– Kylling, melon og tzatziki –

– Saturday Snuggles – 

Hei du deilige lørdag! I går var en fin dag. Etter åtte timer i praksis, kom jeg meg hjem før midnatt, kjøpte meg dipp og trykket en halv pose mexicansk potetgull i trynet mens jeg tok igjen et par episoder av Love Island. Ekte fredagskos <3 I dag våknet jeg ikke før 09.00, og det eneste jeg klarte å tenkte på da var en deilig, hjemmelaget kyllingsalat… Så da var det bare å tusle avgårde til butikken femti meter unna, kjøpe inn på ingredisenser og sette i gang med en rumlende mage.

Du trenger: 1. 2 håndfuller pastaskruer 2. 1/2 liten cantaloupe melon 3. 1/3 agurk 4. 2 fedd hvitløk 5. Litt salt og pepper 6. 1/2 liten boks gresk yoghurt 7. Saften av 1/3 sitron 8. Litt salatblader 9. 200g ferdig stekt kylling

– En lettvint og god kyllingsalat –

Slik gjør du:
1.
Bland en halv boks gresk yoghurt med 1/3 revet agurk. (klem vannet av den revne agurken først)
2. Klem over litt sitronsaft, og rør inn 2 moste fedd hvitøk, samt litt salt/pepper.
3. Kok pastaskruene ferdig, skjær opp den ferdigstekte kyllingen og melonen i mindre biter. 
4. Bland pastaskruer, melonterninger og kylling sammen med noen salatblader, og topp med tzatzikien.

– Alt jeg har av oljer, krydder, pesto og div er fra Hansen og Co –

– Oppskriften gir deg ca tre gode porsjoner – 

Nå skal jeg se og få unnagjort litt mer skriblerier, før jeg drar avsted på enda en kveldsvakt i praksis. Måtte dere få en veldig fin lørdag! Jeg er ikke misunnelig på dere som skal hoppe i finstasen i kveld for å danse på byen, men jeg er veldig misunnelig på dere som skal tenne stearinlys, pakke dere inn i tepper og snurre Skal vi Danse på tvskjermen. Jeg får ta det igjen i morgen etter ukens siste vakt <3 Kan jo nesten ikke vente med å se Amalie Snøløs sminket som Khaleesi.. Haha!

Utrolig digg med melon i kyllingsalaten, og enda bedre med tzatziki som dressing!

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg