg tror 70% av klassen til Daniel strøk eller fikk E til tross for utallige lesetimer, så jeg ville startet med å prøve å knekke en kode eller to der. Det foreleserne ikke klarer å lære bort, kan du alltids finne på youtube. Jeg tror Daniel lærte seg mesteparten av enkelte fag av grisesmarte indere på youtube. Haha! 😀 Masse lykke til må du ihvertfall ha 😀 Du finner deg nok noen gode leseteknikker etterhvert som du kommer inn i det. 2. og 3. studieår går ihvertfall hakket enklere for Daniel enn det første 🙂

    4. Ååh, kjenner jeg gleder meg på dine vegne til du får hund! Tror vi alle vet at det vil passe deg perfekt 🙂

    5. Anonym: Hei hei! Å det er vel åtte år siden nå, så hva som skjedde der husker jeg ærlig talt ikke lengre. Morsomt at du spør, for hun skrev til meg i går faktisk og etterspurte råd til regnskapfører. Jeg anbefalte selvfølgelig Geiremann, og nå har Geir enda ei i sosiale medier-crewet sitt. Hun blogger ikke lengre, men er aktiv på instagram “Kristinabergsvik” 🙂

    6. Hei!
      Lest bloggen din i flere år. Er selv sykepleier og har vært det i et år. Kjøpte beagle sammen med kjæresten min for akkurat et år siden, gled deg !! Kan komme med tips til oppdretter og sende bilde av hvordan vår ser ut.

    7. Har du sett Windy River? den er fin, trist og basert på sanne historier fra virkeligheten om livet til kvinnene Native Americans som hele tiden blir drept, voldtatt, kidnappet og lever i ofte grusomme vilkår. Da det er nesten ingen politi i et område som er så stort at de få umulig kan dekke alt alene.
      Dette er en drapsgåte med mange mulige løsninger, til du får det endelige svaret. Veldig god film.
      Kose deg med peisen <3

    8. cuskima: Nei den har jeg ikke sett, men jeg oppdaget akkurat coveret på viaplay faktisk og tenkte at den så bra ut, så nå skal jeg sørge for å få sett den 😀 Tror den hadde veldig gode tall på imdb også 🙂 Hjertelig takk for tips Lin! God mandag til deg <3

    9. Marthe: Nei så hyggelig! Å <3 Jeg lagrer mailadressen din jeg 😀 Hva heter du på snap? Jeg har en følger der allerede som kjøpte seg beagle for ikke så lenge siden og jeg koser meg sånn hver gang jeg ser den hunden hennes sprelle rundt på storyen hennes <3

    10. Gleder meg til å lese om boff! Har du vurdert å se på omplasseringshund? Er ikke mange beagler, men så noen på finn nå og tenkte på deg 🙂 Er jo så fint å ta til seg en voksen hund som trenger et hjem, og ikke minst vet du hva du får, hehe.
      Gratulerer med alle beståtte eksamener forresten! Dumt for oss som setter så pris på studieinnleggene dine da 😛

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg